اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14020219727520377
در دسترس نیست

بررسی مزایا و حواشی استفاده از لایسنس های مایکروسافت در ایران

لایسنس های مایکروسافت: بررسی حاشیه‌های محصولات اورجینال مایکروسافت در ایران

کد: 14020219727520377

، تهران , (اخبار رسمی): اگرچه بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های ایرانی با خطرات استفاده از ویندوزها و سایر محصولات کرک‌شده‌ی مایکروسافت آشنا هستند، اما متاسفانه تهیه‌ی لایسنس‌های اصلی شرکت مایکروسافت در ایران چندان هم بی‌حاشیه نیست. در این مطلب با برخی از این موارد آشنا می‌شویم.

لایسنس های مایکروسافت: بررسی حاشیه‌های محصولات اورجینال مایکروسافت در ایران
تنها همکار رسمی و شرکت مورد تایید مایکروسافت با دفتر فعال در ایران و با سابقه بیش از یک دهه فعالیت
لایسنس های مایکروسافت: بررسی حاشیه‌های محصولات اورجینال مایکروسافت در ایران
لایسنس های مایکروسافت: بررسی حاشیه‌های محصولات اورجینال مایکروسافت در ایران

از مهم‌ترین مشکلات نسخه های کرک شده سیستم عامل ویندوز ناپایداری سیستم‌ها، کاهش سرعت، نبود امنیت کافی، نبود پشتیبانی تولیدکننده و هزینه‌های نگه‌داری (Maintenance) بالاست.

استفاده از نرم‌افزارهای کرک شده در ایران به حد بسیار افسارگسیخته‌ای رسیده و از آنجا که نرم‌افزارهای قفل‌شکسته و به خصوص ویندوزهای کرک شده، یکی از راحت‌ترین خلل امنیتی را برای هکرها فراهم می‌کنند، این روزها ایران به یکی از آسیب‌پذیرترین کشورها در زمینه‌ی سیستم‌های یارانه‌ای در دنیا تبدیل شده است.

از مهم‌ترین مشکلات نسخه های کرک شده سیستم عامل ویندوز ناپایداری سیستم‌ها، کاهش سرعت، نبود امنیت کافی، نبود پشتیبانی تولیدکننده و هزینه‌های نگه‌داری (Maintenance) بالاست. این مشکلات در مقیاس سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ می‌تواند هزینه‌ای به مراتب بیش‌تر از هزینه تهیه نسخه اصلی را به مجموعه تحمیل کند، هم‌چنین احتمال نفوذ در هر سازمان به تناسب اهمیت وظیفه هر شخص بالاتر می‌رود و هزینه‌هایی که هر سازمان برای نقص سرورها و سیستم‌های اصلی خود متحمل می‌شود بسیار بیش‌تر از هزینه‌هایی است که یک کاربر عادی برای نقص و یا نفوذ به سیستم متحمل می‌شود. به همین دلیل است که سازمان های نظارتی و مرجع در سالهای اخیر بانک ها، صنایع مادر و همچنین بسیاری از سازمان ها و ارگان های دولتی و غیر دولتی بزرگ را، حتی در ایران که قوانین کپی رایت اجرا نمیشود، ملزم به استفاده از لایسنس معتبر در فعالسازی سرور های اصلی سازمان نموده اند.

در عصر دیجیتالی امروز، اهمیت حفظ یک زیرساخت IT ایمن و قابل اعتماد نمی تواند نادیده گرفته شود. نسخه های کرک شده و غیر اورجینال ویندوز و ویندوز سرور سرور تهدیدی قابل توجه برای امنیت و عملکرد سیستم های سازمانی است. بنابراین، شرکت ها باید درک کنند که تأثیرات منفی نرم افزارهای غیرقانونی بسیار بیشتر از صرفه جویی در هزینه های کوتاه مدت است. استفاده از نسخه های کرک شده یا غیر اصلی انواع سیستم عامل خصوصا ویندوز سرور در سازمان ها ممکن است در ابتدا راهی آسان برای صرفه جویی در هزینه به نظر برسد، اما عواقب آن می تواند بسیار بیشتر از مزایای آن باشد. این نسخه ها فاقد ثبات، کاهش کارایی و عملکرد و افزایش هزینه ها در درازمدت هستند که آنها را به انتخابی ضعیف برای هر سازمانی تبدیل می کند. علاوه بر این، استفاده از چنین نسخه هایی از ویندوز سرور می تواند سازمان را در معرض مشکلات امنیتی قرار دهد که می تواند اطلاعات شرکت و مشتریانش را در معرض خطر قرار دهد. استفاده از نسخه های اصلی و دارای مجوز ویندوز سرور ممکن است نیاز به سرمایه گذاری اولیه بیشتری داشته باشد، اما این یک روش مقرون به صرفه و مطمئن برای اطمینان از عملکرد پایدار زیرساخت IT در سازمان است. 

برخی مزایای استفاده از نسخه اصلی لایسنس ویندوز اورجینال

1.پایداری بیشتر در مقایسه با نسخه‌های غیر اصلی

2.امنیت بیشتر در مقابل بدافزارها و حملات مخرب

3.امکان دریافت به‌روز رسانی ها به صورت واقعی

4.پشتیبانی رایگان و بلند مدت مایکروسافت

5.امکان استفاده همیشگی از لایسنس ویندوز سرور

6.تضمین امنیت و پایداری زیر ساخت فناوری و شبکه در سازمان

7.عملکرد بهتر سخت افزار و کاهش هزینه های نگهداری و تعمیرات

8.بدون نیاز به تعویض‌های مکرر سیستم به دلیل خرابی های مکرر

9. افزایش کارایی و سرعت سرور و کاهش DownTime

اما این همه‌ی ماجرا نیست. متاسفانه برای این بازار هم در این سال‌ها حاشیه‌های بسیاری ایجاد شده و از آنجا که هیچ نمایندگی رسمی محصولات مایکروسافت در ایران فعالیت ندارد و راه‌های پرداخت مستقیم هم بسته است، متاسفانه حتی شرکت‌هایی هم که به سمت لایسنس‌های اصلی محصولات مایکروسافت می‌روند درگیر حاشیه‌هایی می‌شوند.

لایسنس‌های خیریه‌ی مایکروسافت !

استفاده از لایسنس‌های خیریه یا Charity یکی از مسائل حاشیه‌ای برخی لایسنس‌های عرضه شده در ایران است. اینگونه لایسنس‌ها اگرچه اورجینال هستند اما از سوی مایکروسافت و فقط با هدف استفاده در یک نهاد خیریه عرضه شده‌اند که توسط برخی سودجویان، به صورت تجاری در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرند. اینگونه لایسنس‌ها مشکلات هک شدن و یا خطرات امنیتی را ندارند ولی به محض اطلاع شرکت مایکروسافت از سوءاستفاده از آنها، منقضی شده و از کار می‌افتند. در عین حال، استفاده با هدفی متفاوت از این لایسنس‌ها با هدف اصلی، خطرات حقوقی برای شرکت‌ها دارد و به عنوان مثال، در صورت عرضه‌ی محصولاتشان در خارج از ایران و یا دارا بودن نمایندگی، امکان مطرح شدن مشکلات حقوقی علیه آنها وجود دارد. نکته‌ی منفی دیگر این لایسنس‌ها محدود بودن برخی امکانات آن است و در واقع این نوع لایسنس‌ها برای مقاصد خیریه و عام‌المنفعه محدود شده‌اند.

عرضه‌ی غیرقانونی لایسنس‌های آکادمیک مایکروسافت !

یکی دیگر از راه‌هایی که لایسنس‌های اصلی مایکروسافت به صورت غیرقانونی فروخته می‌شود، سوءاستفاده از لایسنس‌های آکادمیک (Academic) است. اینگونه لایسنس‌ها همان‌طور که از اسمش مشخص است، با هدف کمک به مراکز آکادمیک و کاهش هزینه‌ی آنها و اغلب با هزینه‌ی بسیار کم و یا حتی رایگان در اختیار مراکز علمی قرار می‌گیرد، اما به روش‌های گوناگون، از این لایسنس‌ها سواستفاده می‌شود و به صورت غیرقانونی و با هدف تجاری در بازار فروخته می‌شود. خطرات و ریسک‌های استفاده از این لایسنس‌ها دست‌کمی از خطرات استفاده‌ی تجاری از لایسنس‌های خیریه ندارد.

سواستفاده از لایسنس‌های OEM مایکروسافت

یکی دیگر از اتفاقاتی که در ایران و برخی کشورها برای خریداران لایسنس‌های مایکروسافت می‌افتد این است که به جای یک لایسنس تجاری و یا استفاده‌ش شخصی، یک لایسنس OEM نصیبشان می‌شود. این لایسنس به مجوزی گفته می‌شود که شرکت مایکروسافت به تعداد عمده در اختیار شرکت‌های تولیدکننده‌ی رایانه قرار می‌دهد که یا قیمت ارزان‌تری دارند و یا شرکت‌ها را درگیر خرید تک‌تک لایسنس‌ها نکند. از این جهت این نوع لایسنس‌ها فقط باید در خود شرکت تولیدکننده جهت نصب بروی سخت افزار تولید شده(مانند لپ تاپ) استفاده شوند و فروش آن به افراد غیر قانونی است. از طرفی بسیاری از این لایسنس‌ها با محدودیت همراه بوده و یا با هدف جلوگیری از سوءاستفاده، برای منطقه‌ی خاصی فعال می‌شوند و یا به محض کشف فروش غیرقانونی آن، از کار می‌افتد.

راه مطمئن خرید لایسنس اوریجینال چیست؟

برای جلوگیری از مشکلات ذکر شده در خرید محصولات اورجینال مایکروسافت، خریدار لازم است از نوع و کاربرد لایسنس مطمئن شود و بنابراین باید به شرکت‌های معتبر پارتنر یا همکار رسمی مایکروسافت مراجعه کند. یکی از این شرکت‌ها که بیش از یک دهه برای هزاران سازمان و شرکت ایرانی، راهکارهای استفاده از لایسنس‌های اورجینال مایکروسافت را در ایران فراهم کرده، شرکت رایان نت (مایکروسافت لایسنس) است که از طریق دفتر این شرکت (Talee Limited) در انگلستان که به عنوان Partner & Solution Provider رسمی مایکروسافت است، این محصولات را به صورت مستقیم و بی‌واسطه در اختیار کاربران ایرانی قرار می دهد.

شرکت رایان‌نت (سهامی خاص) به عنوان اولین تامین‌کننده رسمی لایسنس‌های اصلی محصولات مایکروسافت و تنها همکار تجاری رسمی مایکروسافت در ایران (Microsoft Partner) با سابقه فعالیت نزدیک به یک دهه در واردات عمده محصولات اورجینال مایکروسافت و همکاری با بیش از یکصد هولدینگ و سازمان دولتی، خصوصی و بین المللی شاخص و مطرح مستقر در ایران، مفتخر به ارایه تمامی محصولات نرم‌افزاری مایکروسافت به صورت مستقیم، با قیمت مناسب و بدون واسطه از طریق دفتر این شرکت (Talee Limited) در انگلستان به عنوان Partner & Solution Provider رسمی مایکروسافت می باشد. با توجه به حجم موجودی شرکت تمامی محصولات به صورت فوری تحویل داده میشوند و دارای پشتیبانی و گارانتی مادام العمر این شرکت و همچنین پشتیبانی فنی مایکروسافت میباشند، همچنین هیچ یک از محصولات ارایه شده توسط این شرکت از نوع OEM , Academic, Charity نبوده و تمامی محصولات با لایسنس Retail و یا Volume License معتبر و قابل استعلام از مایکروسافت ارایه می گردند.

هیچ یک از محصولات ارایه شده توسط این شرکت از نوع OEM , Academic, Charity نبوده و تمامی محصولات با لایسنس Retail و یا Volume License معتبر و قابل استعلام از مایکروسافت ارایه می‌گردند.

علاقه‌مندان برای خرید این محصولات و یا کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت مایکروسافت لایسنس به آدرس https://microsoftlicense.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی تی ریسرچز

شرکت رایان‌نت (سهامی خاص) به عنوان اولین تامین‌کننده رسمی لایسنس‌های اصلی محصولات مایکروسافت و تنها همکار تجاری رسمی مایکروسافت در ایران (Microsoft Partner) با سابقه فعالیت نزدیک به یک دهه در واردات عمده محصولات اورجینال مایکروسافت و همکاری با بیش از یکصد هولدینگ و سازمان دولتی، خصوصی و بین المللی شاخص و مطرح مستقر در ایران، مفتخر به ارایه تمامی محصولات نرم‌افزاری مایکروسافت به صورت مستقیم، با قیمت مناسب و بدون واسطه از طریق دفتر این شرکت (Talee Limited) در انگلستان به عنوان Partner & Solution Provider رسمی مایکروسافت می باشد. با توجه به حجم موجودی شرکت تمامی محصولات به صورت فوری تحویل داده میشوند و دارای پشتیبانی و گارانتی مادام العمر این شرکت و همچنین پشتیبانی فنی مایکروسافت میباشند، همچنین هیچ یک از محصولات ارایه شده توسط این شرکت از نوع OEM , Academic, Charity نبوده و تمامی محصولات با لایسنس Retail و یا Volume License معتبر و قابل استعلام از مایکروسافت ارایه می گردند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]