اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140204177372822865
در دسترس نیست

بلک گارلیک یا همان سیر سیاه، ماده شگفت انگیزی که فواید متعددی برای سلامتی دارد

بلک گارلیک چیست و چه فوایدی دارد؟

کد: 140204177372822865

، (اخبار رسمی): بلک گارلیک از سیر تازه ای به دست می آید که برای مدتی در دمای بالا تحت رطوبت تخمیر شده است. در سال های اخیر مصرف قرص بلک گارلیک برای لاغری بسیار مورد توجه قرار گرفته چرا که اثرات معجزه آسایی در کاهش وزن داشته است

بلک گارلیک چیست و چه فوایدی دارد؟
بلک گارلیک

بلک گارلیک از سیر تازه ای به دست می آید که برای مدتی در دمای بالا تحت رطوبت تخمیر شده. در سال های اخیر مصرف بلک گارلیک برای لاغری مورد توجه قرار گرفته چرا که اثرات معجزه آسایی در کاهش وزن داشته است.

بلک گارلیک چیست و چه فوایدی دارد؟

بلک گارلیک(Black Garlic) یا همان سیر سیاه ، ماده شگفت انگیزی است که فواید متعددی برای سلامتی دارد. بلک گارلیک از سیر تازه ای به دست می آید که برای مدتی در دمای بالا تحت رطوبت تخمیر شده است. در سال های اخیر مصرف قرص بلک گارلیک برای لاغری بسیار مورد توجه قرار گرفته چرا که اثرات معجزه آسایی در کاهش وزن داشته است.

بلک گارلیک چگونه ساخته می شود؟

فرآیند تولید آن روش های متفاوتی دارد یکی از رایج ترین روش های آن، نگهداری سیر در دمای 60-90درجه سانتیگراد با حفظ رطوبت (80-90%) به مدت چندین هفته است . این فرآیند حبه های سیر را تیره می کند، طعم شیرینی به آنها می دهد و قوام آنها را به حالت ژله ای تغییر می دهد. فقط حرارت و زمان متوسط ​​یک سیر تازه را به این معجون سیاه خامه ای تبدیل می کند.

پیشینه سیر سیاه از کجاست؟

سیر سیاه از دیرباز به عنوان یک غذای لذیذ و جزء جدایی ناپذیر رژیم غذایی آسیایی و همچنین ابزاری برای حفظ سلامتی در نظر گرفته می شود. استفاده از سیر سیاه به مصر باستان برمی گردد همچنین در طب سنتی هند و چین از آن استفاده می شده است. سیر های سفید پوست کنده نشده در گرما و رطوبت زیاد حدود 40 روز کهنه می شدند و تبدیل به سیر سیاه می شدند. این روش پخت سیر قرن هاست که در ملل دیگر مورد استفاده قرار گرفته و اخیراً در غرب نیز رواج یافته است.

سیر چه خواصی دارد؟

سیر در بسیاری از نقاط جهان رشد می کند و به دلیل بوی قوی و طعم لذیذی که دارد یکی از مواد محبوب در آشپزی است .این گیاه حاوی ترکیباتی با خواص دارویی قوی است و به عنوان یک ماده ی غذایی بی نظیر در دنیا شناخته میشود که سرشار از آنتی اکسیدان، آنتی بیوتیک ها و خاصیت آنتی ویروسی است.

علاوه بر مصارف آشپزی، در طول تاریخ باستان، بیش از 4000 سال است که مردم به طور گسترده از سیر برای سلامتی و خواص دارویی آن استفاده می کنند. شواهد مستندی مبنی بر استفاده از آن توسط بسیاری از تمدن های بزرگ از جمله مصری ها، یونانی ها، رومی ها، چینی ها و هندی ها برای درمان بسیاری از اختلالات از جمله آرتریت، دیابت و بیماری‌های عفونی وجود دارد.  

سیر بسیار مغذی است اما کالری بسیار کمی دارد و منبع خوبی از چندین ماده مغذی است شامل:

  • منگنز
  • ویتامین  B6
  • ویتامین C
  • سلنیوم و فیبر

برخی از خواص اثبات شده ی سیر عبارتند از:

کمک به کاهش وزن، کاهش چربی خون، کاهش فشار خون، بهبود علایم سرماخوردگی، کاهش ریسک بیماری های قلبی عروقی

 مزایای بلک گارلیک نسبت به سیر تازه چیست؟

برخی افراد به دلیل بو و طعم نامطبوع سیر خام، تمایلی به خوردن سیر خام ندارند، بلک گارلیک نسبت به همتای خام تازه خود ،بوی نامطبوع را ندارد و دارای غلظت بیشتری از بسیاری ریزمغذی ها، آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات مفید است. این غلظت‌های بالاتر ممکن است تا حدی مسئول بسیاری از مزایای سلامتی سیر سیاه باشد .همچنین در مقایسه با سیر تازه، سیر سیاه به دلیل کاهش محتوای آلیسین، طعم تند و زننده ای آزاد نمی کند.

وقتی سیر سیاه به درستی خورده شود، می تواند فواید بسیاری برای سلامتی داشته باشد، که شامل تامین بسیاری از آنتی اکسیدان های ضروری برای بدن شما می باشد. در طی فرآیند تخمیر، سیر سیاه از نظر آنتی اکسیدان غنی تر از سیر خام است. این تا حدی به دلیل آلیسین است( ترکیبی که بوی تند سیر را در هنگام له شدن می دهد )و در صورت تخمیر سیر سیاه به ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند فلاونوئیدها و آلکالوئیدها تبدیل می شود.

بیشتر آنتی اکسیدان ها در غذاهای گیاهی از جمله سیر سیاه یافت می شوند. طبق یک مطالعه اخیر، آنتی اکسیدان های موجود در سیر سیاه این توانایی را دارند که از سلول های بدن در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت کنند، که علت شایع بسیاری از بیماری های مختلف است. بنابراین، مصرف صحیح سیر سیاه به بدن شما کمک می کند تا از التهاب و پیری جلوگیری کند.

خوردن بلک گارلیک چه فوایدی دارد؟

مواد مغذی موجود در هر 15 گرم سیر سیاه پوست کنده عبارت است از:

کالری: 20

پروتئین: .5 گرم

چربی: 1 گرم

کربوهیدرات: 2 گرم

فیبر: .5 گرم

شکر: 4 گرم

سیر سیاه همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی از موارد زیر است:

ویتامین C، ویتامین های گروه B (B1,B2,B3,B6) ،فولات ،کلسیم ،منگنز، منیزیم ،فسفر، فلز روی و آهن

خوارص بلگ گارلیک :

  • پیشگیری از سرطان بهبود سرعت درمان سرطان کاهش وزن و لاغری کاهش چربی خون محافظت از قلب و عروق و پیشگیری از گرفتگی رگ ها کنترل قند خون و پیشگیری از دیابت بهبود دیابت و کاهش عوارض آن ضد حساسیت کاهش التهاب محافظت از کبد آرتریت و روماتوئید آلزایمر بیماریهای مغز و اعصاب و عملکرد و ادراک ذهن بیماری های ویروسی عفونت های رحمی بیماری های خود ایمنی بیماری های ریوی انواع حساسیت ها انواع التهابات درونی بدن
  1. اثر بلک گارلیک برای لاغری

کم تحرکی و مصرف غذاهای غنی از چربی های اشباع شده و قندهای افزوده، جمعیت جهان را در معرض مشکلات بهداشتی نوظهوری قرار داده است. در میان آنها، افزایش روز افزون چاقی و عوارض ناشی از آن به عنوان یک مشکل عمده بهداشت عمومی شناخته شده است که در کشورهای صنعتی و در حال توسعه به ابعاد اپیدمی رسیده است.

طبق آخرین آمار جهانی،13درصد از بزرگسالان در جهان چاق هستند. 39 درصد اضافه وزن دارند و از هر پنج کودک و نوجوان یک نفر در سراسر جهان اضافه وزن دارد که آمار قابل توجهی است.

در چند سال گذشته داروهای متعددی برای درمان چاقی و بیماری های مرتبط با آن تایید شده است. با این حال، اکثر آنها به دلیل اثرات نامطلوب خود از بازار خارج شده اند .به همین دلیل، یافتن داروی بدون عوارض جانبی، هدف بسیاری از افراد است.

چاقی  و اهمیت پیشگیری و درمان آن ،به علت عوارض و مشکلاتی است که به دنبال خود دارد، از جمله فشار خون بالا، بیماری های قلبی عروقی، اختلال چربی خون، مقاومت به انسولین و عدم تحمل گلوکز و نهایتا دیابت نوع2

سیر سیاه یک ماده غذایی کاربردی با خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است،که مطالعات اخیر اثرات متابولیکی مفید آن را در زمینه چاقی یا دیابت گزارش کرده اند. همچنین تنظیم سوخت و ساز چربی و در نتیجه کاهش سطح تری گلیسیرید و کلسترول خون و به طور قابل توجهی کاهش وزن سریع و لاغری از نتایج استفاده از این داروی گیاهی است.

در یک مطالعه که به صورت کارآزمایی بالینی  در کره جنوبی روی موش های چاق انجام شد به خوبی اثر بلک گارلیک در کاهش توده چربی بدن و کاهش چربی کبد وخون اثبات شد.

  1. اثر بلک گارلیک در بیماری های قلبی عروقی

بلک گارلیک باعث بهبود گردش خون و عملکرد قلب حتی در افراد مبتلا به نارسایی قلبی می شود.

شواهد زیادی نشان داده است که مصرف صحیح سیر سیاه می تواند به طور قابل توجهی شاخص های بیماری قلبی، از جمله سطح کلسترول تام، کلسترول LDL (چربی بد) و تری گلیسیرید خون را کاهش دهد سطوح بالای این عوامل خطر می تواند منجر به بیماری قلبی عروقی شود. علاوه بر این، مصرف منظم سیر سیاه به افزایش سطح کلسترول HDL ( چربی خوب) در بدن شما کمک می کند،لازم به ذکر است که HDL یک عامل پیشگیری کننده در بروز حوادث قلبی عروقی مانند سکته قلبی است.

در یک مطالعه دیگر نیز زمانی که افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب روزانه حدود 20 گرم عصاره سیر سیاه را به مدت 6 ماه مصرف کردند، به افزایش سطح آنتی اکسیدان های بدن و بهبود شاخص های سلامت قلب کمک کرد.  

3.اثر بلک گارلیک بر سلامت مغز و جلوگیری از آلزایمر

خوردن سیر سیاه به پیشگیری موثر از التهابی که باعث کاهش حافظه و عملکرد مغز در طول زمان می شود کمک می کند. دانشمندان می گویند تجمع بتا آمیلوئید (یک ترکیب پروتئینی) می تواند باعث التهاب در مغز و افزایش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر شود. مصرف منظم سیر سیاه می تواند به کاهش التهاب مغز ناشی از بتا آمیلوئید کمک کند، حتی حافظه کوتاه مدت را بهبود می بخشد.

در یک مطالعه اخیر بر روی حیوانات، نشان داده شد که موش‌هایی که تحت فشار اکسیداتیو در مغز قرار می‌گیرند، با دادن عصاره سیر سیاه، از فرآیند اکسیداسیون که باعث اختلال حافظه می‌شود، جلوگیری می‌کنند.

4.اثر بلک گارلیک بر جلوگیری از ابتلا به سرطان

مطالعات متعددی  تأثیر مثبت سیر سیاه در مبارزه با سلول های سرطانی را نشان دادند، در یک مطالعه بر روی خون 21 داوطلب، عصاره سیر سیاه فعالیت های تحریک کننده ایمنی، آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی قوی تری نسبت به عصاره سیر خام نشان داد.در واقع، محققان دریافتند که محلول عصاره سیر سیاه در عرض 72 ساعت برای سلول های سرطانی ریه، سینه، معده و کبد سمی است و رشد این سلول های سرطانی را کاهش می دهد .

5. اثر بلک گارلیک بر درمان فشارخون بالا

فشار خون بالا 30 درصد از بالغین را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد و می‌تواند به شریان‌های شما آسیب بزند و ریسک فاکتور مهمی در بروز بیماری های قلبی عروقی است. در یک مطالعه بر روی 88 بیمار مبتلا به فشارخون به خوبی اثر بلک گارلیک بر کاهش فشار خون مرکزی، فشار نبض مرکزی وفشار متوسط ​​شریانی نشان داده شد. مکمل های سیر مانند داروهای ضد فشار خون استاندارد خط اول ،در بیماران مبتلا به فشار خون موثر هستند.    

بلک گارلیک را از کجا تهیه کنیم؟

فراورده ای جدید به نام آلتولایف  ( ALTO LIFE) از شرکت داروسازی فاران فارمد ،ترکیبی از بلک گارلیک همراه با آنتی اکسیدانی که اثرات آن را تقویت می کند به نام کوآنزیم کیوتن (COENZYME Q10) ، می تواند گزینه مناسبی باشد.

در هر قرص مقدار 600 میلی گرم بلک گارلیک و 60 میلی گرم کوآنزیم کیوتن موجود است.

آلتولایف را چه کسانی نباید مصرف کنند؟

  • در افرادی که حساسیت به هر یک از اجزای این فراورده دارند در دوران بارداری و شیردهی در افراد با اختلالات خونریزی دهنده

موارد استفاده از قرص آلتولایف چیست؟

  • کاهش ریسک بیماری های قلبی عروقی کمک به کاهش فشارخون پیشگیری از بروز آترواسکلروز کمک به کاهش وزن و کاهش سطح کلسترول خون منبع غنی آنتی اکسیدان

آیا مبتلایان به سلیاک می توانند آلتولایف مصرف کنند؟

آلتولایف فراورده ای بدون گلوتن است و مصرف آن در بیماران سلیاک که نباید گلوتن مصرف کنند ،مجاز است.

Sources:

https://www.webmd.com/diet/health-benefits-black-garlic

https://www.healthline.com/nutrition/11-proven-health-benefits-of-garlic#medicinal-properties

https://www.medicinenet.com/8_impressive_health_benefits_of_black_garlic/article.htm

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1021949816301727

https://www.researchgate.net/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6221913/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید