اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009075547915561

تعریق چیست و چرا عرق می‌کنیم؟

کد: 140009075547915561

https://bit.ly/3I3dSDN

، تهران , (اخبار رسمی): ممکن است برای خیلی‌ها این یک پرسش پیش پا افتاده تلقی شود، اما هنوز هستند کسانی که بر این باورند که تعریق باعث لاغری و چربی سوزی می‌شود. در ابتدا به این می‌پردازیم که در اساس علت تعریق چیست؟ چرا بدن ما عرق می‌کند و آیا این تعریق منجر به چربی سوزی می‌شود یا خیر؟

علت عرق کردن چه در ورزش و سایر شرایطی که منجر به تعریق می‌شود، کاهش دمای افزایش یافته بدن است. در واقع عرق کردن شیوه بدن برای تنظیم دما است. وقتی دمای بدن به دلیل گرمای هوا، ورزش و اضطراب بالا می‌رود، بدن از طریق غدد تعرق، مایعات را دفع می‌کند و سبب خنک شدن بدن می شود. بنابراین عرق کردن، مکانیسم سالم و ضروری بدن است.

میزان عرق کردن‌ به چه عوامل مختلفی بستگی دارد؟

ژنتیک
عوامل محیطی
سن
سطح آمادگی بدنی
وزن
شرایط آب و هوا
جنسیت
در میان این عوامل وزن و سطح آمادگی‌ بیشترین تأثیر را در میزان عرق کردن‌ در طول یک تمرین ورزشی دارد. آنهایی که وزن بیشتری دارند، توده‌ی بدنی بیشتری دارند که نیازمند خُنک شدن است، بنابراین بدن‌تان مجبور است انرژی بیشتری صرف کند. این امر باعث افزایش تعریق می‌شود، زیرا بدن‌تان باید توده‌ بیشتری را خنک بکند. هرچه از لحاظ سلامت جسمی در سطح بهتری باشید، بدن‌تان زودتر شروع به تعریق می‌کند. زیرا بدن‌تان در این حالت به‌طور مؤثرتری می‌تواند دمایش را تنظیم کند. هرچه زودتر عرق کنید، بدن‌تان سریع‌تر خنک می‌شود. این امر به افرد کمک می‌کند تا تمرینات طولانی‌تر یا سنگین‌تری را انجام بدهند.

برای کلاس ژیمناستیک آنلاین و... به اسان اسپرت مراجعه کنید.

عرق کردن چقدر کالری می‌سوزاند؟

برخی مدعی‌اند با فعالیت‌هایی مانند بیکرام یوگا که باعث عرق‌ کردن می‌شوند، می‌توان در یک ساعت ۱۰۰۰ کالری سوزاند. اما احتمالاً این ادعا اشتباه است. بر اساس مطالعه‌ای، در یک کلاس ۹۰ دقیقه‌ای بیکرام، یوگا زنان به‌طور متوسط ۳۳۰ و مردان ۴۶۰ کالری انرژی سوزاندند. این مقدار معادل پیاده روی سریع مسافتی در حدود ۵٫۳ کیلومتر است که تقریباً یک ساعت طول می‌کشد.

آیا عرق کردن باعث لاغری و چربی سوزی می‌شود؟

از آنجایی که ما اغلب عرق کردن را به ورزش ربط می دهیم، پس این برای ما نتیجه گیری را آسان می کند و در بیشتر مواقع ما این تصور را داریم که عرق کردن بیشتر مساوی است با سوزاندن کالری بیشتر و در نتیجه لاغری سریع‌تر! با این تفکر، افراد زیادی در طول هفته به حمام‌های سونا می‌روند، در هوای گرم فعالیت ورزشی دارند و یا پوشش گرمی به تن دارند، تا بیشتر عرق کنند و بدین ترتیب بتوانند وزن اضافه خود را از دست دهند. ایده خوبی است، نه؟ اما حقیقت این است که مهم نیست شما چه مقدار در جلسه تمرینی‌تان عرق کرده باشید، در واقع وزنی که ما بر اثر عرق کردن از دست می‌دهیم، آب بدن است و هیچ ارتباطی با چربی سوزی ندارد. حتی نمی‌توان ارتباطی بین میزان تعریق و چربی سوزی در نظر گرفت، با این تصور که هر چه بیشتر عرق کنم، بیشتر کالری می‌سوزانم، بنابراین بهتر است به جای این تفکر، این ایده را داشته باشیم که هر چه شدت ورزش بالاتر باشد، منجر به چربی سوزیی بیشتری خواهد شد.

منبع:

https://blog.asansports.com/2018/12/22/%d8%a2%db%8c%d8%a7-%d8%aa%d8%b9%d8%b1%db%8c%d9%82-%d8%a8%d8%a7%d8%b9%d8%ab-%d9%84%d8%a7%d8%ba%d8%b1%db%8c-%d9%88-%da%86%d8%b1%d8%a8%db%8c-%d8%b3%d9%88%d8%b2%db%8c-%d9%85%db%8c%e2%80%8c%d8%b4%d9%88/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آسان اسپرت

گروه تخصصی "آسان اسپرت" در سال ۱۳۹۵ با هدف فعالیت در زمینه ارائه کلیه خدمات و محصولات ورزشی از طریق فضای مجازی شروع به فعالیت نمود. ما نیز همانند بسیاری از شما مراجعه کنندگان به فضای مجازی و مشتریان سنتی که به دنبال سریعترین، ساده ترین و ارزانترین راه دریافت خدمات و محصولات ورزشی بودید، همواره دچار سختی ها و پیچیدگی های مراحل خرید یا فروش در شکل سنتی و مجازی بوده ایم و به خوبی می دانیم که یافتن بهترین گزینه ی ممکن برای خرید و فروش خدمات و محصولات ورزشی در بازار شلوغ کنونی، کاری بس پر دغدغه، زمان بر، و گیج کننده است. از این رو گروه آسان اسپرت به عنوان جامعه متخصصین ورزش کشور و مسلط به مقوله ورزش و تحولات گوناگون این صنعت بر آن شد که ضمن بررسی علمی و دقیق نیاز ها، محدودیت ها، فرصت ها و تهدیدهای موجود بازار فعلی ورزش کشور ، به ایجاد و راه اندازی پایگاهی مجازی بپردازد. اگرچه نهایت سعی خود را نموده ایم که حداکثر سادگی را در فرآیند ارائه خدمات و محصولات داشته باشیم، لیکن همواره مشتاق دریافت نظرات و پیشنهادات سازنده شما برای هرچه بهتر و کارآمدتر کردن این فرآیند هستیم. در صورتی که علاقمند به در میان گذاشتن نظرات خود با ما هستید، آنها را به آدرس[email protected] ارسال نمائید. آسان اسپرت با ساده سازی و روشن سازی فرآیند خرید و فروش انواع خدمات و محصولات ورزشی، شما را یاری می کند تا با کمترین دردسر و در کمترین زمان "بیابید" یا "بسپارید".

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش