اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104206285118608

تربیت و آموزش خرگوش برای مثال دستی شدن، جای توالت و غیره به همراه فیلم و تصویر

چگونه خرگوش خانگی را تربیت کنیم؟ تکنیک آموزش جای دستشویی به خرگوش

کد: 140104206285118608

https://bit.ly/3NTaf5e

، (اخبار رسمی): شما در تربیت کردن خرگوش خانگی، اول از همه باید صبر و حوصله داشته باشید و با علاقه و لذت این کار را انجام دهید. پس از آن نیز بهتر است برای تسریع در یادگیری این حیوان جونده‌ خوشگل، از روش‌هایی زیر استفاده کنید که 2 مورد از معروف‌ترین تکنیک‌های آموزش خرگوش را به شمار می آیند.

شما می‌توانید چیزهای گوناگونی را به خرگوش بیاموزید. مثلا دستور زبانی به قفسش برگردد، گاهی اوقات بگویید بزن قدش و... آموزش دادن این موارد به خرگوش باعث می‌شود شما کارتان راحت‌تر شود و بیشتر سرگرم شوید.

چگونه خرگوش خانگی را تربیت کنیم؟

تربیت خرگوش خانگی یکی از کارهای لذت بخش اما گاهی سخت برای صاحبان این حیوان دوست داشتنی و زیبا است. البته دلیل اینکه برای برخی افراد گاهی اوقات تربیت خرگوش سخت می‌شود این است که از تکنیک‌ها و روش‌های تربیتی اشتباهی استفاده می‌کنند و یا اینکه صبر و حوصله ندارند. شما در تربیت کردن خرگوش خانگی، اول از همه باید صبر و حوصله داشته باشید و با علاقه و لذت این کار را انجام دهید. پس از آن نیز بهتر است برای تسریع در یادگیری این حیوان جونده‌ی خوشگل، از روش‌هایی استفاده کنید که پیش از این افراد زیادی بهره برده‌اند و نتیجه گرفته‌اند. ما در اینجا هستیم که 2 مورد از معروف‌ترین تکنیک‌های آموزش خرگوش را به شما آموزش دهیم.

تکنیک شرطی سازی کلاسیک برای آموزش خرگوش خانگی

روش آموزش شرطی سازی کلاسیک، یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای یادگیری خرگوش است. و به این صورت است که شما اگر خرگوش کاری که می‌خواهید را انجام داد به او پاداش (تشویقی) می‌دهید.

برای مثال برای آموزش اسم خرگوش به او با استفاده از این تکنیک آموزشی، شما باید زمانی که یک تشویقی را به خرگوش کوچولو و بامزه‌تان می‌دهید، نام او را صدا بزنید. و این کار باعث می‌شود که به مرور اسم خودش را یاد بگیرد.

یا مثلا وقتی می‌خواهید با به کارگیری این تکنیک، به خرگوش آموزش دهید که زمانی که او را برای غذا خوردن صدا می‌زنید، نزد شما بیاید، باید به این صورت عمل کنید که تا یک مدتی، وقتی به او غذا می‌دهید، یک صدایی دربیاورید. بعد از یک مدت، خرگوش به آن صدای وقت غذا عادت می‌کند و زمانی که شما آن صدا را در بیاورید، برای غذا به سمت شما می‌آید.

تکنیک کلیکر برای آموزش به خرگوش خانگی

کلیکر، یک وسیله‌ای است که بر روی آن می‌شود ضربه زد و وسیله یک صدای خاص (صدای کلیک) می‌دهد. از این وسیله برای آموزش به حیوانات خانگی مختلف از جمله خرگوش و سگ و گربه و ... استفاده می‌کنند. برویم و در ادامه ببینیم که کلیکر چطور می‌تواند به شما برای آموزش خرگوش‌تان در کارهای مختلف کمک کند.

برای مثال برای آموزش خرگوش برای برگشتن به قفسش و یا برای آمدن نزد شما برای دریافت غذا با استفاده از تکنیک کلیکر، می‌توانید به شکل زیر عمل کنید:

مثلا هر وقت که او غذا می‌خورد، بر روی کلیکر کلیک کنید، پس از مدتی او خواهد آموخت که وقتی یکبار بر روی کلیکر می‌زنید یعنی بیاید و غذایش را بخورد.

یا زمانی که می‌خواهید به او بیاموزید که وقتی می‌خواهید به قفسش بیاید، کافی است زمانی که وارد قفسش می‌شود برای مثال دوبار بر روی کلیکر کلیک کنید. بدین شکل پس از مدتی، زمانی که شما دو بار بر روی کلیکر ضربه بزنید، او خواهد فهمید که باید به قفسش برگردد.

خرگوش حیوانی محبوب و باهوش

خرگوش‌ها حیواناتی محبوب بین بچه‌ها و حتی بزرگسالان هستند. اما برخی گمان می‌کنند که آموزش دادن به این حیوان دوست داشتنی خانگی سخت است. در حالی که با توجه به دو تکنیک آموزشی که به شما آموختیم متوجه شدید که اینطور نیست. تنها لازم است برای تربیت خرگوش خانگی خود، صبر و حوصله به خرج دهید و برای خرگوش نازتان زمان بگذارید. البته نکته مهمی که وجود دارد این است که خرگوش شما برای گرفتن تشویقی از شما پس از آموختن چیزها، انگیزه زیادی دارد و این به شما کمک می‌کند.

برای مطالعه کامل در مورد آموزش و تربیت خرگوش به مقاله جامع سایت جی جی لوپ مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | محیط زیست