اطلاعات تماس
  • 021*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106016371918864

چوب‌پلاست بهترین تجربه قدم‌زدن روی مهمترین سازه گردشگری تهران‌ را آفرید

کد: 140106016371918864

https://bit.ly/3PIJ1iF

، (اخبار رسمی):  پل طبیعت یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های معماری ایران پس از انقلاب 57 و یکی از شناخته شده ترین آنهاست. این سازه به خاطر ویژگی‌های خاصی که در طراحی و اجرا دارد، در سال‌های اخیر به یکی از جاذبه‌های گردشگری داخلی و حتی خارجی تهران تبدیل شده است. 

چوب‌پلاست بهترین تجربه قدم‌زدن روی مهمترین سازه گردشگری تهران‌ را آفرید
چوب‌پلاست بهترین تجربه قدم‌زدن روی مهمترین سازه گردشگری تهران‌ را آفرید

چگونه چوب‌پلاست بهترین تجربه قدم‌زدن روی مهمترین سازه معماری گردشگری تهران‌ را خلق کرد؟

شاید کمتر کسی هنگام قدم زدن روی این سازه زیبا، اطلاع داشته باشد که یکی از جنبه‌های کیفی این سازه، کفپوش‌های متفاوت آن است. کفپوش‌های پل طبیعت که قدم زدن روی آن، هر گردشگری را به وجد می‌آورد، به لطف دانش و فناوری یک شرکت ایرانی، تولید، طراحی و اجرا شده است. 

این پروژه، نشان دهنده توسعه صنعت کفپوش ایران از نظر، متریال، تولید، اجرا، طراحی و زیبایی است. موضوعی که می‌تواند دریچه تازه ای به روی صنعت کفپوش ایران و ارتقای استانداردهای آن برای رقابت با محصولات، تولیدات و پروژه‌های جهانی باشد. 

ابعاد انعطاف پذیر، متریال‌های کیفی و فناورانه، جنس چوب و کامپوزیت، در کنار طراحی جسورانه و اجرای خوب، از شاخص‌های تاثیرگذار این پروژه است که توسط یک شرکت ایرانی و مطابق با الگوهای جهانی این صنعت به مرحله عمل درآمده است. 

فاکتورهای موفقیت چوب پلاست نست

فاکتورهای موفقیت برند «چوب پلاست نست» متعلق به شرکت «وفا چوب ایرانیان ابهر» به موارد پیش گفته، خلاصه نمی‌شود. تیم حرفه ای اجرا کننده، همکاری با برندهای طراز اول جهانی و به روز رسانی مداوم داده‌ها و دانش این حوزه از دیگر مواردی است که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد. 

مهندس مهدی احدی، مدیر شرکت وفا چوب ایرانیان ابهر، مجری، طراح و نصاب کفپوش‌های پل طبیعت، درباره اهمیت و چالش‌های این پروژه می‌گوید: «کفپوش‌های پل طبیعت شاخص ترین پروژه اجرایی کفپوش چوب پلاست در ایران است که در سال ۱۳۹۲طراحی و اجرا شد. اجرای این پروژه در قلب تهران و یکی از پربازدید ترین سازه‌های کشور، نقطه عطفی در آشنایی مردم، معماران برجسته، مهندسین و شرکت‌های ساختمانی با محصولات «سبز» و مدرن این صنعت است.»

عملکرد کیفی برند «چوب پلاست نست» باعث شد این برند در سال ۱۳۸۲ در نمایشگاه ایران پلاست، توسط شرکت بوزانوی ایتالیا به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان معرفی شود. این حضور موفق در دوره ای بود که شرکت‌های خریدار خطوط تولید چوب پلاست و پروفیل‌های چوب پلاست با توجه به گمنام بودن این محصول در بازار ایران و عدم شناخت کافی مصرف کنندگان نهایی، به سختی فعالیت خود را در بخش تولید و فروش چوب پلاست ادامه داده و با مشکلات فراوانی روبه رو بودند.

مهدی احدی، در ادامه با اشاره پیچیدگی های تولید این محصول، تصریح می‌کند که طراحی اولیه قالب‌های مخصوص چوب پلاست از نظر فناوری، نسبت به قالب‌های تزریق مرسوم، فوق‌العاده پیچیده‌تر هستند. به این دلیل، تامین و ساخت اکسسوری‌های مخصوص این محصول برای نصب و اجرا کاملا به عهده تیم طراحی و فنی خود شرکت است. ضمن این که کلیپس‌های خاص با مقاومت بالا برای نصب هر محصول، به صورت حرفه‌ای تولید و در مراحل نصب استفاده می‌شوند.»

به گفته احدی، بهره برداری از زیبایی‌های الهام بخش طبیعت، استفاده از پیشرفته ترین پلیمرهای موجود در بازار جهانی، و به کار بردن باکیفیت ترین افزودنی‌های مورد نیاز در مجموعه چوب پلاست نست، باعث شده است محصولات این برند ضمن حفظ زیبایی ظاهری و طبیعی چوب، کمک شایانی در پایداری طبیعت و ماندگاری آن باشد.»

به گفت او «استفاده از ضایعات چوب به جای قطع درختان در تولید چوب پلاست، بزرگترین مزیت رقابتی «چوب پلاست نست» در کمک به حفظ و احیای طبیعت و جلوگیری از قطع بی رویه درختان است. این روش کاملا با موضوع مسئولیت مدنی شرکت‌های بزرگ که امروز موضوع بحث محافل صنعتی و محیط زیستی است، همخوانی کامل دارد.»

مدیر برند تولیدکننده برتر چوب پلاست در کشور، درباره سرویس‌ها و خدمات این شرکت می‌گوید: «ما سازوکارهای نصب و اجرای تعریف شده‌‎ای داریم و براساس آن، محصولات را طبق استانداردهای بین‌المللی منحصر به فردی نصب می‌کنیم تا از آسیب به محصول جلوگیری شود و دوام محصول و ماندگاری آن بالا برود.»

تئوری «معماری منظر» و ارتباط آن با صنعت چوب پلاست

مهندس مهدی احدی، با اشاره به نظریه «معماری منظر» و اثرات «چند ساحتی» آن در طبیعت، جامعه، محیط زیست و… می‌گوید: «فلسفه معماری منظر مرتبط با طراحی مکانهای عمومی در فضای باز؛ مانند پل طبیعت، نشانه‌ها و ساختارها برای دستیابی به نتایج زیست محیطی، اجتماعی، رفتاری و زیبایی شناختی را معرفی می کند. این نظریه، مبتنی بر بررسی سیستماتیک شرایط اجتماعی، زیست محیطی، خاک، فرآیندهای موجود در چشم انداز و طراحی مداخلاتی است که تاکنون نتایج درخشانی به همراه داشته است.»

به اعتقاد احدی، بر این اساس، دامنه این صنعت، حتی تا طراحی چشم انداز گسترش می‌یابد. برنامه ریزی سایت، مدیریت آب، توفان، ترمیم محیط پارک‌ها، برنامه ریزی و ساخت مکانهای تفریحی با محصولات مناسبی مثل چوب پلاست، مدیریت منابع بصری، برنامه ریزی و تامین زیرساخت‌های سبز، برنامه ریزی و طراحی فضاهای مسکونی، همه در مقیاس‌های مختلف، از کارکردهای معماری منظر است.»

از این منظر، با توجه به پیشرفت روزافزون سالهای اخیر و خلق محصولی شگفت انگیز، با برداشتی زیبا از طبیعت و جایگزینی آن با چوب طبیعی، می‌توان امیدوار بود که فرایند حفظ و نگهداری جنگلها و روند احیای مراتع و جلوگیری از بیابان زایی تسریع شود. 

مهدی احدی در پایان با توجه به مساله فوق تاکید می‌کند: «چوب پلاست جایگزین مناسبی برای چوب و سایر محصولات طبیعی است، کاربری این محصول در صنعت ساختمان در عین زیبایی و ماندگاری بالا، کاملا مقرون به صرفه بوده و کمک بزرگی به زیبایی محیط زندگی شهری می‌کند. در این میان، کفپوش‌های فضای باز بیشترین کاربری این محصول زیبا را به خود اختصاص می‌دهند؛ از جمله کفپوش‌های دور استخر، کفپوش‌های بام، کفپوش‌های حیاط، کفپوش پل‌ها و پارک‌ها از بیشترین موارد کاربرد این محصولات هستند که نمونه پل طبیعت که در ابتدا بدان اشاره شد، نمونه ای عالی از این ظرفیت نوظهور است.»

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021*****
[نمایش اطلاعات]