اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140204137368018768
در دسترس نیست

سیستم تهویه مطبوع مناسب ادارات

کد: 140204137368018768

، چهاردانگه , (اخبار رسمی): برای ساختمان های بزرگ اداری و تجاری کدام سیستم تهویه رو بخریم؟

سیستم تهویه مطبوع مناسب ادارات
سیستم تهویه مطبوع مناسب ادارات

عوامل موثر در انتخاب تهویه مطبوع ساختمان اداری

در طراحی سیستم سرمایش، گرمایش و تهویه مطبوع ساختمان اداری باید معیارهای مناسب و دقیقی را در نظر گرفت.

ساختمان‌های اداری معمولاً از اتاق هایی تشکیل می‌شوند که دیوارهای آن رو به بیرون یا فضاهای اطراف آن‌ها قرار دارند. باید گفت که فضاهای اطراف متغیر بوده و عموماً در زمستان نیاز به گرمایش دارند.

در فصول معتدل، با در نظر گرفتن زاویه تابش، اتاق های یک طرف ساختمان ممکن است به گرمایش و فضاهای طرف دیگر ساختمان نیاز به سرمایش داشته باشند.

فضاهای مرکزی ساختمان به دلیل بار حرارتی ناشی از روشنایی، تجهیزات اداری و افراد در طول سال باید خنک شوند، بنابراین باید از دستگاه هایی با قابلیت گرمایش و سرمایش همزمان در ساختمان اداری استفاده شود.

تهویه مطبوع ساختمان های اداری در فضاهای میانی اغلب از طریق واحدهای تهویه مطبوع با حجم متغیر تامین می شود.

معیارهای طراحی تهویه مطبوع ساختمان اداری

برای اینکه طراحی سیستم تهویه مطبوع ساختمان اداری مقرون به صرفه باشد، استفاده و ساعات کاری ساختمان باید به خوبی در نظر گرفته شود.

در حسابداری و سایر مناطق مشابه در ادارات دولتی تعداد افراد در 75 فوت مربع حداکثر یک نفر در نظر گرفته می شود. در دفاتر خصوصی، تعداد افراد به یک نفر در هر 200 فوت مربع کاهش می یابد.

اتاق های اجرایی و اتاق های کنفرانس به ازای هر 20 فوت مربع یک نفر را در خود جای می دهند. بخش مهمی از کل بار ساختمان های اداری، بار سیستم روشنایی است.

بار معمولی روشنایی و تجهیزات الکتریکی باید تقریباً 2 تا 5 وات بر فوت مربع تخمین زده شود، اما با توجه به میزان روشنایی و تجهیزات مورد استفاده، این رقم ممکن است بیشتر باشد.

در ساختمان های مجهز به سیستم های کامپیوتری یا سایر تجهیزات الکترونیکی، بار الکتریکی را می توان از 5 تا 10 وات بر فوت مربع افزایش داد.

اگرچه شکل و جهت جغرافیایی ساختمان اغلب بر اساس موقعیت زمین تعیین می شود، اما با برخی تغییرات می توان میزان بار سرمایشی را 10-15% کاهش داد. در نتیجه، شکل و زاویه جغرافیایی ساختمان باید در مراحل اولیه با دقت طراحی شود.

در برخی از ساختمان های اداری بزرگ از جمله مکان هایی مانند مغازه ها، مراکز اطلاع رسانی، مراکز ارتباطی، استودیوهای رادیو و تلویزیون و رستوران ها، به دلیل اینکه ساعت کار و ضوابط طراحی تهویه مطبوع مغازه ها، بانک ها و رستوران ها با ساختمان های اداری متفاوت است و این مکان ها باید شامل سیستم توزیع هوا نیز شوند.

لازم به ذکر است که در طراحی سیستم تهویه مطبوع ساختمان اداری به ندرت نیاز به استفاده از هوای تازه 100% می باشد مگر در هنگام استفاده از سیستم اکونومایزر.

هنگام استفاده از سیستم صرفه جویی، امکانات باید طبقه بندی شده و یک سیستم توزیع جداگانه برای منطقه مرکزی و هر منطقه اصلی در اطراف ساختمان باشد تا از گرم کردن غیر ضروری هوای تازه و اتلاف انرژی جلوگیری شود.

در اکثر سیستم های بازیابی گرما، سیستم هوای خروجی به گونه ای طراحی شده است که هوای خروجی از روی چراغ های موجود در سیستم روشنایی عبور می کند و به طور مشابه حدود 30 درصد گرما جذب می شود. در این حالت به دلیل خنک تر بودن، مدت زمان نورها افزایش می یابد.

در تهویه مطبوع ساختمان های اداری مرتفع و بلند به طور کلی سیستم های دو کاناله، یونیت فن کویل یا یونیت فن کویل با کانال هوای بیرونی برای مناطق اطراف ساختمان استفاده می شود.

هنگام استفاده از واحد فن کویل یا واحد فن کویل با کانال هوای تازه برای مناطق پیرامونی، لازم است از یک مولد هوا جداگانه برای مناطق میانی استفاده شود.

هواساز اداری می تواند دمای هر قسمت را به طور مستقل تنظیم کند، رطوبت مورد نیاز را تنظیم کند، هوای آلوده را فیلتر کند و هوای تازه را با اکسیژن کافی از بیرون به داخل ساختمان منتقل کند.

برای دریافت مشاوره رایگان به سایت شرکت سارایئل نسیم مراجعه نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید