اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140210037739823234
در دسترس نیست

مدارک کدام دانشگاه‌ها به ترتیب معتبر هستند؟

کد: 140210037739823234

، (اخبار رسمی): از آنجایی که روند دانشگاهی و آموزش عالی در کشور متفاوت هستند، مدارک دانشگاه‌ها نیز متفاوت بوده و اعتبار آن نیز متفاوت است. در این مقاله قصد داریم اعتبار مدارک مختلف دانشگاهی را بیان کنیم.

مدارک کدام دانشگاه‌ها به ترتیب معتبر هستند؟
مدارک کدام دانشگاه‌ها به ترتیب معتبر هستند؟

خیلی از افرادی که امروزه به دنبال مهاجرت تحصیلی هستند، به این موضوع فکر می‌کنند که آیا مدرک دانشگاهی من در مهاجرت تاثیرگذار است؟ آیا شانس من را در اخذ بورسیه تحصیلی بالا می‌برد؟ مدارک کدام دانشگاه‌ها معتبر هستند؟

اگر قصد ترجمه رسمی مدارک تحصیلی خود را دارید و میزان اعتبار مدرک خود را نمی‌دانید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید. در این مقاله به بررسی میزان اعتبار مدارک دانشگاهی مختلف و ترتیب آن‌ها می‌پردازیم.

مدارک معتبر دانشگاه‌ها به ترتیب

مهم‌ترین مدارک در یک دانشگاه معتبر عبارتند از مدارک علمی اساتید (دکتری، فوق لیسانس و ...)، و در صورت عضویت در هیئت علمی که در حال تحصیل است. هر چه صلاحیت علمی اساتید دانشگاه بالاتر باشد، شهرت دانشگاه بالاتر می‌رود. تعداد مقالات علمی، تالیف اساتید و پروژه های تحقیقاتی اساتید در دانشگاه‌ها بسیار مهم است.

یکی دیگر از مواردی که به مدرک دانشگاهی قوت می‌بخشد، مجلات معتبر آن دانشگاه است. اگر دانشگاه مورد نظر شما دارای مقالات علمی است باید به اعتبار آن مقالات فکر کنید. اگر دانشگاهی مراجع زیادی داشته باشد نشان دهنده اعتبار علمی دانشگاه و اساتید است.

علاوه بر آن، از جمله دیگر عوامل مؤثر بر اعتبار دانشگاه، وجود مراکز تحقیقاتی، کتابخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی است.

اعتبار مدارک دانشگاهی ایران به ترتیب

همانطور که می‌دانید، نمره‌ای که دانشگاه‌ها در سطح جهانی کسب می‌کنند در میزان اعتبار مدرک آن دانشگاه تاثیر دارد. به عنوان مثال، دانشگاه‌های برتر ایران در سطح جهان مدارک بسیار معتبری دارند؛ مانند شریف، تهران و امیرکبیر. به همین منظور ترجمه رسمی آن‌ها برای دانشگاه‌های کشور مقصد نیز معتبر است.

اما ترتیب اعتبار مدارک دانشگاهی در ایران را می‌توان به موارد زیر اولویت‌بندی کرد:

  1. مدارک دانشگاه‌های دولتی: شبانه و روزانه
  2. مدارک دانشگاه آزاد
  3. دانشگاه‌های پیام نور و علمی کاربردی

نکته: برخی معتقدند که مدارک تحصیلی از دانشگاه آزاد مهمتر از مدرک دانشگاه های غیرانتفاعی و خودگردان است؛ زیرا دانشجویانی که در دانشگاه های آزاد تحصیل می‌کنند نسبت به دانشجویان دانشگاه های خودگردان و غیرانتفاعی از سطح علمی بالاتری برخوردارند.

اهمیت اعتبار مدارک دانشگاهی در بازار کار

برای ورود به بازار کار بین دانشگاه ها تفاوتی وجود ندارد و همه مراکز و ادارات باید فارغ التحصیلان همه دانشگاه‌ها را استخدام کنند. اگر چنین اتفاقی بیفتد، برخی از شرکت‌ها نمی توانند فعالیت کنند. تنها چیزی که برای استخدام باید اهمیت داشته باشد، مطابق قوانین، سطح تحصیلات علمی است.

نتیجه‌گیری

طبق مفاد اعلام شده، سطح علمی و اعتبار مدارک دانشگاه‌های دولتی، آزاد، پیام‌نور و علمی‌کاربردی به ترتیب اعتبار دارد. اعتبار مدارک ممکن است که در روند مهاجرت تحصیلی و پذیرش دانشگاه کشور مقصد اهمیت داشته باشد، اما در استخدامات داخل کشور اهمیتی ندارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون