اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۸۸۶*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140201217229922448
در دسترس نیست

بهترین فصل برای جراحی بینی چه زمانی است؟

جراحی بینی در تابستان بهتراست یا زمستان؟

کد: 140201217229922448

، (اخبار رسمی): بهترین زمان عمل بینی چه موقع است؟ آیا جراحی بینی در تابستان ضرر دارد؟ جراحی بینی در ایام عید هم انجام میشود؟

جراحی بینی در تابستان بهتراست یا زمستان؟
جراحی بینی در تابستان بهتراست یا زمستان؟

یک سوال رایج که متقاضیان عمل بینی از مشاوران می‌پرسند این است که بهترین زمان برای عمل بینی چه موقع است؟ در فصل سرما احتمال سرماخوردگی بیشتر است و عفونت ناشی از آن ممکن است برای عمل بینی مناسب نباشد. در فصل گرما نیز ممکن است آفتاب تاثیر منفی بر سرعت بهبودی بعد از عمل داشته باشد.

عمل بینی در پاییز و زمستان

ممکن است تصمیم بگیرید که در طول پاییز یا زمستان تحت عمل جراحی زیبایی بینی قرار بگیرید. بد نیست بدانید که هوای سرد این دو فصل تاثیر زیادی بر روی نتایج جراحی شما نخواهد داشت و بالعکس بسیاری از متخصصان بر این باورند که می‌تواند چندین مزیت را در طول دوره بهبودی به همراه داشته باشد، از جمله:

  • در دماهای سرد تورم و کبودی کمتری را تجربه خواهید کرد.
  • قرار گرفتن کمتر در معرض نور خورشید به این معنی است که احتمال ایجاد اسکار کمتر است.
  • در طول پاییز و زمستان، شب‎ها طولانی‎تر هستند و می‎توانید مدت طولانی‎تری استراحت کنید.

از نکات قابل توجه در مورد ریکاوری جراحی بینی در فصل سرما نیز می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اجازه ندهید پوست شما در سرما خشک شود: آب‎و‎هوای خشک پاییز و زمستان می‎تواند روند بهبود زخم را مختل کند. بنابراین، حتما از بانداژ و چسب بینی استفاده کنید و سعی کنید بیشتر در خانه بمانید. برای تسریع بهبودی، جراح پمادهایی را در اختیار شما قرار می‎دهد که باید طبق دستور استفاده کنید.
  • از ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا پیشگیری کنید: پاییز و زمستان فصل شیوع ویروس آنفولانزا هستند. ازآنجایی‎که سرماخوردگی می‎تواند روند بهبودی را به تاخیر بیاندازد، برای پیشگیری مقدار زیادی ویتامین C مصرف کنید، بدن خود را گرم نگهدارید و از تماس با افراد ناقل خودداری کنید.

از نظر بسیاری از پزشکان، پاییز و زمستان بهترین فصل جراحی بینی با لیزر هستند، زیرا اثری از تابش شدید نور خورشید و گرما نیست و این مساله در کاهش تحریک نواحی تحت جراحی واقعا موثر است.

جراحی بینی در بهار و تابستان

امروزه اغلب جراحی‎های زیبایی در بهار و تابستان انجام می‎شوند. زیرا در فصل بهار افراد مصمم هستند تا با بهبود ویژگی‎های صورت و اندام خود، ظاهری آماده برای تابستان داشته باشند. علاوه بر این، فصل بهار نه خیلی سرد و نه خیلی گرم است و دمای مناسبی برای دوران نقاهت دارد.

معمولا تعطیلات تابستانی به شما این امکان را می‎دهند که از زمان استراحت بیشتری برای بهبودی بهره‏ مند شوید. هم‎چنین می‎توانید برای انجام عمل بینی در خارج از کشور برنامه‎ریزی کنید، زیرا تابستان زمان ایده‎آلی برای سفر است. از نکات قابل توجه برای جراحی بینی در بهار و تابستان می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آلرژی خود را کنترل کنید: تنها عیب جراحی بینی در فصل بهار، واکنش آلرژیک است زیرا میزان مواد حساسیت‎زا در هوا افزایش می‎یابد. این امر روند بهبودی را برای بیمارانی‎که ممکن است سابقه آلرژی تنفسی داشته باشند دشوار می‎کند. اگر احتمالا عطسه شدید، آبریزش غیرقابل کنترل بینی و خارش دارید، عاقلانه است که قبل از جراحی بینی آلرژی خود را تحت نظر پزشک کنترل کنید.
  • از گرما دوری کنید: گرما می‎تواند تورم را افزایش دهد و حتی ممکن است منجر به خونریزی شود. به‎همین‎دلیل، بعد از عمل فعالیت شدید در فضای باز ممنوع است.
  • از قرار گرفتن بیش‎ازحد در معرض نور خورشید اجتناب کنید: قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‎تواند مانع از بهبود زخم شود. هم‎چنین احتمال ایجاد اسکار را افزایش می‎دهد. در طول ریکاوری با ضدآفتاب از پوست صورت خود محافظت کنید.
  • از تماس با آب اجتناب کنید: شنا کردن در چند هفته اول بعد از عمل بینی می‎تواند منجر به عفونت یا آسیب به نتایج جراحی شود. بنابراین اگر در دوره نقاهت هستید، باید از فعالیت‌های تفریحی خودداری کنید.

نکاتی برای بهبودی پس از جراحی بینی

با وجود این که زمستان برای جراحی بینی بهترین فصل است، فصل سرماخوردگی و آنفولانزا نیز است. ابتلا به سرماخوردگی پس از عمل بینی می تواند بهبودی شما را به تاخیر بیندازد. نکته دیگر برای ریکاوری و بهبودی پس از جراحی بینی، مصرف مکمل ویتامین C فراوان و پیروی از عادات سالم است. این موارد شامل شستن مکرر دست ها، اجتناب از دست زدن به چشم ها، بینی یا دهان و دوری از افراد بیمار است.

آب و هوای خشک در فصل پاییز و زمستان می تواند روند بهبود زخم را مختل کند. بنابراین، باید بانداژها را روی بینی نگه دارید و سعی کنید در داخل خانه استراحت کنید. برای تسریع در بهبودی، جراح شما پمادهایی را در اختیار شما قرار می دهد که باید طبق دستور استفاده کنید.

لباس هایی بپوشید که به اندازه کافی گرم باشند تا در برابر هوای خشک و سرد شما را گرم نگه دارند. در ایران، پاییز و زمستان به ندرت سرد است. با این حال، اگر قصد انجام عمل بینی در ایران را دارید، باید محتاطانه لباس بپوشید.

نتیجه گیری نهایی

در مجموع می توان گفت انجام این عمل در همه فصل ها و ماه های سال مشکلات و اختلالاتی ر ا برای فرد به وجود نمی آورد و فقط و تنها می توان استراحت کردن پس از عمل و رعایت توصیه های مراقبتی و تجویز های جراح بینی را فاکتورهای مهم در مسئله بهبود روند درمان و دریافت نتیجه مناسب دانست .

بهترین زمان برای جراحی بینی زمانی است که رشد بینی کند شده باشد و به موقعیت پایدار رسیده باشد و بهترین فرد برای تشخیص این موقعیت خود فرد است و این حالت هنگامی است که بینی به مدت بیشتر از یک سال تغییری نکرده باشد .

اگر یک دانش آموز مدرسه یا دانشجو تمایل داشته باشد جراحی بینی انجام دهد فصل تابستان بهترین زمان برای این عمل است . در این صورت زمان بسیاری جهت بهبود و عادت کردن به بینی جدید خود خواهد داشت چون معمولا دو ماه برای بهبودی کامل احتیاج است.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. شما میتوانید سوالات و تجربیات خود را در زیر این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۸۸۶*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی