اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۸۸۶*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112277209622448
در دسترس نیست

کاهش ورم بینی بعد از جراحی

روش های درمان و کاهش ورم بعد از عمل بینی چیست؟

کد: 140112277209622448

، (اخبار رسمی): ورم بینی بعد از جراحی بسیار طبیعی است و معمولا شش ماه تا یک سال ادامه دارد و به مرور کم می شود. اما چه روش هایی برای کاهش ورم بینی بعد از جراحی لازم است؟

روش های درمان و کاهش ورم بعد از عمل بینی چیست؟
روش های درمان و کاهش ورم بعد از عمل بینی چیست؟

ورم بینی پس از جراحی بینی به عنوان عارضه‌ای شایع می‌تواند به صورت موقتی برای بیمار کناره گیری ایجاد کند. این ورم ممکن است باعث ایجاد احساس درد و سختی در تنفس گردد. ورم بعد از عمل بینی همیشه مشکلی برای بیماران درمان شده است، اما با انجام چند اقدام، می توانید کمک کنید که ورم کاهش پیدا کند. در ادامه، تاکید می کنیم که پیش از هر اقدامی، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

علل ورم بینی پس از جراحی بینی

ورم بینی بعد از جراحی بینی معمولاً ناشی از ترشح مایع اضافی در ناحیه بینی یا التهاب‌های موضعی تحریک شده توسط عمل جراحی بینی است.

انواع ورم بینی بعد از عمل

همان طور که گفته شده ورم بینی بعد از جراحی یکی از مشکلات رایجی است که تمامی افراد متقاضی رینوپلاستی می توانند آن را تجربه کنند. ورم بعد از عمل بینی به سه بخش تقسیم می شود که در ادامه مقاله به آن ها می پردازیم :

ورم پوست

طی فرآیند عمل جراحی بینی ، پوست از اسکلت بینی جدا می شود، بعد از جراحی و در دوره نقاهت فرد می تواند تورم در این ناحیه را تجربه کند، دلیل اصلی بروز این اتفاق تجمع مایع بین سلولی است این رخ داد را می توان به عنوان یک واکنش التهابی به منظور ترمیم ناحیه های آسیب دیده دانست.

این نوع ورم پس از گذراندن دوره کوتاهی حدود 1 الی 3 ماه کاهش می یابد، در صورتی که بینی گوشتی تر باشد مدت زمان کاهش ورم طولانی تر می شود.

ورم کاذب

نوع دیگر ورم ، ورم کاذب یا به عبارتی حافظه پوست می باشد، دوره بهبودی این نوع ورم کمی طولانی تر می باشد، به دلیل عملیاتی که برای تغییرات فرم بینی بر روی اسکلت یا پوست اعمال می شود، برای مدت ها بینی حالت ورم کرده به خود می گیرد.

ورم فیبروز

سومین نوع ورم که داوطلبین جراحی بینی با آن مواجه هستند ورم فیبروز است. این نوع ورم در میان مردم با اصطلاح گوشت اضافه شناخته شده است و می تواند برای همیشه ماندگار باشد، برای جلوگیری از بروز این عارضه در انتخاب جراح بینی بسیار دقت کنید.

پیشگیری از ورم بینی پس از جراحی بینی

در جهت پیشگیری از ورم بینی پس از جراحی بینی باید از تمامی دستورات پس از عمل جراحی بینی مطابقت کرد و از جراحت و هرگونه فعالیت شدید خودداری شود. مورد دیگری که می‌تواند در کاهش ورم بینی بعد از جراحی بینی کمک کند استفاده از یخ است.

درمان ورم بینی بعد از جراحی

1- استراحت

با توجه به اینکه عمل بینی یک عمل جراحی دقیق و پیچیده است، بدن شما نیاز به استراحت دارد. به همین دلیل، شما باید از فعالیت های خسته کننده بعد از عمل بینی اجتناب کنید تا بتوانید به بدن خود بیشترین فرصت برای بازیابی بدهید.

2- ماساژ دهید

ماساژ بینی بعد از جراحی برای رفع ورم بسیار موثر است و می تواند به شما کمک کند که به سرعت از عمل بینی خود بهبود یابید. اما قبل از بررسی این مشکل، مطمئن شوید که پزشک به شما اجازه می دهد تا ماساژ یا تمرینی را انجام دهید.

3- مصرف غذایی مناسب

استفاده از غذاهای سالم و خوشمزه می تواند در کاهش ورم بعد از عمل بینی مفید باشد. می توانید از میوه ها و سبزیجات برای کاهش ورم استفاده کنید که می توان کلسیم سالم و فیبر را تامین کرد.

4- محدود کردن فعالیت پس از عمل بینی

از فعالیت های خسته کننده و برنامه های گسترده کوتاهی بگیرید و در صورت لزوم، فعالیت هایتان را محدود کنید.

5- استفاده از یخ

محل قرار دادن کیسه یخ در هر دو جانب بینی، به تسکین ورم کمک می کند. این کار برای 15 تا 20 دقیقه، چندین بار در روز انجام شود.

6- انجام مراقبت های پس از عمل جراحی

دنبال کردن دستورات پس از عمل جراحی، می تواند به کاهش ورم بینی به شدت کمک کند و به شما در بهبود سریع تر کمک کند.

روند کاهش ورم بعد از جراحی بینی چگونه است؟

بعد از گذشت پنج تا شش هفته از عمل بینی ، به‌ تدریج بافت‌های بینی ترمیم پیدا می‌کند. بنابر این رنگ کبودی بینی کمتر می‌شود و ورم بعد از جراحی بینی نیز، نسبت به روزهای اول بسیار کمتر خواهد شد و در این زمان شکل ظاهری بینی بعد از عمل تا حدودی مشخص‌تر خواهد شد.
اگر چه ورم نوک بینی، ممکن است تا حدود 188 ماه بعد از عمل باز هم وجود داشته باشد. با وجود این که تورم نوک بینی در افرادی که از پوست چرب و ضخیم‌ تری برخوردار هستند، بیشتر به چشم خواهد آمد؛ اما به‌ تدریج کاهش پیدا می‌کند. تا کاملاً مشکل ورم بینی بعد از انجام عمل از بین برود.

اگر شما دچار ورم بینی شدید، درد یا هرگونه مشکل دیگر بعد از عمل جراحی بینی هستید، بهتر است به بهترین جراح بینی مراجعه کنید تا یک برنامه درمانی مناسب برای شما تهیه شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۸۸۶*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی