کد: 140011105670215228

چرا یخچال فریزر صدا می دهد؟

علت صدای غیر طبیعی یخچال فریزر هیمالیا چیست؟

کد: 140011105670215228

https://bit.ly/34zzSqK

، تهران , (اخبار رسمی): صدای غیر طبیعی شبیه به تق تق یا تیک تیک از یخچال فریزر هیمالیا ممکن است نگرانی هایی را برایتان ایجاد کرده باشد و به همین دلیل در حال جستجو علت و راه حل برطرف کردن این مشکل هستید.

علت صدای غیر طبیعی یخچال فریزر هیمالیا چیست؟
علت صدای غیر طبیعی یخچال فریزر هیمالیا

با گذشت زمان و استفاده زیاد از یخچال فریزر هیمالیا به مرور برخی صداهای غیر طبیعی ممکن است از داخل آن به گوش برسد. به عنوان مثال ممکن است چیزی شبیه به صدای تق تق، تیک تیک و حتی صدای آب شنیده شود.

صدای غیر طبیعی شبیه به تق تق یا تیک تیک از یخچال فریزر هیمالیا ممکن است نگرانی هایی را برایتان ایجاد کرده باشد و به همین دلیل در حال جستجو علت و راه حل برطرف کردن این مشکل هستید. در ادامه مهم ترین دلایل اصلی که باعث میشود یخچال فریزر صدا دهد را بررسی و نحوه رفع هر یک را شرح می دهیم.

چرا یخچال فریزر هیمالیا صدا می دهد؟

با گذشت زمان و استفاده زیاد از یخچال فریزرها به مرور برخی صداهای عجیب و غیر طبیعی ممکن است از داخل آن به گوش برسد. به عنوان مثال ممکن است چیزی شبیه به صدای تق تق، تیک تیک و حتی صدای آب از آن شنیده شود. دلایل زیادی برای بروز هر یک از این صداها وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:

صدای غیر طبیعی یخچال به دلیل خرابی فن

یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث میشود چیزی شبیه به صدای تق تق از داخل یخچال به گوش برسد، خراب شدن فن است. پروانه های فن به مرور ممکن است به دلایل مختلف کج شده و با دیوارها برخورد کنند. علاوه براین، لازم است بخش هایی از فن به صورت مرتبه روغن کاری شود تا عملکرد نرم و بدون صدایی داشته باشند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم قبل از بررسی سایر عوامل که می توانند صدای یخچال را غیر طبیعی کنند، پروانه های فن را بررسی و این قطعه را روغن کاری کنید. علاوه براین، در صورت خرابی یا شکستگی فن بهتر است آن را تعمیر یا تعویض کنید.

صدای تق تق از فن اواپراتور یخچال

در داخل یخچال فریزرها با توجه به مدل آنها سه تا 4 فن وجود داشته و کاربرد آنها با هم فرق دارد. اگر صدای تق تق از داخل یخچال به گوش می رسد، بهتر است فن اواپراتور را بررسی کنید. این قطعه مانند سایر فن ها نیاز به روغن کاری داشته و پروانه های آن نیز ممکن است دچار آسیب شده باشند. حتی ممکن است به فن ضربه وارد شده باشد و به همین دلیل خراب شده و نیاز به تعمیر دارد. برای حل مشکل پیشنهاد می کنیم با نمایندگی تعمیر یخچال هیمالیا شمال تهران یا سایر مناطق نزدیک به محل زندگی خود تماس بگیرید. نمایندگی ها از قطعات اصلی استفاده نموده و خیالتان بابت گارانتی و تضمین کیفیت راحت خواهد بود.

خراب شدن فن کمپرسور یخچال

از دیگر فن های بسیار مهم درون یخچال فریزر می توان به فن کمپرسور اشاره کرد. این قطعه که نقش مهمی در محافظت از موتور دارد و منجر به خنک شدن آن میشود، می تواند در عبور دادن هوای داغ کندانسور نیز موثر عمل کند. به همین دلیل باید سلامت آن همیشه بررسی شود تا به موتور آسیب وارد نگردد. خرابی این فن نیز باعث میشود از یخچال فریزرهای هیمالیا صدای تق تق به گوش برسد. مانند دو فن بالا، باید ابتدا پروانه ها و شفت بررسی و روغن کاری نیز انجام شود. اگر صدای تق تق هنوز وجود داشت، باید فن تعویض شود.

علت صدای لرزش یخچال فریزر

صداهایی که از درون یخچال فریزر به گوش میرسد متفاوت است و گاهی شبیه به صدای لرزش شنیده میشود. این صدا مخصوصا در زمان روشن بودن موتور و کار کردن آن افزایش پیدا می کند. اصلی ترین دلیل برای ایجاد این صدا در یخچال فریزر، خراب شدن لرزه گیر زیر موتور است. برای جلوگیری از آسیب به موتور به دلیل لرزش و تکان خوردن در حین کار، آن را روی لرزه گیر قرار می دهند. اگر این قطعه خراب شود موتور دچار لرزش شده و صدای غیر طبیعی از دستگاه به گوش میرسد. بررسی موتور و لرزه گیر و اتصالات آنها نیاز به مهارت دارد و بهتر است با نمایندگی تماس بگیرید.

صدای یخچال به دلیل خرابی درب

اگر پس از باز شدن درب صدای غیر طبیعی از یخچال به گوش نمی رسد، پیشنهاد می کنیم وضعیت درب را بررسی کنید. گاهی اوقات درب پس از روشن شدن موتور، دچار لرزش شده و به همین دلیل صدا ایجاد میشود.

علت صدای آب در یخچال

شاید برای شما نیز بوجود آمده باشد که از یخچال چیزی شبیه به چکه کردن آب به گوش برسد. این صدا کاملا طبیعی است و نباید نگران باشید. چون یخ ها پس از دوره یخ زدگی باز شده و درون سینی تخلیه قرار میگیرند.

علت صدای جوشیدن آب در یخچال هیمالیا

پس از جا به جایی یخچال فریزر در اسباب کشی و غیره ممکن است چیزی شبیه به صدای جوشیدن و قل قل از دستگاه به گوشتان برسد. این صدا نشان دهنده ورود روغن به درون کمپرسور است. رفع این صدا نیاز به تجربه و مهارت دارد و بهتر است با نمایندگی تعمیر یخچال هیمالیا غرب تهران یا سایر مناطق تمای بگیرید.

علت صدای کلیک در یخچال فریزر

صدای کلیک و تیک تیک کردن در یخچال فریزرهای قدیمی زیاد به گوش میرسد. این صدا طبیعی است و به دلیل دیفراست می باشد.

صدای بوق ممتد از یخچال فریزر

در یخچال فریزرها برای جلوگیری از باز ماندن درب برای مدت طولانی تایمر مشخص شده و بعد از گذشت زمان صدای بوق ادامه دار از آن به گوش می رسد. اگر درب بسته است اما هنوز این صدا شنیده میشود، به احتمال زیاد لاستیک دور درب خراب است. البته توجه داشته باشید که خراب شدن برد الکتریکی نیز می تواند منجر به این مشکل شود. به همین دلیل بهتر است با تعمیرگاه لوازم خانگی تماس بگیرید. علاوه براین، گرفتگی دریچه هوا فن و همچنین خرابی در اواپراتور نیز می توانند منجر به ایجاد صدای بوق در یخچال شوند.

برای رفع هر یک از دلایل بالا که منجر به ایجاد صدای غیر طبیعی در یخچال فریزرهای هیمالیا میشود، کافیست با نمایندگی این برند تماس بگیرید. توجه داشته باشید که مراکز غیر معتبر به جای تعمیر قطعات هزینه تعویض را از شما دریافت می کنند که بسیار گران تر است. این در حالیست که نمایندگی ها به دلیل تخصص بالا و شناخت محصولات، حتی الامکان قطعات دارای عیب را تعمیر می کنند تا نیاز به قطعه جدید و گران نباشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تعمیر لوازم خانگی تکنو پشتیبان

مرکز تخصصی عیب یابی و تعمیر لوازم خانگی برقی در تهران دارای بیش از 300 تعمیرکار و متخصص لوازم خانگی در مناطق مختلف تهران خدمات تعمیر یخچال فریزر و ساید، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، مایکروفر، جاروبرقی در محل با قیمت مناسب