اطلاعات تماس
  • 021771*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140205037404023157
در دسترس نیست

طراحی بسته بندی یک عملیات پیچیده و حساس می باشد

طراحی بسته بندی چیست؟

کد: 140205037404023157

، تهران , (اخبار رسمی): طراحی بسته بندی یا Design Packaging در عصر حاضر که جهان به سوی گستردگی ارتباطات حرکت می نماید و از آن جهت که وسعت آگاهی و رشد تصورات و ذهنیات بشری در برابر پیشرفت تکنولوژی از یک سو و وسایل ارتباطات جمعی از سوی دیگر جایگاه خاصی پیدا کرده.

طراحی بسته بندی چیست؟
تاثیر بسته بندی در قیمت محصول، کاری از طراحان برتر

تبلیغات مخصوصا طراحی بسته بندی ها، امروزه نظر افراد بی شماری را به خود جلب کرده و طراحی بسته بندی را به یکی از مشاغل و عناصر سودآور تبدیل نموده

بسته بندی (به انگلیسی Packaging ) ; طراحی بسته بندی یا Design Packaging در عصر حاضر که جهان به سوی گستردگی ارتباطات حرکت می نماید و از آن جهت که وسعت آگاهی و رشد تصورات و ذهنیات بشری در برابر پیشرفت تکنولوژی از یک سو و وسایل ارتباطات جمعی از سوی دیگر جایگاه خاصی پیدا کرده.

تجارت امروزی به هر نوع و در هر جا که جاری و ساری می باشد با توجه به تغییرات وسیع و متنوع امروزی خواهی نخواهی با یک حجم انبوهی از شکل های تابلوها، بسته بندی های متفاوت کالاها و ابزارهای تبلیغاتی رو به رو می باشد.

طراحان برتر یکی از پیشروها در این صنعتت میباشد که خدمات طراحی بسته بندی طراحان برتر در 5 سال اخیر زبانزد بوده است.

تبلیغات مخصوصا طراحی بسته بندی ها، امروزه نظر افراد بی شماری را به خود جلب کرده و طراحی بسته بندی را به یکی از مشاغل و عناصر سودآور تبدیل نموده .نه تنها معرفی خدمات و کالاها بلکه یک فعالیت خیرخواهانه نیز بدون تبلیغ موثر و وسیع امکان پذیر نمی باشد.طراحی و چاپ جعبه - بسته بندی کالا - بسته بندی

مطمئنا پیشرفت فناوری های روز در دنیا در همه شرایط زندگی افراد مختلف بی تاثیر نبوده و هم زمان با این فرآیند، توسعه ابزار ها در رسانه ها نیز توانسته به تبادل و انتقال اطلاعات به صورت وسیعی کمک نماید.

این موضوع مشهود است که استفاده از این وسایل امری لازم و جدی است. یکی از این ابزار مهم و حیاطی، طراحی بسته بندی می باشد که بیشتر با افراد مختلف در تماس است و نقش مهمی در جهت انجام وظایف خود به عهده دارد.

مظروف نمودن کالا : 
طراحی بسته بندی در واقع معرفی بهتر کالا، اطلاع رسانی و جلب مشتری به خرید کالا. ما طراحی بسته بندی هایی داریم که به عنوان یک فروشنده عمل می نمایند زیرا بدون حضور حتی یک فروشنده کالا می تواند خود را به خوبی به مخاطب خود عرضه نماید و طراحی بسته بندی به عنوان اولین عنصر ارتباطی با مخاطب بازار هدف می تواند نقش مهمی در افزایش فروش برندسازی ایفا نماید.

طراحی بسته بندی چیست؟
طراحی بسته بندی در مجامع مختلف دارای تعاریف مختلف و جامعی می باشد اما در یکی از کاملترین تعریف به عنوان یک شبکه هماهنگ تعریف می شود که هدف آن فراهم نمودن شرایط جهت حمل بهینه، توزیع مناسب، انبارش، فروش و مصرف بهینه می باشد.

طراحی بسته بندی یک عملیات پیچیده و حساس می باشد همچنین زوایای دیگری همچون پویایی، علمی، هنری و … نیز برخوردار می باشد. در سطح اولیه بسته بندی کارکردهایی همچون نگهداری از کالا، حمل و نقل، اطلاع رسانی را شامل و همچنین عناصری خدماتی را نیز در خود جای داده. ماهیت بازاریابانه بسته بندی خود یکی از مهمترین کارکردهای بسته بندی می باشد و در هنگام طراحی بسته بندی باید توجه ویژه ای به آن نمود.

کارکردهای طراحی بسته بندی حرفه ای نیازمند تخصص های مهندسی، بازاریابی، روانشناسی و طراحی گرافیک می باشد. در هر حال متخصصان طراحی بسته بندی نیازمند دانش هایی در زمینه هنری و انگیزشی می باشند.

طراحی بسته بندی مناسب به بسته بندی گفته می شود که حجمی را در خود جای می دهد و پلی بین تولید انواع بسته بندی و بازار هدف می باشد. طراحی بسته بندی تشکیل شده از بستن اشیایی گوناگون در یک جعبه، طراحی بسته بندی به هر نوع محصولی از هر مواد تشکیل دهنده با هر نوع ساختاری است که بتواند به عنوان بسته ای برای مقاوم سازی، حمل و نقل جابجایی و تحویل و ارائه خوب کالا از ماده خام گرفته تا محصول نهایی را از تولید کننده به بازار نهایی برساند.

ویژگی های یک طراحی بسته بندی خوب : 
طراحی بسته بندی خوب شامل طراحی بسته بندی است که از محصول شما در طی حمل و نقل، انبارداری ، قفسه مغازه و در منزل مشتریان مراقبت کند. تا زمانی که توزیع محصول را در زمان و محل مناسب ارائه کند.

طراحی بسته بندی از روش فراهم نمودن یک سیستم مناسب از محافظت در مقابل شکستگی، فاسد شدن ، گم شدن وسایل اضافه به ارزش محصول اضافه می نماید. ویژگی های یک بسته بندی مناسب و خوب را می توان به بخش های زیر تقسیم نمود.

آسان نمودن کاربری محصول: طراحی بسته بندی عملکرد مناسبی برای افراد درگیر در توزیع جهت آسان نمودن ارائه، فراهم می نماید که شامل لیبل، نحوه مصرف و استاندارد بودن و دیگر موارد می باشد

بازاریابی محصول: در عصری که رقابت بین شرکت های تولیدی مختلف بسیار زیاد و تنگاتنگ می باشد. طراحی بسته بندی نقشی مهم در ارائه محصول ایفاد می نماید و می تواند در شناخت محصول شرکت در بازارهای آشفته موثر واقع شود.

منبع : شرکت خدمات طراحی طراحان برتر

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

طراحان برتر

طراحان برتر در سال ۱۳۸۶ با هدف مشاوره و مجری تبلیغات فعالیت خود را آغاز نمود و با گرد هم آوری برترین طراحان گرافیست داخلی و خارجی و اجرای برنامه ریزی های صورت پذیرفته، طی مدت کوتاهی جزو پنج شرکت برتر در حوزه مشاوره و اجرای تبلیغات گردد.

اطلاعات تماس
  • 021771*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی