اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140111117144622238
در دسترس نیست

ساخت و نصب تابلو چلنیوم چگونه است؟

کد: 140111117144622238

، (اخبار رسمی): ما به راحتی کمترین تغییر را در یک تابلوی تبلیغاتی که مدام جلوی چشم ماست ، متوجه میشویم . این موضوع اهمیت این روش تبلیغاتی را نشان می دهد .  اما عده ای  علاقه شدیدی به دیدن تابلوهای تبلیغاتی و تفاوت آنها و دانستن نام آنها دارند.

 ساخت و نصب تابلو چلنیوم چگونه است؟
ساخت و نصب تابلو چلنیوم چگونه است؟

در تابلو چلنیوم استاندارد، عمق هر لبه معمولاً ۷، ۹ و ۱۱ سانتی متر است. یکی از مزایای لبه چلنیوم نوار اسفنجی آن است که از ورود آب و گرد و غبار به حروف برجسته جلوگیری می کند.

امروزه هنگام گذر از معابر همه ما خواه ناخواه شاهد تابلوهای تبلیغاتی جدید با طراحی ها و متدهای به روز و نورپردازی های مختلف هستیم . این تابلوها بر سر در مغازه ها ، وپر مارکت ها و اداره ها و ... نصب می شوند تا نام برند تجاری مرتبط با کسب و کار را به عموم افراد معرفی نمایند.

ممکن است شما فکر کنید که این تابلوها توجه افراد را جلب نمی کنند و بی نتیجه می باشند . ولی این تفکر کاملاً غط می باشد . در اصل ما هنگامی پی به اهمیت یک تابلو نصب شده در یک مکان می بریم که آن تابلو برداشته یا تعویض شود .

اجزای پانل چنلیوم (یا چلنیوم)

 لبه چلنیوم: در تابلو چلنیوم استاندارد، عمق هر لبه معمولاً ۷، ۹ و ۱۱ سانتی متر است. یکی از مزایای لبه چلنیوم نوار اسفنجی آن است که از ورود آب و گرد و غبار به حروف برجسته جلوگیری می کند و از ورود آب به مدار صفحه چلنیوم و سوختن آن جلوگیری می کند.

  •  پلکسی طلاق: پلکسی طلاق برای سطح حروف استفاده می شود.
  •  لامپ smd: در داخل حروف برجسته از لامپ smd استفاده می شود. هر چه لامپ smd کیفیت بالاتری داشته باشد، شدت نور و طول عمر بیشتری نسبت به لامپ های مشابه دارد.
  •  کاغذ پی وی سی: این کاغذ اساس حروف چلنیوم است، smds در این قسمت قرار می گیرد.
  •  ترانسفورماتور یا منبع تغذیه : وظیفه این منبع تغییر برق شهر به 12 ولت است.

نحوه ساخت تابلو های چنلیوم (یا چلنیوم)

  1.  متن یا شکل مورد نظر توسط نرم افزار کورل دراو یا اتوکد ترسیم شده و بر روی مواد پلکسی با لیزر لیزر می شود.
  2.  سپس خروجی DXF را از طرح مورد نظر گرفته و با کاتر لیزری (فلز - غیر فلز) در مواد مختلف (فولاد، آهن، پلکسی و ...) برش می دهیم.
  3. نکته: در مورد پلکسی باید گفت که برندهای متعددی در بازار موجود است که بهترین نوع پلکسی تایوان است و بهتر است از برندهای ارزانتر ایرانی یا چینی استفاده نشود زیرا در کوتاه مدت با حضور سلنیوم در فضای باز و زیر نور خورشید، پلکسی گلاس کلنیوم رنگ خود را از دست می دهد و حروف بی روح را خواهیم دید.
  4.  بعد از برش سازه با دستگاه لیزر نوبت به چسباندن لبه های سلنیوم می رسد.بعضی از کارگاه ها با کمک دستگاه سلنیوم برای چسباندن لبه های سلنیوم تابلو می سازند. لازم به ذکر است دستگاه ساخت کشورهای اروپایی مخصوص حروف لاتین می باشد بنابراین در ساخت حروف فارسی اشتباهاتی وجود دارد پس بهتر است برای ساخت تابلو چلنیوم از حروف فارسی با دست استفاده شود. برخی از سازندگانی که از دستگاه "چلنی" استفاده می کنند، ناگزیر از دست خود برای قسمت های مختلف حروف استفاده می کنند که دستگاه نمی تواند.
  5. بعد از ساخت حروف، نوبت برش قسمت پایین حروف از پی وی سی است.
  6. ابتدا حروف ساخته شده از دستبند را روی pvc قرار می دهند و سپس حروف را در اطراف علامت گذاری می کنند، pvc را با اره برش می دهند.
  7.  حروف چلنیوم را روی برد قرار دهید به این صورت که ابتدا برد پی وی سی را در پشت برد قرار دهید، سپس سیم های لامپ smd را به پشت برد برده، حروف چلنیوم را روی برد پی وی سی قرار دهید و پاور. منبع در پشت برد قرار می گیرد، سپس سیم های جلوی برد به هم وصل می شوند و اتصالات الکتریکی.

انواع تابلو چلنیوم

  1.  تابلو چلنیوم ساده
  2. تابلو چلنیوم  ساید لایت و سوپر ساید لایت (لبه پانچ)
  3.  تابلو چلنیوم  الماسی
  4. تابلو چلنیوم  ستاره‌ای
  5.  تابلو چلنیوم دوبل
  6. تابلو چلنیوم  نوراندریک
  7.  تابلو چلنیوم کریستالی

مراقب آب و هوا باشید

مانند گذشته ، اگر در یک منطقه به ویژه مستعد آب و هوا زندگی می کنید ، نگه داشتن تابلو تبلیغاتی خود در شرایط بکر ضروری است.علاوه بر تمیز نگه داشتن آن ، باید از آن نیز در برابر عناصر محافظت کنید تا بهترین فرصت برای دست نخورده را به دست آورید.این امر به ویژه در صورتی که در مکانی زندگی می کنید که در معرض باران شدید و بارش برف باشد ، بسیار مهم است.

در این حالت ، یک پوشش ضد آب نه تنها تخته شما را تمیز نگه می دارد بلکه باعث می شود آب از کار سخت شما خراب شود.علاوه بر این ، اگر در زمین های تپه ای رانندگی می کنید یا در مکانی زندگی می کنید که مستعد سیل و افزایش آب باشد ، باید در تخته ای سرمایه گذاری کنید که برای اداره چنین محیط هایی طراحی شده است.

به این ترتیب ، شما تضمین می کنید که ارزش پول خود را بدست آورید و دیگر نیازی به نگرانی در مورد آسیب رساندن به تبلیغات خود به هیچ وجه نخواهید داشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید