کد: 140202277288015228
در دسترس نیست

چرا آبپاش ماشین ظرفشویی کار نمی کند

علت نچرخیدن آبپاش ماشین ظرفشویی

کد: 140202277288015228

، تهران , (اخبار رسمی): نچرخیدن آبپاش ماشین ظرفشویی ارتباط مستقیم با تمیز نشدن ظروف دارد و به دلایل متعدد ممکن است با این مشکل مواجه شوید. بازوهای آپاش درون ماشین ظرفشویی وظیفه پاشیدن آب و مایع ظرفشویی به ظروف را برعهده دارند.

علت نچرخیدن آبپاش ماشین ظرفشویی
علت نچرخیدن آبپاش ماشین ظرفشویی

آبپاش قطعه ای بسیار مهم در ماشین ظرفشویی است که مسئولیت پاشیدن آب و مایع ظرفشویی را برعهده دارد.

نچرخیدن آبپاش ماشین ظرفشویی ارتباط مستقیم با تمیز نشدن ظروف دارد و به دلایل متعدد ممکن است با این مشکل مواجه شوید. بازوهای آپاش درون ماشین ظرفشویی وظیفه پاشیدن آب و مایع ظرفشویی به ظروف را برعهده دارند. اگر منافذ بازوی آبپاش دچار گرفتگی شود یا قطعات مرتبط با بازو شکسته شوند در نهایت عملکرد آبپاش با اختلال مواجه خواهد شد. در ادامه به مهم ترین دلایل نچرخیدن آبپاش ماشین ظرفشویی و اینکه چرا آبپاش ماشین ظرفشویی کار نمی کند  اشاره خواهیم داشت.
کار آبپاش ماشین ظرفشویی چیست؟
در ماشین های ظرفشویی بر اساس برنامه شستشو در زمان مشخص آب و مایع ظرفشویی روی ظروف پاشیده میشود. سپس آب با فشار و دمای از قبل تنظیم شده روی ظروف پاشیده شده و تمام کثیفی ها را تمیز می کند. آبپاش قطعه ای بسیار مهم است که مسئولیت پاشیدن آب و مایع ظرفشویی را برعهده دارد.
چرا آبپاش ماشین ظرفشویی کار نمی کند؟
آبپاش دارای بازوی بسیار باریکی است و به چند دلیل مهم ممکن است چرخیدن و پاشیدن آب آن با اختلال مواجه شود. از مهم ترین دلایل نچرخیدن آبپاش ماشین ظرفشویی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
گیر کردن مواد غذایی در آبپاش
در حین شستشوی ظروف آب با فشار بالا به آنها پاشیده شده و از این طریق تمیز میشوند. در اثر برخورد آب با فشار بالا به مواد غذایی روی ظروف، تکه های آن به اطراف برخورد کرده و گاها وارد بازوی آبپاش میشود. در این شرایط نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی اسنوا و سایر برندها نیست. کافیست بازو را از جای خود خارج نموده و با میله بسیار باریک کثیفی های داخل آن را تمیز کنید.
چیدمان اشتباه ظروف در ماشین ظرفشویی
یکی از دلایل تمیز نشستن ظروف در ماشین ظرفشویی، آبپاشی نامناسب دستگاه است. همیشه این مشکل نشان دهنده خرابی قطعات داخلی نیست و چیمان اشتباه وسایل می تواند باعث رخ دادن این موارد شود. با چیدمان اشتباه ظروف ممکن است بخش هایی از آنها با دسته های آبپاش برخورد داشته باشد. در این صورت چرخش آبپاش با اختلال مواجه شده و باید ظروف را درست و در طبقات مناسب قرار داد.
فشار پایین آب
اگر فشار آب ساختمان پایین است یا مسیر ورود آب به ظرفشویی مسدود شده باشد، بازوهای آبپاش فعال نخواهد شد. ابتدا بررسی کنید که ایا فشار آب ساختمان در سطح ایده آل است؟ علاوه براین، شلنگ آب ورودی به ماشین ظرفشویی باید بررسی شود و گرفتگی های آن برطرف گردد.
خرابی پمپ سیرکولاسیون
از مهم ترین قطعات که می تواند باعث نچرخیدن آبپاش ماشین ظرفشویی شود، پمپ سیرکولاسیون است. این پمپ آب داخل آبپاش را به حرکت در می آورد و باعث چرخش بازوها میشود. اگر پمپ خراب شود بازوهای براحتی به چرخش درنخواهند امد و نیاز به تعمیر یا تعویض دارند.
نصب اشتباه بازوش آبپاش
دقت داشته باشید که اگر بازوهای آبپاش در جای خود به درستی نصب نشده باشند، چرخش آنها با اختلال مواجه میشود. بازوها باید در جای خود ثابت باشند و ممکن است اتصال درست انجام نشده باشد و بازوها شل شده باشند. باید این قطعه را بررسی و در صورت نیاز اتصال آن را محکم کنید.
علاوه بر موراد فوق، باید بررسی کنید که ایا پمپ و فیلترها درست و تمیز هستند؟ فیلتر ماشین ظرفشویی را باید به صورت مرتب تمیز کنید تا گرفتگی و انسداد آن برطرف شود. علاوه براین، بررسی کنید که ایا قطعه هلیکوپتری ماشین ظرفشویی سالم است یا نیاز یه تعویض دارد؟ در صورت نداشتن مهارت و تخصص کافی می توانید با تکنوپشتیبان؛ مرکز تخصصی تعمیر ماشین ظرفشویی در تهران تماس بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تعمیر لوازم خانگی تکنو پشتیبان

مرکز تخصصی عیب یابی و تعمیر لوازم خانگی برقی در تهران دارای بیش از 300 تعمیرکار و متخصص لوازم خانگی در مناطق مختلف تهران خدمات تعمیر یخچال فریزر و ساید، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، مایکروفر، جاروبرقی در محل با قیمت مناسب

منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار