اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139910214855315561

معرفی کامل ورزش بسکتبال (Basketball) + توضیح قوانین

کد: 139910214855315561

https://bit.ly/3i9uvRU

، تهران , (اخبار رسمی): این ورزش جذاب و مهیج با گذشت قرن های طولانی به یکی از بهترین و پر طرفدار ترین ورزش های جهانی تبدیل شده است. کشور کانادا اولین کشوری بود که این ورزش در آن راه پیدا کرد و به تدریج این ورزش جذاب در دیگر کشور های جهان نیز رواج پیدا کرد.

معرفی کامل ورزش بسکتبال (Basketball) + توضیح قوانین
معرفی کامل ورزش بسکتبال (Basketball) + توضیح قوانین

گذری به تاریخچه ورزش بسکتبال در دنیا

در تاریخچه این ورزش یک پزشک کانادایی به نام جیمز نای اسمیت به کشور امریکا مهاجرت کرد و اقامت امریکا را گرفت. با گذشت زمان وقتی دکتر اسمیت در سال ۱۸۹۱ در دانشگاه ورزشی اسپرینگ فیلد به دانشجویان خود درس می داد رئیس این دانشگاه از اقای اسمیت درخواست کرد که یک ورزش ابداع کند تا به وسیله آن دانشجویان امریکایی امادگی جسمانی خود را برای شروع مسابقات میدانی فوتبال، هاکی و بیسبال در فصل های تابستان و بهار حفظ کنند.
دکتر اسمیت همواره به دنبال ورزشی بود که به صورت تیمی و همراه با توپ باشد و از طرفی دیگر هیچ خشونت و برخورد های خشنی در آن وجود نداشته باشد از این رو ورزشی به نام بسکتبال را اختراع کرد. این ورزش جذاب و مهیج با گذشت قرن های طولانی به یکی از بهترین و پر طرفدار ترین ورزش های جهانی تبدیل شده است. کشور کانادا اولین کشوری بود که این ورزش درون ان راه پیدا کرد و به تدریج این ورزش جذاب در دیگر کشور های جهان نیز رواج پیدا کرد.

تاریخچه بسکتبال در ایران

بسیاری از مراجع رسمی تاریخچه ورود این ورزش جذاب به ایران را سال ۱۲۸۰ عنوان کرده است. با گذشت زمان فردی به نام فریدون شریف زاده برای اولین بار این ورزش را به دانش اموزان خود در شهر البرز معرفی و اموزش داد و به مرور دیگر مربیان نیز در شهر های مختلف به این ورزش مهیج پرداختند. از اولین سال های ورود این ورزش در ایران در سال ۱۳۱۰ نیز توسط کارکنان سفارت خانه ها دیده شده است. پس از سپری شدن سال ها فدراسیون بسکتبال ایران در سال ۱۳۲۴ تاسیس شد.
اولین حضور این ورزش در میدان های بین المللی در بازی های المپپیک لندن در سال ۱۳۲۴ بود. این ورزش همانند ورزش فوتبال روز به روز در حال افزایش تماشاچی می باشد و افراد زیادی روز به روز برای تماشای این ورزش به استادیوم ها مراجعه می کنند. در بازی های کشوری نهایت ظرفیت تماشاچی برای این بازی ۱۵۰۰ صندلی و در مسابقات قاره ای و بین المللی حدود ۸۰۰ نفر می باشد.

آشنایی با ورزش بسکتبال

در آشنایی با ورزش بسکتبال باید گفت که این ورزش از دو تیم شش نفره تشکیل شده که هر دو تیم باید با لمس توپ توسط دستان خود آن را در سبد مخصوص بیندازند. در آشنایی با ورزش بسکتبال یک توپ و دو سبد وجود دارد که هر سبد برای یک تیم بوده و همانند دروازه بازی به حساب می آید. این ورزش هیجانی در چهار دوره ده دقیقه بین دوتیم که ۵ بازیکن ان درون زمین می باشند انجام می شود.
در این بازی هیجانی که سالانه در کشور های زیادی برگزار می شود یک تیم از زمین خود که به زمین دفاع معروف است به سمت زمین تیم دیگر یا زمین حریف حمله می کند تا از ۲۴ ثانیه ای که توپ را در اختیار کامل خود دارد تمام استفاده را کرده باشد و در نتیجه ضربه ای قوی به سمت بسکت پرتاپ کرده و به مرور با جمع آوری امتیاز از این طریق برنده این ورزش شوند.

آگاهی از زمان بازی بسکتبال

در این بخش از مقاله به زمان بازی بسکتبال به طور کامل خواهیم پرداخت. زمان بازی بسکتبال چهار دوره ده دقیقه ای مفید می باشد که به هر کدام از این ده دقیقه ها یک کوارتر گفته می شود. اکنون در زمان بازی بسکتبال برای بعضی از افراد سوال پیش می اید که زمان مفید چیست؟ زمان مفید زمانی می باشد که توپ از زمین خارج شده و زمان در این شرایط متوقف می شود و با شروع دوباره بازی زمان محاسبه می شود. در زمان بازی بسکتبال بازیکنان دو تیم در بین دو کوارتر می توانند دو دقیقه استراحت کنند.
استراحت بین کوارتر دوم و سوم برخلاف قبلی ۱۵ دقیقه می باشد. هر تیم وقتی توپ را در دست گرفت باید در هشت ثانیه توپ را از خط مرکز زمین عبور دهد و وارد زمین حریف خود کند. تیمی که در پایان چهار کوارتر امتیاز بیشتر از حریف خود کسب کرده باشد برنده است اما اگر مساوی شوند پنج دقیقه وقت اضافی به هر دو تیم داده می شود در اصل تا زمانی که هر تیم چهار کوارتر از دیگر حریف خود بیشتر داشته باشد پنج دقیقه وقت اضافی داده می شود.

زمین بسکتبال به چه صورت است؟

زمین بسکتبال در تورنمنت های المپیک و قهرمانی جهان دارای ۲۸ متر طول و ۱۵ متر عرض می باشد اما سالن قانونی برای تمرین و بازی باید ۷ متر ارتفاع و نور کافی داشته باشد. در زمین بسکتبال محل تماشاچیان و تابلو های تبلیغاتی باید با خط کشی زمین کم کم ۲ متر فاصله داشته باشد. عرض زمین بسکتبال با خطوط کنار زمین ۵ سانتی متر بوده و به گونه ای باید رسم شود که کاملا قابل رویت باشد. از طرفی دیگر دایره ای به شعاع ۱٫۸۰ متر در مرکز زمین رسم می شود و با یک خط عرضی زمین بسکتبال به دو قسمت مساوی تقسیم می شود.

ادامه مطلب ورزش بسکتبال را در وبلاگ اسان اسپرت مطالعه نمایید.

asansport

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آسان اسپرت

گروه تخصصی "آسان اسپرت" در سال ۱۳۹۵ با هدف فعالیت در زمینه ارائه کلیه خدمات و محصولات ورزشی از طریق فضای مجازی شروع به فعالیت نمود. ما نیز همانند بسیاری از شما مراجعه کنندگان به فضای مجازی و مشتریان سنتی که به دنبال سریعترین، ساده ترین و ارزانترین راه دریافت خدمات و محصولات ورزشی بودید، همواره دچار سختی ها و پیچیدگی های مراحل خرید یا فروش در شکل سنتی و مجازی بوده ایم و به خوبی می دانیم که یافتن بهترین گزینه ی ممکن برای خرید و فروش خدمات و محصولات ورزشی در بازار شلوغ کنونی، کاری بس پر دغدغه، زمان بر، و گیج کننده است. از این رو گروه آسان اسپرت به عنوان جامعه متخصصین ورزش کشور و مسلط به مقوله ورزش و تحولات گوناگون این صنعت بر آن شد که ضمن بررسی علمی و دقیق نیاز ها، محدودیت ها، فرصت ها و تهدیدهای موجود بازار فعلی ورزش کشور ، به ایجاد و راه اندازی پایگاهی مجازی بپردازد. اگرچه نهایت سعی خود را نموده ایم که حداکثر سادگی را در فرآیند ارائه خدمات و محصولات داشته باشیم، لیکن همواره مشتاق دریافت نظرات و پیشنهادات سازنده شما برای هرچه بهتر و کارآمدتر کردن این فرآیند هستیم. در صورتی که علاقمند به در میان گذاشتن نظرات خود با ما هستید، آنها را به آدرس[email protected] ارسال نمائید. آسان اسپرت با ساده سازی و روشن سازی فرآیند خرید و فروش انواع خدمات و محصولات ورزشی، شما را یاری می کند تا با کمترین دردسر و در کمترین زمان "بیابید" یا "بسپارید".

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تازه‌های ورزش