اطلاعات تماس
  • 091516*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 14010108578538711

آموزش سنتور در حوزه حفط نوت های سنتور اهمیت بالایی دارد

چطور نتهای سنتور را در ذهن خود نگهداری کنیم ؟

کد: 14010108578538711

https://bit.ly/3qHAkvg

، (اخبار رسمی): نت خوانی در یادگرفتن موسیقی اهمیت متعددی دارااست چرا‌که در واقع الفبای لهجه موسیقی میباشد و یکی‌از خلل ترین امور برای هنرجویانی که در اولِ مسیر یادگرفتن موسیقی می‌باشند نت خوانی میباشد. پس برای یادگیری، تلاوت و تایپ کردن آغاز می بایست الفبای هر چیزی را خاطر گرفت.

نت خوانی، صرفا پی بردن و توان قرائت نت ها وجود ندارد و تنها این موضوع برای آموزش سنتور مطرح نیست. بلکه می بایست بضاعت و توان تشخیص ریتم و ملودی آوا را صرفا با دیدن نت ها داشته باشید. پس بدین خواسته در تحت به صورت خلاصه پیش نیازهایی که برای نت خوانی و نگهداری کردن نت ها نیاز دارید را قرار داده ایم.

7 نت (الفبا) موسیقی

  • سی لا سُل فا می رِ دو
  • do re mi fa sol la si
  • C D E F G A B


نت خوانی در کلیدهای سل و فا
نت های سنتور ممکن میباشد در کلید سل یا این که فا نوشته شوند، که باتوجه به آن بایستی توان نت خوانی در هر کلید را داشته باشید.

یادگیری سنتور مشقت بار میباشد؟ چقدر ارتفاع می کشد؟

گونه های ضرب ها
هر نت در نواختن سنتور کشش خاصی داراست، و شما بعداز دانستن نتی که قرار میباشد بنوازید، می بایست به‌این اعتنا فرمایید که تا چه حد آن را بکشید یااینکه سرعت نواختن آن نت به چه شکل میباشد. در ذیل گونه های کشش ها یا این که ضرب های نت و همینطور معیار بدون صدا کردن ها را قرار داده ایم.

با فهمیدن مواقعی که در ابتدا توضیح دادیم، شما حاذق به دانستن و قرائت نتهای سنتور باتوجه به ترازو کشش هر نت خواهید شد. در‌پی به چندین طرز برای مراقبت کردن و ثبت یادگیری نت خوانی خوا هیم پرداخت.

شش ترفند یادگیری سریعتر نوت های سنتور


1-رونویسی از نت ها در دفتر کار نت
یک الگو از نت ها و ضرب ها را در دفترتان بنویسید و هرروز آن‌ها‌را رونویسی نمایید. به این دلیل‌که 1 توشه تایپ کردن به اندازه 10 توشه قرائت مطالب به شما در یادگیری امداد می نماید.

2-به کارگیری از پیکان کارت
یک کدام از شایسته ترین رویه های محافظت و مرور نت ها، مکان نما کارت ها می‌باشند. میتوانید به طور فراهم آن ها را خریداری فرمایید، یااینکه خودتان آغاز به تنظیم مکان نما کارت فرمایید که ولی مورد دوم بسیار مطلوب خیس میباشد. به دلیل آنکه مکلف می‌شوید نت ها را بنویسید و اما مزیت استعمال از اشاره گر کارت این میباشد که به راحتی قابل حمل می باشند، و شما در وقت اضافه یا این که حتی مسیر رفت و آمدتان می‌توانید مطالب را مرور نمائید. علاوه بر این استعمال از نشانه گر کارت برای یادگرفتن نت ها به خردسال ها روشی بسیار کاربردی است.

3-استعمال از نرم افزار های نت خوانی
بعد از تمارین نوشتاری، از قابل انعطاف افزارهایی که قابلیت و امکان نصب روی تلفن های یاروهمدم را دارا هستند به کار گیری فرمایید که به یادگیری نت ها بسیار امداد می نمایند زیرا مدام موبایلتان در دسترس میباشد و هر مجال که بخواهید می‌توانید آنان‌را مرور فرمایید.

  • دانلود نرم افزار اولیه
  • دانلود نرم افزار دوم
  • دانلود نرم افزار سوم

در اینجا هم یک دسته داریم که می توانید دانلود نمائید: دانلود ۲۵ نت سنتور

4- اهمیت ذهنیت بصری
بعداز مراقبت کردن اسم، رده و کشش نت ها بایستی آنان‌را به صورت بصری حافظه بگیرید، به این شکل که هنگام دیدن هر نت، نامش را به خیال آورید. شاید محافظت کردن محض برای موزیک هایی با تمپو یا این که سرعت ذیل پاسخگو باشد زیرا فرصت تفکر کردن برای تذکر اسم نت را دارید؛ البته در سرعت های بالا، فارغ از داشتن ذهنیت بصری، مبتلا کمبود وقت خواهید شد به دلیل آن که تا مغز شما بخواهد اسم نت را به خیال و خاطر آورده و آن را تشخیص بدهد نت بعدی از رویه رسیده و دیگر دیر شد‌ه‌است. اما نگران نباشید، با تمرین و تکرار به‌تدریج ذهنیت بصری درباره ی نت ها پیدا خواهید کرد.

5-قدم ها را به خیال بسپرید
در فرآیند توسعه یافته خیس به بخش هایی واکنش خواهید کرد که از نت و توالی های یکسانی مصرف شده میباشد، به گذر زمان مجال توانمند به تشخیص این توالی ها خواهید بود و بعد از سپری شد مجال و تکرار نواختن آن ها، درنهایت متوجه خواهید شد که ناخودآگاه این توالی ها را نگهداری نموده اید و چنانچه آهنگی دیدید که‌این آرم های آشنا را در خویش داشت، دیگر فارغ از نیاز به دیدن نت، آن را می نوازید.

6- جلو جلو نت خوانی فرمایید
به‌این شکل که ممکن میباشد کسی برایتان قطعه را بنوازد تا از آن ذهنیت پیدا فرمائید. در طی نواخته شدن ترانه از روی نت نگاه فرمایید و زودتر از نوازنده نت را بخوانید، تشخیص دهید و صدای آن را پیش گویی بزنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

رسانه ی آموزشی مکتب تی وی

ما در آکادمی مکتب تی وی بر آنیم تا سیستم آموزش ویدیویی آنلاین ایران را ارتقا داده به امید آنکه هیچ فارسی زبانی از وجود اساتید مجرب و برتر کشور برای ورود به بازار کار بی بهره نباشد.

اطلاعات تماس
  • 091516*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | موسیقی