اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107046542320653
در دسترس نیست

کاربرد هوش تجاری

4 مثال استفاده هوش تجاری در دنیای واقعی (BI).

کد: 140107046542320653

، تهران , (اخبار رسمی): ابزارها و رویکردهای هوش تجاری بینش‌های عملی را ارائه می‌کنند که به شرکت‌ها کمک می‌کند مشکلات را حل کنند و تصمیمات استراتژیک تجاری آگاهانه اتخاذ کنند. به همین دلیل است که اگر به اطراف خود نگاه کنیم، موارد استفاده عالی و نمونه های هوش تجاری را در جهان خواهیم دید.

 4 مثال استفاده هوش تجاری در دنیای واقعی (BI).
داشبورد مدیریتی و هوش تجاری

کاربردهای هوش تجاری و داشبورد مدیریتی

در این مقاله، بیشتر درباره چیستی هوش تجاری، چرایی اهمیت آن و مثال‌هایی از هوش تجاری که بر شرکت‌ها و کاربرانی مانند ما تأثیر مثبت می‌گذارند، بحث می‌کنیم. به خواندن ادامه دهید تا بدانید چگونه شرکت ها هوش تجاری را برای تصمیم گیری موثرتر بهبود می بخشند.

استارباکس

بیشتر موفقیت استارباکس را می توان به یک سیستم BI با ساختار خوب و تصمیمات اتخاذ شده در مورد بینش عملی از آن نسبت داد. همه ما در مقطعی از زندگی خود به یک فروشگاه استارباکس رفته‌ایم یا از آن عبور کرده‌ایم، اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چگونه مکان فروشگاه استارباکس را انتخاب کرده‌اند؟  یکی از دلایلی است که به نظر می رسد به راحتی بین محل کار و خانه قرار می گیرد. اما هوش تجاری فقط در مکان ها متوقف نمی شود. اگرچه بیشتر نوشیدنی ها در کل یکسان هستند، نوشیدنی های گمرکی و بازاریابی بسته به مکان متفاوت است. به عنوان مثال تبلیغات "Summertide - یک فراپوچینو بگیرید" که مخصوص ممفیس بود زیرا در حال گذر از موج گرما بود. یا شب‌های Starbucks که در آن فروشگاه‌ها در مناطق پر مصرف نوشیدنی شروع به ارائه آن در اواخر شب کرده‌اند. BI همچنین در جوایز استارباکس من استفاده می‌شود، جایی که رفتار شما را برای ارائه پیشنهادات به مشتریان در مواقعی که به احتمال زیاد نوشیدنی خریداری می‌کنید، ردیابی می‌کنند. این نه تنها فروش را افزایش می دهد، بلکه وفاداری به برند را نیز افزایش می دهد زیرا آنها دقیقاً همان چیزی را که مشتریان خود می خواهند در زمانی که می خواهند ارائه می دهند.

امریکن اکسپرس (Amex)

پیشنهادات Amex یکی از بسیاری از برنامه های American Express است. آمکس با درک رفتار دارنده کارت خود، می‌تواند به آنها پیشنهادات و کوپن‌های سفارشی بدهد که رفتار خرید قبلی آنها را منعکس می‌کند. علاوه بر این، می‌تواند رستوران‌ها و فعالیت‌هایی را توصیه کند که دارنده کارت از آن لذت می‌برد و همان داده‌ها را ردیابی کند.

خطوط هوایی دلتا

وقتی به استفاده از هوش تجاری در صنعت هواپیمایی فکر می کنیم، بلافاصله از دیدگاه مشتری به آن نگاه می کنیم. تخصیص صندلی، تبلیغات، تعداد پروازها و مکان. اما وقتی دلتا BI را برای بهبود تجربه سفر پیاده‌سازی کرد، دلیل دیگری داشت. بار سفر.

دلتا بیش از 100 میلیون دلار در سیستم های BI برای ردیابی و بهبود حمل و نقل چمدان سرمایه گذاری کرده است. با داده‌های جمع‌آوری‌شده و به‌صورت قابل هضم توسط راه‌حل BI، تیم‌ها در فرودگاه‌ها و در مقر فرماندهی توانسته‌اند دلایل کلیدی در سوء استفاده از چمدان را شناسایی کنند.

والمارت

بازدید ۲۴۵ میلیون مشتری از بیش از ۱۰۰۰۰ فروشگاه و ۱۰ وب‌سایت، والمارت غرق در داده‌ها بود. داده هایی در مورد نحوه درک هر مشتری، دسته بندی خریدها بر اساس نوع محصول، مکان و تاریخ برای درک میزان محصول مورد نیاز در هر زمان معین.

اولین مجموعه داده ای که Walmart شروع به پاکسازی کرد وب سایت های آن بود. آنها 10 وب سایت داشتند که هر کدام از یک خوشه Hadoop 10 گره برای ذخیره داده ها استفاده می کردند. در تلاشی برای متحد کردن حضور آنلاین خود والمارت تصمیم گرفت یک وب سایت واحد و یک خوشه Hadoop 250 گره داشته باشد که پایه تمام داده های مشتریان آنلاین آنها باشد. از آنجایی که Hadoop یک پایگاه داده بدون ساختار است، بزرگترین مانع آماده سازی داده ها و دریافت بینش عملی از آن بود. اینجاست که هوش تجاری وارد می شود.

چنان چه نیازمند خدمات هوش تجاری و داشبورد مدیریتی به سایت مشهور هوشان مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه هوشان

گروه هوشان، نهادی دانش بنیان است که با بهره گیری از اساتید باسابقه دانشگاه های تهران و خبرگان کشور در حوزه‌های مشاوره مدیریت و سازمان، کانون ارزیابی و توسعه مدیران، داشبورد مدیریتی و هوش تجاری، شما را قادر می‌سازد تا بهترین و صحیح‌ترین تصمیم را اتخاذ نمایید

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | کارآفرینی و استارتاپ