چرا دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی به درستی کار نمی کند

علت از بین رفتن اثر انگشت و درست کار نکردن دستگاه اثر انگشتی چیست؟

کد: 140210217767618789

، (اخبار رسمی): علت از بین رفتن اثر انگشت در افراد مختلف متفاوت است. ناخوانا بودن اثر انگشت منجر به ایجاد اختلال در در ثبت تردد با دستگاه اثر انگشتی می‌شود. انجام کارهای یدی و آسیب رساندن به آن با توجه به شغل فرد می‌تواند به از بین رفتن برجستگی‌های اثر انگشت منجر شود.

علت از بین رفتن اثر انگشت و درست کار نکردن دستگاه اثر انگشتی چیست؟
علت از بین رفتن اثر انگشت و درست کار نکردن دستگاه اثر انگشتی چیست؟

علت از بین رفتن اثر انگشت و درست کار نکردن دستگاه اثر انگشتی چیست؟ یکی از چالش‌های استفاده از دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی بخصوص در روزهای سرد سال عدم عملکرد صحیح اسکنر دستگاه است. عوامل متعددی همچون مشکلات فنی سنسور یا ضعیف بودن اثر انگشت منجر به این مشکل می‌شود. در ادامه قصد داریم این مشکل را از زوایای مختلف بررسی و به ارائه راه‌حل‌های آن بپردازیم.

چرا اثر انگشت من قابل خواندن نیست؟ در رابطه با این مشکل، دلایل مختلفی می‌تواند منجر به ناخوانایی و ضعیف شدن اثر انگشت می‌شود. مهمترین عوامل مشکلات مادرزادی، بیماری‌های پوستی، آسیب‌های ناشی از کار کردن با اجسام سخت و اسیدی، دمای پایین بدن، استفاده زیاد از مواد شوینده و ضد عفونی کننده است. هرچند بدون در نظر گرفتن موارد بالا، در روزهای سرد سال به دلیل برودت هوا، اثر انگشت افراد ناخوانا می‌شود. که با اندکی گرم کردن دست این مشکل براحتی قابل برطرف کردن است.

در دوران شیوع کرونا ویروس، استفاده از مواد ضدعفونی کننده و الکل مهمترین علت از بین رفتن اثر انگشت بود و شکایات زیادی در رابطه با عدم عملکرد صحیح دستگاه کنترل تردد وجود داشت. به همین دلیل استفاده از سیستم‌های کنترل تردد تشخیص چهره، اسکن کف دست و کارت راه حل مناسبی برای این مشکل بود.

چه چیزی اثر انگشت را از بین میبرد؟

  1. زخم و جراحات پوستی بیماری و التهابات پوستی بیماری آدرماتوگلیفیا (Adermatoglyphia ) از بین رفتن اثر انگشت به دلیل سرما استفاده مداوم از مواد شوینده و ضد عفونی کنند کار با اجسام سخت و زبر کار با مواد شیمیایی و اسیدها تاثیر مشاغل بر کاهش اثر انگشت

چرا حسگر دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی به درستی کار نمی‌کند؟

درست کار نکردن دستگاه کنترل تردد اثر انگشتی، به دو دسته فیزیکی و فنی تقسیم بندی می‌شود.

مهمترین دلایل فیزیکی که نداشتن اثر انگشت می‌شود عبارتند از:

  1. فرسودگی الگوی اثر انگشت به دلیل استفاده از مواد شیمیای یا نوع شغل ناخوانایی اثر انگشت به دلیل بیماری پوستی رطوبت بیش اندازه انگشت (تعریق زیاد یا خیس بودن دست)
  2. خشکی بیش از اندازه سطح انگشت چین و چروک های زیادی دارید به دلیل جراحات و تغیر ظاهر انگشت، گرفتن الگوی اثر انگشت مشکل می‌شود.

مهمترین دلایل فنی که منجر به عدم عملکرد صحیح دستگاه اثر انگشتی می‌شود عبارتند از:

  • عدم فشار کافی: در صورتی که انگشت به اندازه کافی بر روی سنسور فشار وارد نکند
  • فشار زیاد بر روی سنسور: فشردن بیش از اندازه انگشت منجر به ایجاد لکهو عدم عملکرد صحیح سنسور می‌شود و در مواردی منجر به آسیب سنسور اثر انگشت دستگاه می‌شود.
  • الگوی اثرانگشت معیوب:عدم ثبت صحیح الگوی اثرانگشت در دستگاه (مثلاً به اندازه کافی از چپ و راست انگشت اثر گرفته نشده
  • حساسیت پایین سنسور: در برخی موارد میزان حساسیت سنسور از داخل منوی دستگاه کاهش داده شده
  • سنسور اثرانگشت آسیب دیده: گاهی علت عدم عملکرد صحیح دستگاه، مشکل سخت افزاری (وارد شدن ضربه یا رطوبت زیاد) و به دلیل آسیب سنسور اثرانگشت دستگاه است. در صورتی که مطمئن شدید که مشکل سخت افزاری است باید به مراکز معتبر تعمیر دستگاه حضور و غیاب مراجعه کنید.
  • کثیف بودن سنسور اثرانگشت: در صورتی که دستگاه در محلی نصب شود که آلودگی محیطی زیاد باشد یا افراد انگشت کثیف بر روی سنسور دستگاه قرار دهند، به تدریج ذرات آلوده روی سنسور را پوشانده و اجازه نمی‌دهند انگشت با سنسور ارتباط برقرار کند.
  • دمای نامناسب: دستگاه باید در دمایی متعادل قرار گیرد. سرما و گرمای زیاد به سنسور اثر انگشت دستگاه آسیب می زند.

حل مشکل درست کار نکردن دستگاه اثر انگشتی در زمستان: در روزهای سرد سال معمولا میزان شکایت از درست کارنکردن دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی بیشتر است. اگر چگونه اثر انگشت را برگردانیم سوال شما هم هست در ادامه با ما همراه شوید.

  1. گرم کردن دستان با شوفاژ، بخاری یا کشیدن انگشت روی لباس
  2. گرم کردن و مرطوب کردن سطح انگشت با های دهان
  3. قرار دادن دستگاه در محیط با دمای بالاتر

آزمایش سنسور اثر انگشت دستگاه:

اگر با موارد گفته شده مشکل ثبت تردد در دستگاه اثر انگشتی شما حل نشد، بهتر است پیش از هر اقدامی با استفاده از گزینه‌های عیب‌یابی دستگاه به تست سنسور دستگاه بپردازید. 

افزایش حساسیت سنسور اثر انگشت دستگاه: در صورت نیاز شما می‌توانید با استفاده از گزینه‌های منو دستگاه، میزان حساسیت سنسور را افزایش یا کاهش دهید. به این منظور به منوی دستگاه وارد شده و گزینه سیستم را انتخاب کنید. در منوی سیستم گزینه اثر انگشت را انتخاب و بر اساس نیاز میزان حساسیت سنسور اثر انگشت دستگاه را کاهش یا افزایش دهید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]