اطلاعات تماس
  • 051910*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107126753221700
در دسترس نیست

جاهای دیدنی مسیر شیراز به مشهد

کد: 140107126753221700

، کیش , (اخبار رسمی): مسیر شیراز به مشهد و جاذبه های آن سفرهای جاده ای به نوعی همه ما را به یاد ایرانیان دوران کودکی می اندازد. هنگام مسافرت با قطار و هواپیما نادر بود و مردم در خیابان ها راه می رفتند.

جاهای دیدنی مسیر شیراز به مشهد
جاهای دیدنی مسیر شیراز به مشهد

سفرهای جاده ای به نوعی همه ما را به یاد ایرانیان دوران کودکی می اندازد. هنگام مسافرت با قطار و هواپیما نادر بود و مردم در خیابان ها راه می رفتند.

مسیر شیراز به مشهد و جاذبه های آن

سفرهای جاده ای به نوعی همه ما را به یاد ایرانیان دوران کودکی می اندازد. هنگام مسافرت با قطار و هواپیما نادر بود و مردم در خیابان ها راه می رفتند. اگرچه امروزه بیش از هر زمان دیگری امکان سفر با هواپیما و قطار وجود دارد، اما بسیاری از افراد ترجیح می دهند با ماشین شخصی سفر کنند.

از شیراز به مشهد دو مسیر جاده ای وجود دارد. از استان‌های یزد و خراسان جنوبی به خراسان رضوی می‌رود و مسیر دوم از استان‌های کرمان و خراسان جنوبی به خراسان رضوی می‌رود. اولین مسیر رایج ترین سفر جاده ای است. طول مسیر اول حدود 1350 کیلومتر و حدود 17 ساعت طول می کشد پس بهتر است برای یک مسیر طولانی و پر از دیدنی ها آماده شوید و از سفر در مسیر لذت ببرید.

مهم ترین نکته در مورد بهترین سفر جاده ای شیراز به مشهد این است که در این مسیر جاذبه های زیادی وجود دارد، انتخاب واقعا بستگی به مسیر دارد. بستگی به زمان و سلیقه شما دارد. با این حال تعدادی از جاذبه های جاده شیراز به مشهد را در داخل به شما معرفی می کنیم که با چند توقف در طول مسیر می توانید از دیدن آنها لذت ببرید.

1. قدمگاه:

آدرس: جاده مشهد-نیشابور کیلومتر 24 بدون نیشابور
مدت زمان بازدید: 1 ساعت

قبل از رسیدن به شهر نیشابور در فاصله 24 کیلومتری شهر نیشابور توقف کرده و به پیاده روی می رویم. باغ مصفا، بنای تاریخی دوران صفویه و چشمه های آب گرم برای همه ایرانیان ارزش ویژه ای دارد. باغ گدگاه محل مناسبی برای صرف صبحانه است.

نیشابور
پس از رسیدن به نیشابور در ساعت 8:30 از نقاط گردشگری این شهر دیدن می کنیم.

2. آرامگاه خیام

آدرس: نیشابور، فضل سوکور، گواهان با عبارت
مدت زمان بازدید: 1 ساعت

باغی زیبا و وسیع که آرامگاه عمر خیامی شاعر معروف ایرانی در آن قرار دارد. موزه خیام، کتابخانه خیام و آرامگاه تاریخی خیام از جاذبه های این مجموعه زیبا هستند.

3. آرامگاه عطار

آدرس: نیشابو، خیابان عرفان
زمان بازدید: 1 ساعت

پارکی زیبا که آرامگاه تاریخی یکی از مشهورترین عارفان و شاعران ایران زمین را در خود جای داده است.

4. آرامگاه کمال الملک
آدرس: نیشابور، خیابان عرفان
مدت زمان بازدید: 30 دقیقه

آرامگاه نقاش مشهور ایرانی در میان باغ‌های زیبا و در کنار آرامگاه عطار نیشابری قرار دارد.

5. دهکده چوبی
آدرس: نیشابور، بلوار شهدا، جاده تقی آباد طلایی
مدت زمان بازدید: 2 ساعت

دهکده ای منحصر به فرد که تماماً از چوب ساخته شده است. فقط مسجد چوبی ایرانی، موزه، کتابخانه، محوطه سرسبز، حوضچه های پرورش ماهی، مزارع پرورش اسب، غازها، اردک ها، آلاچیق ها و... از جاذبه های این روستا هستند. ناهار در یک رستوران دهکده جذاب.

6. روستای بوژان
آدرس: 20 کیلومتری نیشابورا، شهر بویان
زمان رسیدن: 2 ساعت

بوژان به ماسوله نیشابور معروف است. روستایی با چشمه ها، آبشارها و مناظر طبیعی بی نظیر با آب و هوای بسیار مطلوب. ساعت 15 از روستا به سمت سبزوار حرکت می کنیم.

سبزوار
مسافت: 116 کیلومتر
زمان رسیدن: 16:30

7. خانه عظیمیان
آدرس: سبزوار، خیابان مدرس، کوچه نقاباشک بالا
مدت زمان بازدید: 1 ساعت

قدیمی ترین خانه تاریخی شهر سبزوار که در دوره تیموری ساخته شده است.
مسجد جامع سبزوار

8. نقش رستم مرودشت
در 50 کیلومتری شیراز، شهر مرودشت را خواهید دید. مرودشت به شهر تخت جمشید معروف است، زیرا در کنار مروداش تخت جمشید پایتخت امپراتوری هخامنشیان بود. و شهر مرودشت به نام موزه تاریخ ایران نامگذاری شد.

بناهای قدیمی بسیاری در مرودشت ساخته شد که از جمله آنها می توان به شهرهای نقش رستم، نقش رجب و استهار اشاره کرد که همگی گواه قدمت این شهر تاریخی است. از دیگر ویژگی های شهرستان مرودشت شرایط آب و هوایی عالی و مناظر طبیعی است.

بهشت گمشده، سد داروتسن و آبشار دشتک ابرج از مکان های طبیعی و زیبای شهرستان مرودشت هستند. البته برای رسیدن به این مکان باید از جاده اصلی خارج شوید، اما ارزشش را دارد. اکنون نقش رستم محوطه ای باستانی است که شامل لوح های عظیم از سه اثر تاریخی ایلامی، هخامنشی و ساسانی است. کاوش های باستان شناسی در صخره نقش رستم اطلاعات مهمی در مورد این سه دوره تاریخی ایران باستان و تمدن ایران باستان به دست می دهد.

از جاذبه های تاریخی نقش رستم می توان به آرامگاه های تاریخی، کتیبه ها و سنگ نگاره های باستانی و نقاشی های ایران باستان اشاره کرد. محل مقبره های شاهان هخامنشی بارزترین دلیل محبوبیت این منطقه است.

شهر قدیم نقش رستم یکی از مکان های معروف مرودشت است که در حدود 10 کیلومتری شمال تخت جمشید یا تخت جمشید در استان فارس قرار دارد. نقش رستم نیز فاصله کمی با نقش رجب دارد و تنها با سه کیلومتر پیاده روی می توانید به نقش رستم به نقش رجب برسید.

منطقه نقش رستم استان فارس به نواحی جنوبی کشور نزدیک است و برای رسیدن به اینجا از شمال، شمال شرق و شمال غرب کشور باید مسیر طولانی را طی کرد. البته لازم به ذکر است که اگر هدف شما سفر جاده ای نیست، می توانید با رزرو آنلاین تور به سفر و بازدید از این مناطق بروید.

9. قلعه ایزدخواست در آباده

آباده یکی از شهرهای معروف شیراز تا مشهد است. این شهر که قدمت آن به دوران هخامنشیان می رسد، شمالی ترین شهر استان فارس است و تقریباً در میانه راه در امتداد جاده اصفهان - شیراز قرار دارد. دیدنی های این شهر بیشتر قدیمی و تاریخی هستند. البته باید بدانید که مسیر آبادا آب و هوای نسبتاً گرمی دارد و نباید انتظار شهرهای خنک و مناظر طبیعی را در آنجا داشت. تاریخچه قلعه باستانی ایزدشت که یکی از مکان های معروف استان فارس است به دوران ساسانیان برمی گردد. موقعیت آن در ۷ کیلومتری شمال ایزدشت و ۷۵ کیلومتری شمال آباده است. آنها نام های دیگری دارند; مثل قلعه سرسنگ یا قلعه قدیمی.

اما چه ویژگی های شگفت انگیزی این قلعه را منحصر به فرد می کند؟ نکته جالب در مورد قلعه ایزدش شباهت آن به «ارق بام» است. ارگ بم بزرگترین بنای خشتی جهان است که در زلزله سال 2002 تقریباً ویران شد و خوشبختانه در همان زمان بازسازی شد. پس از قلعه بم، قلعه ایزدخواست بزرگترین قلعه خشتی جهان است.
اما داستان به عرض ختم نمی شود. علاوه بر این، این قلعه اولین ساختمان سکولار در جهان است. معماری چشمگیر قلعه ایزدشت به قدری بزرگ است که خانه های کوچکی در داخل آن در کوچه های باریک ساخته شده است. خانه ها باغ نداشتند و پشت بام طبقه اول باغچه طبقه دوم بود. چیزی شبیه به آنچه در موصل یا پاوه و مریوان می بینیم. این خانه های کوچک دارای بالکن نیز بوده و اثر این بالکن ها که با چوب اضافی برای سقف ساخته شده اند تا به امروز باقی مانده است. اگر از سفر با ماشین خسته شدید، می توانید در لحظه آخر بلیط هواپیما بخرید.

10. باغ فین کاشان
باغ مفرح یکی از جاذبه های گردشگری معروف و مهم کاشان است که نه تنها به عنوان یک اثر ملی به ثبت رسیده است. بلکه یکی از 9 باغ ایرانی در فهرست میراث جهانی است. این باغ به قدری زیباست که نمونه ای عالی از باغ سازی ایرانی به شمار می رود. به لطف وجود فواره های فراوان، صدای دلنشین آب و درختان بلند، این باغ مکانی رویایی برای بازدید است. به خصوص چای آن این فرصت را به شما می دهد که از این لحظات ناب به طور کامل لذت ببرید. اگر به مشهد سفر کنید، حتما در این پارک توقف خواهید کرد.

علاوه بر این، این پارک دارای بناهای تاریخی فراوانی مانند کریمخانی خلوت، برکه جوشن، گلچال شتر قاجار، اداره آب و موزه ملی کاشان است که دیدن آنها خالی از لطف نیست. با این حال، یکی از دلایل اصلی شهرت باغ فین احتمالاً ترور امیرکبیر نخست وزیر معروف ایران است که از مهم ترین رویدادهای تاریخی این پارک به شمار می رود.

11. خانه عباسیان در کاشان
خانه عباسیان کاشان یکی از شاهکارهای معماری ایرانی است که در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفته است. این خانه تاریخی در منطقه سلطان امیراحمد کاشان ساخته شده و به قدری زیباست که در سریال های متعددی مانند مسافر ری، ملاصدرا، جابربن حیان و خانه تاریکی از آن استفاده شده است.

ساختار منحصر به فرد کاخ و اتاق های تو در تو برای همه گردشگران جذاب است. به خصوص به این دلیل که آینه تصویر کاملی از معماری ایرانی ارائه می دهد. علاوه بر این، انواع هنر ایرانی از گچ بری طرح دار گرفته تا نرده های سنگی تراشیده شده در این خانه یافت می شود. همه این ویژگی های منحصر به فرد این سازه را نامزد دریافت جایزه زیباترین معماری ایران کرد.

12. خانه بروجردی ها در کاشان
خانه بروجردی ها یکی از بناهای تاریخی و چشمگیر شهر کاشان است. خانه بروجردی نمادی از معماری داخلی ایرانی است و با شکوه و عظمت خود چشم همه بازدیدکنندگان را به خود خیره می کند. معماری منحصر به فرد و زیبای خانه بروجردی ها آن را به یکی از بهترین مکان های تاریخی ایران تبدیل کرده است. این بنای تاریخی در جنوب شرقی شهر زیبای کاشان در اطراف محمد سلطان میراحمد یا خیابان علوی امروزی قرار دارد.

ظاهر و اهمیت خانه بروجردی به حدی است که بادگیر به نماد شهر کاشان تبدیل شده است. آثار هنری نفیس، آثار هنری و کاشی کاری های رنگارنگ از دیگر ویژگی های خانه بروجردی است و بیش از 150 نقاش، معمار و عکاس در ساخت و تزئین آن سهیم بوده اند. تا به امروز بازسازی های زیادی در قسمت های مختلف بنا انجام شده است. استحکام بخشی بزرگی از خانه و مرمت تابلوهای نقاشی توسط کارشناسان اداره میراث فرهنگی کاشان بخشی از این مرمت است. برای دیدن این ساختمان می توانید به یک تور راهنما بپیوندید.

13. غار وشنوه در قم

غار ویسنو در نزدیکی روستای ویسنو در 60 کیلومتری قم قرار دارد. این غار در گونونگ اردهال و ضلع جنوبی روستای ویسنوح واقع شده است، باید گفت که کوه اردهال دارای 4 غار یا غار است که یکی از این غارها (گوا ویسنوح) دارای منبع غنی آب است. آب این غار در دامنه کوه جمع می شود و مانند چشمه بیرون می آید و به این منبع آب می ریزد. نزدیک غار روستای ویشنوح، معبد امامزاده هادی قرار دارد که بنای آن از دوران صفویه باقی مانده و مربع شکل است. دیوارهای معبد با کاشی‌کاری‌ها و نقاشی‌های میرحسن نقاش در ۷۰ سال پیش تزئین شده است.

14. مقبره های گنبد سبز در قم
مقبره های گنبد سبز دارای سه قبر هستند که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. این آثار در شرق قم، در خیابان الهبال، نزدیک گلزار شهدا و در منطقه واقع شده است. این مقبره ها با نام های دیگری مانند مقبره های دروازه کاشان و برج تدفین گنبدی سبز شناخته می شوند.

آرامگاه سبز کوپال، یکی از بناهای تاریخی قم، در ۲۴ دی ۱۳۱۰ در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت. بر اساس کتیبه های موجود در مقابر تاریخی گنبد سبز، این بناها در قرن هشتم هجری قمری به عنوان آرامگاه و مدفن خاندان صفی، حاکمان قم ساخته شده است. اما بنا به اعتقاد مردم قم، سه مقبره متعلق به سه تن از بزرگان عرب اشعری است که در دوران اسلامی قم را احیا کردند. آنان سعد، سعید و مسعود را صاحب این مقبره می دانند; اما با توجه به سابقه بقعه در نقاط مختلف ایران و همچنین تاریخ شهر قم اینطور نیست.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران هتل آنلاین

رزرو هتل با ایران هتل آنلاین و تجربه سفری آرام رزرو آنلاین هتل در صنعت گردشگری و اماکن اقامتی به علت تسهیل و تسریع فرآیند تصمیم گیری در سفر اهمیت به سزایی دارد ایران هتل آنلاین با هدف جلب رضایت میهمانان امکان رزرو هتل به صورت آنلاین را فراهم آورده است و تجربه ی سفری آرام و به دور از دغدغه های احتمالی را برای میهمانانی که قصد سفر به جای جای ایران را دارند به ارمغان می آورد . ایران هتل آنلاین از اولین ، با قدمت ترین ومعتبرترین وبسایت های رزرو هتل درایران است و ارائه دهنده بهترین تخفیفات در ایام مختلف به مسافران گرامی می باشد. رزرو آنلاین هتل ، سفر به سبکی هوشمندانه امروزه با قرار گرفتن در عصر تکنولوژی با چند کلیک قادر خواهیم بود به دنیایی از اطلاعات دست یابیم، رزرو هتل و برنامه ریزی برای اقامت و سفری دلپذیر هم از این قاعده مستثنی نبوده است، تصمیم گیری برای سفر کار دشواری نیست زمانی که بتوانیم پیش از سفر با مشاهده و مقایسه‌ی هتل‌های مختلفِ مقصدمان، با خیالی راحت انتخابی مناسب داشته باشیم، سهولت در رزرو هتل شاید به جرات بتوان گفت مهمترین عامل در لذت از سفر است این مهم به راحتی میسر می گردد

اطلاعات تماس
  • 051910*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی