کد: 140211077790515228
در دسترس نیست

علت بوی بد یخچال چیست؟

علت بوی بد یخچال چیست و چطور از بین می رود؟

کد: 140211077790515228

، تهران , (اخبار رسمی): بوی بد یخچال به دلایل متعددی بوجود می آید که در اغلب مواقع استفاده نادرست از دستگاه باعث این مشکل آزاردهنده می شود. در ادامه مهم ترین دلایل بوی بد یخچال و نحوه از بین بردن آن را معرفی خواهیم کرد

علت بوی بد یخچال چیست و چطور از بین می رود؟
علت بوی بد یخچال چیست و چطور از بین می رود؟

بوی بد یخچال به ندرت به دلیل مشکلات فنی دستگاه است، اما نشت گاز در بروز این مشکل نقش دارد. با نشت گاز یخچال بوی بسیار بد و شبیه به بوی ماهی گندیده در داخل کابین پخش می شود.

بوی بد یخچال به دلایل متعددی بوجود می آید که در اغلب مواقع استفاده نادرست از دستگاه باعث این مشکل آزاردهنده می شود. در ادامه مهم ترین دلایل بوی بد یخچال و نحوه از بین بردن آن را معرفی خواهیم کرد

چرا یخچال بوی بد می دهد؟

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که با باز کردن درب یخچال بوی بسیار بد و زننده ای را احساس کنید. این بو خیلی زود روی میوه، سبزیجات و سایر مواد غذایی داخل یخچال اثر می گذارد. علت بوی بد یخچال را می توانید در ادامه این متن جستجو کنید:

نشت گاز یخچال

بوی بد یخچال به ندرت به دلیل مشکلات فنی دستگاه است، اما نشت گاز در بروز این مشکل نقش دارد. با نشت گاز یخچال بوی بسیار بد و شبیه به بوی ماهی گندیده در داخل کابین پخش می شود. با برخورد ضربه و اشیای نوک تیز به بدنه و لوله های یخچال گاز نشت می کند. علاوه براین، برخی از یخچال های قدیمی به دلیل پوسیدگی لوله ها خیلی زود با مشکل نشت گاز مواجه می شوند.

در صورت مشاهده علائم نشت گاز و بوی بد یخچال می توانید با مراکز تعمیر یخچال فریزر تهران تکنوپشتیبان تماس بگیرید.

مواد غذایی فاسد در یخچال

یکی دیگر از دلایل بوی بد یخچال فریزر، میوه و سبزیجات و مواد غذایی گندیده است. میوه و سبزیجات اگر مدت طولانی در یخچال نگهداری شوند، به مرور مستعد فاسد شدن خواهند بود. بوی گندیده سبزیجات و میوه در فضای کابین یخچال پراکنده می شود. نه تنها این بو آزاردهنده است، بلکه باعث آلوده شدن یخچال شده و سایر مواد غذایی نیز در خطر فاسد شدن قرار می گیرند.

نگهداری مواد غذایی در ظروف بدون درب

نگهداری مواد غذایی در ظروف بدون درب در یخچال یک اشتباه بزرگ است که اغلب افراد انجام می دهند. نه تنها بوی این مواد غذایی در داخل کابین پخش می شود، بلکه بوی سایر مواد نیز بر آنها اثر منفی می گذارد. همیشه مواد غذایی را ابتدا در ظروف درب بسته نگهداری و سپس در یخچال قرار دهید.

علاوه براین، برخی از افراد ماهی و گوشت را در یخچال نگهدایر می کنند که اشتباه است. این قبیل مواد غذایی حتما در فریز باید نگهداری شوند. علاوه براین، از نگهداری پیاز و سیر در یخچال نیز باید خودداری کنید. چون باعث بوی بد در یخچال شده و همزمان این مواد غذایی نیز خاصیت خود را از دست می دهند.

بالا بودن دمای یخچال

نگهداری مواد غذایی در هوای گرم باعث فاسد شدن آنها می شود. به همین دلیل باید دمای یخچال را در حالت استاندارد تنظیم کرد. در صورت قرار دادن دمای یخچال در دمای بالا مواد غذایی در معرض فاسد شدن قرار می گیرند. در برخی از مواقع این احتمال وجود دارد که ترموستات خراب باشد و به همین دلیل موتور زود خاموش شده و دمای کابین افزایش پیدا می کند.

بسته بودن طولانی مدت درب یخچال  

حبس شدن هوا در کابین یخچال به مرور باعث انتشار بوی بدی در آن می شود. به همین دلیل است که بعد برگشت از مسافرت با باز کردن درب یخچال بوی بد آن احساس می شود.

گرفتگی لوله ناودانی

گرفتگی لوله ناودانی و تخلیه نیز علت بوی بد یخچال فریزر است. در قسمت پایین سینی یخچال لوله باریکی وجود دارد که آب داخل یخچال از آن تخلیه می شود. آب حاصل از باز شدن برفک و تعریق بدنه در کف یخچال جمع می شود و از این لوله تخلیه می توان آن را تخلیه کرد. مواد غذایی کوچک در این لوله تجمع کرده و فاسد می شود. به همین دلیل در نهایت باعث ایجاد بوی بد در یخچال می شود.

کثیفی کابین یخچال

یخچال فریزر مانند سایر لوازم آشپزخانه باید به صورت مرتب تمیز شود. چون مواد غذایی، میوه و سبزیجات و نوشیدنی ها به مرور باعث کثیف شدن کشو و طبقات یخچال می شود. اگر قفسه ها و کشوها تمیز نشود، قطعا در نهایت منجر به بوی بد و زننده خواهد شد.

یکی دیگر از دلایلی که برخی از یخچال فریزرها همیشه بوی بدی دارند، کیفیت پایین قطعات داخلی به کار رفته در آنها است. قطعات پلاستیکی داخل یخچال اگر کیفیت پایینی داشته باشند بوی بدی ایجاد می کنند.

چطور بوی بد یخچال را از بین ببریم؟

برای از بین بردن بوی بد یخچال فریزر روش های متعددی وجود دارد که از بهترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رفع مشکلات فنی دستگاه: اگر گاز یخچال نشت کرده نسبت به شارژ آن اقدام کنید.

تنظیم دمای استاندارد برای یخچال: دمای یخچال نباید بیش از اندازه بالا باشد و مواد غذایی را در معرض فاسد شدن قرار دهد.

یخچال را تمیز کنید: تمام کشوها، طبقات و سینی کف یخچال باید به صورت مرتب تمیز شوند.

مواد غذایی فاسد شده را از یخچال تخلیه کرده و سپس داخل یخچال را تمیز و ضدعفونی کنید.

با میله باریک لوله ناودانی را باز کنید تا گرفتگی ها تمیز شوند.

چند تکه زغال بدون روشک داخل یخچال نگهداری کنید. زغال قدرت جذب بسیار بالایی دارد و آلودگی های موجود در هوا را به خود جذب و بوی بد را از بین می برد.

در ظرف بدون درب پودر قهوه قرار دهید. قهوه تاثیر زیادی بر از بین بردن بوی بد یخچال دارد.

از جو دو سر می توانید برای از بین بردن بوی یخچال استفاده کنید. یک کاسه کوچک جوی دو سر را در یخچال قرار دهید و هر دو هفته آن را تعویض کنید. با این روش یخچال همیشه خوشبو خواهد بود.

آب لیمو ترش را روی طبقات و کشوها اسپری کرده و سپس با دستمال تمیز کنید. لیمو تاثیر زیادی بر از بین بردن آلودگی ها دارد و همزمان بوی خوبی را در داخل یخچال پراکنده می کند.

همیشه از بوگیر یخچال استفاده کنید. بوگیرها قدرت بالایی در خوشبو شدن داخل یخچال دارند.

جوش شیرین تاثیر زیادی بر از بین رفتن بوی بد یخچال دارد. در یک ظرف بدون درب جوش شیرین ریخته و در طبقات یخچال بگذارید.

با رسکه تمام بخش های داخل یخچال را ضدعفونی کنید. البته بعد از استفاده از سرکه چند دقیقه درب یخچال را باز بگذارید تا بوی آن از بین برود.

از اسانس وانیل و میخک می توانید استفاده کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تعمیر لوازم خانگی تکنو پشتیبان

مرکز تخصصی عیب یابی و تعمیر لوازم خانگی برقی در تهران دارای بیش از 300 تعمیرکار و متخصص لوازم خانگی در مناطق مختلف تهران خدمات تعمیر یخچال فریزر و ساید، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، مایکروفر، جاروبرقی در محل با قیمت مناسب

منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید