اطلاعات تماس
  • 091248*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108236820519274
در دسترس نیست

دلایل دمای بالای کمپرسور های اسکرو چیست؟

کد: 140108236820519274

، (اخبار رسمی): شرکت اطلس تجهیز صنعت آسیا با بیش از 30 سال تجربه، تخصصی ترین تامین کننده در زمینه ماشین آلات و تجهیزات هوای فشرده با برند اطلس کوپکو، اینگرسورند، کیزرو … از بزرگ ترین سازندگان کشورهای اروپایی و آمریکایی برای تمامی صنایع کشور از جمله: نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی، حفاری، ماشین سازی، و غیره می باشد.

دلایل دمای بالای کمپرسور های اسکرو چیست؟
دلایل دمای بالای کمپرسور های اسکرو چیست؟

 روغن مخصوص کمپرسورهای اسکرو اویل اینجکت باید دارای خواص فیزیکی و شیمیایی مناسبی باشند که عملیات خنک کاری و روان کاری دستگاه به طرز مناسبی صورت پذیرد. در فرآیند فشرده سازی هوا، روغن نقش بسزایی دارد و روغن غیراستاندارد می تواند آسیب های غیر قابل جبرانی به سیستم وارد کند. با توجه به فشار بالا، دمای بالا، رطوبت بالا و وجود ذرات گرد و غبار در هوای فشرده ورودی به کمپرسور و اختلاط آن با روغن، شرایط بسیار مناسب برای تغییرات شیمیایی روغن می باشد.

پس یکی از ملزومات روغن خاصیت هیدروفوب بودن یا آبگریز بودن آن است و روغن هایی که میزان آبگریزی در آنها پایین است در همان ساعات اولیه کارکرد کمپرسور، خاصیت روغن تغییر کرده و نقش محافظتی آن از بین رفته و استهلاک زود هنگام قطعات دوار را در پی خواهد داشت.

از دیگر خواص روغن های مناسب کمپرسورهای اسکرو، توتال اسید نامبر می باشد که اگر این عدد پایین باشد شاهد رسوبات بر روی قطعات کمپرسور و اختلال در کارکرد شیرهای پنوماتیک و آب بندها خواهیم بود و همینطور بیرینگ ها دچار آسیب خواهند شد و از طرفی بالا بودن این عدد باعث خوردگی سیستم، سیل های آب بندی شده و اختلال در عملکرد کمپرسور ایجاد می گردد.

با توجه به فرمولاسیون روغن های استاندارد، فیلتر سپراتور روغن ها طراحی می شوند. استفاده از روغن غیر استاندارد باعث اشباع شدن زود هنگام فیلتر سپراتور کمپرسور می گردد و با توجه به گران قیمت بودن این فیلتر، هزینه های تمام شده سرویس و نگهداری بسیار بالا خواهد رفت و عامل اشباع شدن فیلتر سپراتور و در ادامه ی آن عبور روغن و تخلیه آن در فاضلاب و نیاز به سرریز کردن روغن پیش خواهد آمد. فلش پوینت روغن های استاندارد از مهمترین آیتم ها می باشد که باتوجه به بالا بودن دمای فرآیند، پایین بودن فلش پوینت می تواند باعث آتش سوزی و تغییر شیمیایی روغن گردد.

پورپوینت روغن هم در دماهای پایین در فصل زمستان در مناطق سردسیر بسیار حائز اهمیت می باشد که در زمان استارت اولیه کمپرسور در هوای سرد میتواند از رسیدن آسیب جدی به کمپرسور جلوگیری کند. روغن در دماهای پایین ویسکوز و سفت تر از حالت نرمال خود می شود و در هنگام روشن شدن کمپرسور گردش خوبی نخواهد داشت و با توجه به نقش مهم روغن در روانکاری قطعات دوار در کمپرسورهای اسکرو، این امر باعث خشک کار کردن دستگاه و پایین آمدن عمر خواهد شد.

ویسکوزیته روغن اصلی ترین آیتم روغن بوده که اگر این عدد پایین باشد روانکاری به نحو مناسبی انجام نخواهد شد و اگر این عدد بالا باشد خنک کاری کمپرسور و در پی آن آسیب های جدی را برای کمپرسور شاهد خواهیم بود.

در بالا مشاهده گردید که بالا بودن ویسکوزیته یا گرانروی روغن چه آسیب هایی را برای سیستم در پی خواهد داشت و اما پایین بودن ویسکوزیته یا همان گرانروی روغن موجب می گردد روانکاری مناسبی صورت نپذیرد و فیلم روغن مناسبی که باید بین قطعات دوار مانند بلبرینگ ها و رول برینگ ها و روتورهای اسکرو تشکیل شده و نقش محافظت و آب بند کردن هوا جهت فشرده سازی را ایجاد کند،

اختلال در رونکاری باعث پایین آمدن عمر بیرینگ های کمپرسور ها شده و استهلاک زود هنگام قطعات مختلف کمپرسور از قبیل روتور های میل و فیمیل، بال بیرینگ ها، رول بیرینگ ها اسپریکال بیرینگ ها، چرخدنده های گیربکس، کاسه نمد و سیل رینگ ها، سیل های آب بندی موجود در شیرهای کمپرسور، اورینگ ها و دیگر قطعات خواهد شد.

و در پایان عرض کنم که ادتیوهای گران قیمت موجود در روغن مناسب دلیل بالا بودن قیمت آن می باشد و اگر این مواد افزودنی در روغن وجود نداشته باشد عمر و ساعت کارکرد روغن پایین می آید و زمان تعویض روغن تا یک چهارم پایین می آید.پس در نتیجه اگر قیمت روغن مرغوب چهار برابر قیمت روغن نامرغوب هم باشد، توصیه می گردد که روغن مرغوب خریداری گردد که هم ۴ بار تعویض روغن جلوتر خواهید بود و هم کمپرسور در شرایط استاندارد روانکاری و خنک کاری خواهد شد.

تهویه کمپرسخانه

در کمپرسورهای اسکرو اویل اینجکت هوا خنک، هوای محیط سیالی است که توسط آن خنک کاری سیستم صورت می پذیرد و در نتیجه هرچه دمای هوای محیط کمپرسورخانه بالاتر باشد در نهایت دمای کار کمپرسور نیز بالا خواهد. بود. تقریبا دمای محیط به علاوه شصت درجه می شود دمای کمپرسور و چنانچه دمای محیط تا چهل درجه سانتیگراد بالا رود، دمای کمپرسور به صد درجه خواهد رسید. پس ایجاد یک سیستم تهویه مناسب می تواند شرایط دمایی مناسبی را برای کمپرسورها فراهم آورده و طول عمر سیستم و لوازم مصرفی بالا و در نهایت هزینه های تعمیرات و نگهداری پایین خواهد آمد. ورود هوای پاک،خنک و به اندازه کافی و در مقابل خروج هوای گرم و آلوده کاریست که باید در یک سیسنم تهویه مناسب به خوبی صورت پذیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091248*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید