اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951123234646033

برای اولین بار در ایران در منطقه 22 راه اندازی شد

سایت کمپوست با ظرفیت تولید ماهیانه 4 تن کودخالص

کد: 13951123234646033

https://goo.gl/1eUofY

، تهران , (اخبار رسمی): مولایی شهردار منطقه 22 از راه اندازی سایت کمپوست در محدوده شمال غرب پایتخت با ظرفیت تولید 4 تن کود خالص از زباله های تر تولیدی در ماه خبر داد.

سایت کمپوست با ظرفیت تولید ماهیانه 4 تن کودخالص

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 22، همزمان با سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند و در راستای اجرای طرح آسمان آبی و زمین پاک و اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا سایت تولید کمپوست برای اولین بار در ایران و تهران با استقرار 6 دستگاه تولید کمپوست با مبلغی بالغ بر 10 میلیارد ریال آغار بکار کرد.
 مولایی شهردار منطقه22 در این خصوص گفت:دستگاههای موجود در این سایت قابلیت تولید کمپوست بدون بو و تولید شیرابه و جلوگیری از تجمع حشرات و جانوران موذی است. این دستگاهها دارای تمام قطعات لازم از جمله چرخ خردکن،سیستم تهویه و سیستم چرخاننده و میکسر جهت رسیدن به کمپوست کامل می باشند.سیستم دو محفظه ای آن، این دستگاه را از سایر دستگاهها متمایز می کند.در این دستگاه با استفاده از ضایعات مواد آلی به عنوان ورودی دستگاه و تجزیه کنترل شده مواد آلی با حرارت و رطوبت مناسب در مجاورت اکسیژن بوسیله باکتری ها و قارچ ها،کپک ها و سایر میکروارگانیسم های هوازی و غیرهوازی،کمپوست تولید خواهد شد.
 وی در ادامه افزود: مراحل کار این دستگاه به صورتی است که روزانه 100 تا 150 لیتر(50 کیلوگرم) زباله تر که از بازارهای تره بار مستقر در نواحی تامین می شود به همراه 10 لیتر خاک اره وارد دستگاه می شوند. این کار به مدت 7 روز تکرار می شود.بعد از گذشت 7 روز از اولین بارگیری در مخزن اول،مواد به مخزن دوم انتقال داده شده و 7 روز دیگر در آنجا خواهد ماند و سپس مواد خروجی تخلیه می شوند.خروجی دستگاه هر 7 روز یک بار،معادل 350 کیلوگرم مواد کمپوست با نسبت ازت به کربن مناسب می باشد.
به گفته مولایی ساخت و تجهیز سایت تولید کود کمپوست بصورت مکانیزه با ظرفیت 4 تن در ماه برای نخستین بار در این منطقه و در  بین مناطق 22گانه شهرداری تهران انجام شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تهران

در سال‌ 73 و در راستای‌ تحقق‌ بیشتر اهداف‌ بازرگانی‌ و برآوردن‌ نیازهای‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ با تغییر مدیریت‌ سازمان‌ تحولات‌ اساسی‌ در نحوه‌ اداره‌ سازمان‌ و نگرش‌ مدیریت‌ به‌ مسائل‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ پدید آمد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | محیط زیست