اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951130236935791

نظام رهگیری کالاهای سلامت مستند به قوانین بالادستی در حال اجراست

متقلبان و قاچاقچیان خوشحال نباشند

کد: 13951130236935791

https://goo.gl/gWP7Wc

، (اخبار رسمی): مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: نظام رهگیری و ردیابی کالاهای سلامت با استناد به قوانین و آیین نامه های بالا دستی درحال اجرا می باشد و جای هیچ گونه خوشحالی برای متقلبین و قاچاق چیان وجود ندارد.

متقلبان و قاچاقچیان خوشحال نباشند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو، بهروز جنت مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه اجرای نظام رهگیری و ردیابی کالاهای سلامت متوقف نمی‌شود گفت:  جای هیچ گونه خوشحالی  برای متقلبین و قاچاق چیان وجود ندارد.
وی همچنین اضافه کرد: اجرای نظام رهگیری و ردیابی کالاهای سلامت با استناد به اصول بین المللی haccp, iso 22000 و سایراصول سلامتی و قوانین وزارت بهداشت آغاز و مستند به ماده ۱۳ قانون مبارزه باقاچاق بوده و آیین نامه اجرایی آن درحال اجرا می‌باشند و دستورالعملی که قاضی محترم شعبه ۴ دیوان عدالت اداری دستور موقت توقف اجرای آن را صادر کرده‌اند، پس از ابلاغ آیین نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون مذکور عملا و خودبه خود دیگر قابل اجرایی شدن نیست.

وی همچنین با اشاره به اینکه در این خصوص دستورالعمل جدید درحال تدوین است خاطر نشان کرد: بنابراین نظام رهگیری و ردیابی کالاهای سلامت با استناد به قوانین و آیین نامه های بالا دستی درحال اجرا است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان غذا و دارو

سازمان غذا و دارو ایران در 15اسفند 1389 در شورای عالی اداری تصویب و تشکیل شد.مسئولیت این سازمان بر عهدهٔ معاون غذاو داروی وزارت بهداشت است. شیوه‌های حمایت از سلامت مردم درمواجهه با فراورده‌های آرایشی و بهداشتی و نیز مواد غذایی فرایند شده و راهکارهای کاهش انگیزه‌های قاچاق، و جلوگیری از قاچاق با پیگرد جعل آرم وزارت بهداشت روی لوازم بهداشتی و آرایشی،از سوی سازمان غذا و دارو مورد بررسی قرار داده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان