اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112067179318768
در دسترس نیست

هواساز چیست

کد: 140112067179318768

، چهاردانگه , (اخبار رسمی): هواساز دستگاهی است که با انجام عملیاتی همچون تغییر دما ، افزایش یا کاهش رطوبت ، تصفیه و تنظیم سرعت ، مشخصات هوا را تغییر داده و آن را مطبوع می سازد و از این نظر می توان آن را کامل ترین وسیله ای که توانایی انجام همه عملیات تهویه مطبوع را دارد محسوب کرد

هواساز چیست
هواساز چیست

اساس کلیه ی سیستم های تهویه مطبوع هواساز است و در واقع نوع هواساز و چگونگی چیدمان کانال ها و بهره گیری از برخی تجهیزات برگشت یا تخلیه هوا ، انواع گوناگون سیستم های تهویه مطبوع مانند سیستم یک منطقه ای ، چند منطقه ای ، حجم ثابت ، حجم متغیر ، دو کانالی و … را تشکیل می دهد .

سیال گرم یا سرد از طریق سیستم مرکزی در اختیار هواساز قرار می گیرد؛ اما سایر مشخصات هوا با توجه به امکانات و تجهیزات جانبی ، توسط هواساز تغییر نموده یا تنظیم می شود. کویل، فن و در بسیاری موارد جعبه مخلوط کننده هوا از اجزای ثابت و اصلی هواساز محسوب می شوند.

اجزای تشکیل دهنده هواساز

اجزای تشکیل دهنده هواساز با توجه به نوع کاربری آن متفاوت است . اما یک هواساز کامل از قسمت های مختلفی همچون کویل گرمایی ، کویل سرمایی، کویل پیش گرمکن، کویل دوباره گرمکن، باد زن، موتور الکتریکی، جعبه مخلوط کننده هوا، انواع فیلتر های تصفیه هوا، دهانه های ورودی، خروجی، هوای تازه، پوشش خارجی و تجهیزات کنترل کننده تشکیل می شود.

کویل های گرمایی

کویل های گرمایی یا سرمایی هواساز از لوله های مسی یا فولادی پره دار ساخته می شوند که با توجه به ظرفیت در چندین ردیف در مسیر هوای عبوری قرار می گیرند.

کویل پیش گرمکن در صورت لزوم برای تعدیل هوای سرد زمستانی به کار می رود. در مناطقی که هوا بسیار سرد است و امکان یخ زدگی آب رطوبت زن وجود دارد.

گرم کردن مقدماتی ضروری است . این گرمکن ممکن است از نوع الکتریکی ، بخاری و یا آب گرم باشند.

کویل دوباره گرمکن در صورت ضرورت برای جلوگیری از سرد شدن بیش از حد فضاهای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. اصولاً در تابستان شرایط هوای خروجی از کویل سرد ، ثابت است و به منظور کنترل دقیق دما و رطوبت نسبی می توان از کویل دوباره گرمکن استفاده کرد.

رطوبت زن

به طور معمول بادزن هواساز از نوع گریز از مرکز است و انتقال حرکت الکتروموتور به بادزن از طریق یک یا چند تسمه صورت می گیرد .

جعبه مخلوط کننده هوا 

جعبه مخلوط کننده هوا برای اختلاط هوای برگشتی و هوای تازه مورد استفاده قرار می گیرد. مقدار اختلاط هوای تازه و هوای برگشتی بنا به مشخصات طرح توسط دمپرها انجام می شود. چنانچه به هر دلیلی سیستم ، نیاز به تامین صددرصد هوای تازه داشته باشد ، از جعبه مخلوط کننده استفاده نمی شود.

مزایای هواساز های شرکت سارایئل نسیم:

  • اتصالات قسمت های مختلف با ساختار پیچ و مهره ای و استفاده از لاستیک های مخصوص جهت آب بندی و هوا بندی
  • ساخت دستگاه ها در انواع یک منطقه ای یا چند منطقه ای و در شکل های عمودی-افقی و L
  • شکل رنگ آمیزی بدنه دستگاه به صورت پودری الکترواستاتیکی کوره ای، به ضخامت 80میکرون انواع کویل های آبی (سرمایشی،گرمایشی)،کویل بخار،کویل DX و کویل الکتریکی
  • استفاده از فیلترهای پلیتد،کیسه ای با راندمان های مختلف، هپا، اولپا و کربن اکتیو با توجه به نیاز پروژه
  • استفاده از پوشش ضد خوردگی بر روی فین ها در شرایط خاص ستون بندی دستگاه و دمپرها از پروفیل آلومینیومی آبکاری شده

شرکت سارایئل نسیم

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید