اطلاعات تماس
  • 091273*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110206916018827
در دسترس نیست

چوب روسی چیست؟ بررسی چوب روسی در دکوراسیون داخلی

کد: 140110206916018827

، (اخبار رسمی): چوب روسی یکی از چوب های پر استفاده در صنعت معماری می باشد که زیبایی و دوام مناسبی دارد و در این مقاله به نقش آن در دکوراسیون داخلی پرداخته ایم.

چوب روسی چیست؟ بررسی چوب روسی در دکوراسیون داخلی
چوب روسی چیست؟ بررسی چوب روسی در دکوراسیون داخلی

چوب روسی چیست؟

چوب روسی چوبی است مقاوم زیبا و انعطاف پذیر که همانطور که از نام آن پیدات از کشور روسیه وارد ایران می شود.

چوب روسی غالبا از چوب درختان کاج به دست می آید.

کاج یکی از پرطرفدارترین انواع چوب و بیشترین استفاده در بازسازی خانه است. مبلمان کاج روشن، ظریف و بادوام هستند.

چوب کاج یکی از پرطرفدارترین مواد مورد استفاده در مبلمان منزل است. کاج مزایای زیادی دارد که بر انتخاب این چوب سبک و لمسی نسبت به سایر گونه ها برتری دارد. جالب اینجاست که چوب کاج روی سلامتی ما تاثیر مثبت دارد! چه مبلمان کاج را باید در خانه داشته باشید؟ در ادامه از دست نجار آگوسگاراما در مورد آن به شما خواهیم گفت :

چوب روسی: مزایا و معایب مواد

چوب روسی با رنگ روشن، سفید و زرد و دانه ای ظریف مشخص می شود. ظاهری جذاب و آرامش بخش، کاج را صرف نظر از سبک، مهمان مکرر در فضای داخلی می کند: مبلمان کاج در اتاق های نشیمن مدرن، اتاق خواب های اسکاندیناوی و آشپزخانه های روستایی عالی به نظر می رسند و فضایی گرم و دلپذیر را ایجاد می کنند. پشت محبوبیت چوب کاج نه تنها ارزش زیبایی شناختی آن، بلکه عملکرد و دوام این ماده است.

کاج فراوان ترین گونه درختی در بسیاری از کشورها است، به سرعت رشد می کند و پردازش آن آسان است. چوب کاج را می توان بدون هیچ مشکلی تراش، سنباده و آسیاب کرد که به لطف آن مبلمان کاج می توانند حتی غیرمعمول ترین و تخیلی ترین شکل ها را به خود بگیرند.

چوب کاج الاستیک و در عین حال مقاوم در برابر آسیب های مکانیکی است. عایق حرارتی و صوتی خوبی ارائه می دهد، به سرعت خشک می شود و به دلیل حساسیت به اشباع بودن، به راحتی با رنگ پوشانده می شود. آخرین ویژگی امکانات چیدمان مبلمان کاج را گسترش می دهد و به آن اجازه می دهد تقریباً به هر رنگی لکه دار شود. با فهرست کردن مزایای چوب کاج، نمی توان قیمت آن را فراموش کرد.

چوب روسی به دلیل در دسترس بودن (عدم نیاز به صادرات چوب از خارج از کشور) و سهولت فرآوری، نسبتاً ارزان است. اگر رویای مبلمان ساخته شده از چوب جامد را می بینید، ارزش خرید مدل های کاج را دارد - آنها ارزان تر از راش و بلوط هستند و در عین حال سازگار با محیط زیست و بادوام هستند.

تعداد کمی از مردم می دانند که چوب کاج تأثیر مثبتی بر سلامت ما دارد. مبلمان کاج مخصوصاً برای مبتلایان به آلرژی توصیه می شود. کاج خاصیت الکترواستاتیکی دارد، بنابراین نه تنها گرد و غبار را جذب نمی کند، بلکه از چرخش آن در هوا نیز جلوگیری می کند.

ثانیاً، چوب کاج دارای خواص رطوبت سنجی است: با جذب و رهاسازی بخار آب در محیط، سطح رطوبت هوا را تنظیم می کند.

متأسفانه هیچ گونه چوبی عاری از نقص نیست. کاج بیشتر از راش یا بلوط در معرض ترک خوردن، تاب برداشتن و خراشیدن است. با وجود خاصیت رطوبت سنجی، تماس با آب و رطوبت را تحمل نمی کند و تحت تأثیر اشعه ماوراء بنفش رنگ خود را به رنگ تیره تر تغییر می دهد. نیاز به مراقبت و اشباع منظم دارد، در غیر این صورت می تواند به محل پرورش حشرات و قارچ ها تبدیل شود. چوب کاج باید به ویژه مراقبت شود. روغن کاری مو باید حداقل یک بار در ماه انجام شود. اگر مبلمان کاج واکس زده شده باشد باید هر 3 هفته یکبار با شیر مخصوص چوب تمیز شود. از تمیز کردن چوب کاج با پارچه های خشن و دستمال کاغذی خودداری کنید. اگر می خواهید یک مبلمان کاج را تمیز کنید، از یک پارچه میکروفیبر نرم استفاده کنید.

مبلمان چوب روسی:

چوب روسی علیرغم معایبی که دارد، به عنوان یک متریال مبلمان بسیار خوب عمل می کند. تعداد کمی از مردم می توانند میز یا کابینت بلوط را بخرند، بنابراین اگر مبلمان چوبی یکپارچه می خواهید، مدل های کاج را انتخاب کنید.

آیا چوب کاج برای پارکت مناسب است؟ تخته های کاج به اندازه تخته های بلوط در برابر آسیب و شرایط آب و هوایی مقاوم نیستند، اما می توانند جایگزین مناسبی برای پانل های کفپوش معمولی باشند.

با اشباع مناسب و مراقبت منظم، می توانیم از پارکت کاج، از جمله در تراس لذت ببریم، اما برای این واقعیت آماده باشیم که پس از چند سال، چنین پارکت ممکن است قابل تعویض شود.

یکی از پر خریدترین مبلمان از چوب کاج تخت است. تخت کاج ارزان، سازگار با محیط زیست است و می توان آن را در هر رنگی رنگ آمیزی کرد. تخت کاج یک مبلمان عالی برای مبتلایان به آلرژی و کودکان کوچک است. یکی دیگر از کاربردهای جالب چوب کاج در فضای داخلی، در است. کار کردن با درهای کاج آسان است، انعطاف پذیر، بادوام هستند و به لطف اشباع بودن، برای مدت طولانی در خدمت ما خواهند بود.

پیشخوان آشپزخانه از چوب روسی چطور؟ آیا این ماده در شرایط شدید آشپزخانه کار می کند؟ متأسفانه معمولاً به دلیل مقاومت کم آن در برابر آب، رطوبت و دمای بالا (که منبع آن اجاق گاز یا اجاق گاز است) معمولاً توصیه نمی شود که رویه های کاج را در آشپزخانه یا حمام نصب کنید.

علاوه بر این، میز آشپزخانه باید به اندازه کافی محکم باشد تا در برابر ضربه، خراش، خراش و لکه مقاومت کند. یک رویه کاج، علیرغم مزایای بسیاری که دارد، ممکن است اندازه گیری نشود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091273*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید