اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140211107794824022
در دسترس نیست

محصولی جهت ارتقای سازه ساندویچ پانلی

ورق فلاشینگ

کد: 140211107794824022

، تهران , (اخبار رسمی): ورق فلاشینگ یک ورق مخصوص است که برای آب بندی و درز بندی ساندویچ پانل ها استفاده می شود. علاوه بر آن در زیباسازی نمای ساختمان نیز بسیار تاثیر گذار است. فلاشینگ به عنوان یک ورق پوششی روی محل درز نصب ساندویچ پانل‌ها را می‌پوشاند و مانع نفوذ آب باران و برف، باد و سایر آلودگی های محیطی به داخل می‌شود.

ورق فلاشینگ
انواع ورق فلاشینگ

قیمت فلاشینگ ساندویچ پانل چگونه تعیین می‌شود؟ قیمت نهایی این محصول بسته به جنس ورق و ضخامت آن متغیر است. جنس روکش این صفحات نیز بر هزینه نهایی مؤثر است؛ اینکه پوشش از گالوانیزه باشد یا از نوع دیگر.

فلاشینگ چیست؟

فلاشینگ از ورق فولادی تولید میگردد که از ضخامت ۰٫۵ میل تا ۱٫۲۵ میل می باشد که به دوشکل U و L می‌باشد . محل قرارگیری آن در لبه سقف عرشه فولادی می‌باشد که قبل از سفت شدن بتن نقش قالب را ایفا می کند و پس از سفت شدن بتن این قطعه باعث پیوستگی و یکنواختی بیشتر لبه‌های کار می‌گردد همچنین باعث یکدست بودن نما و زیبایی کار پس از بتن ریزی می‌شود.

انواع ورق فلاشینگ

  • فلاشینگ تاج (خط الراس)
  •  فلاشینگ زیرتاج (بصورت صاف)
  •  فلاشینگ زاویه دار کنج
  •  فلاشینگ نما
  •  فلاشینگ یو (U)
  • فلاشینگ نبشی (L)

مزایای استفاده از ورق فلاشینگ

  • این ورق برای آب‌بندی و درز گیری‌ها استفاده می‌شود. در واقع نوعی ابزار برای عایق کردن درزهای ساختمان است.
  • فلاشینگ‌ها قدرت ساندویچ پانل‌ها را در عایق صوتی و عایق رطوبتی بیشتر می‌کنند.
  •  عامل مهمی در جلوگیری از ورود آلودگی ها، گرد و خاک، رطوبت و سایر عوامل جوی به فضای داخل از راه درزه های ساختمان دارد.
  • در زیباسازی نمای خارجی ساختمان نقش بسزایی دارند به خصوص در نمای زیر‌شیروانی.
  • این ورق‌ها می‌توانند خرپا و بخشهایی از اسکلت زیر‌سازی را که دیده می‌شود را بپوشانند.
  • فلاشینگ‌ها تاج بام را پوشانده و علاوه بر عایق کردن آن بخش از ساختمان در زیبایی نمای آن نیز تاثیر گذارند.
  • برخی از انواع فلاشینگ‌ها این قابلیت را دارند که از پیچیدن باد و صدا‌ها حاصل از وزیدن آن به داخل ساختمان جلوگیری کنند.
  •  از خروج هوا و انرژی فضای داخل به بیرون از راه درزها، جلوگیری میکنند.
  • از این متریال بعنوان، دیواره آب بند، درز بند و هوا بندنیز قابل استفاده می‌شود.
  • بسیار مناسب جهت پوشاندن لبه‌ها و قسمت‌های تیز ساندویچ پانل
  • جلوگیری از پیچیدن باد در سازه و کنده‌شدن پوشش‌هایی که در سقف اجرا شده است.

ابعاد و ضخامت انواع ورق فلاشینگ

در خصوص ابعاد این محصول لازم به ذکر است که دارای طول و عرض متنوعی هستند. این محصولات با توجه به اینکه انواع گوناگونی دارند در نتیجه جنس ورق بکار رفته در ضخامت نهایی آن تاثیرگذار است. از لحاظ طولی اندازه این ورق‌ها متنوع است. در این بین ضخامت از اهمیت بالایی برخوردار است. ضخامت یکی از عوامل تعیین کننده مقاومت این محصول می‌باشد، به صورت نرمال فلاشینگ باید ضخامتی بین 0.4 تا 1.25 میلی متر داشته باشند. عموما محصولات موجود در بازار، 0.4 و 0.5 میلی متر ضخامت دارند. در جدول زیر مشخصات فرم‌های ورق شیروانی آورده شده است.

مشخصات فنی محصول ورق فلاشینگ نام محصولورق فلاشینگ جنس ورقگالوانیزه، آلوزینک، آلومینیوم نوع فلاشینگتاج (خط الراس)، زیرتاج، کنج ، نما ، یو (U) ، نبشی (L) نوع فومندارد طول فلاشینگمتغیر بنا به سفارش مشتری ضخامت ورق۰.۲ تا ۰.۵ میلی متر رال رنگآبی، قرمز، نارنجی، سبز، قهوه ای روشن، قهوا ای سوخته، سفید، پرتقالی

ورق فلاشینگ یو (U) یا نبشی

از فلاشینگ یو یا نبشی به منظور پوشش دادن تمامی قسمت های حاشیه ساندویچ پانل استفاده می‌شود. در بخش آبریز همیشه بصورت سه پله است که کاربرد دارد. اما در باقی قسمت‌ها و اتصالات مربوط به ساندویچ پانل، این نوع از فلاشینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نبشی یا یو را می‌توان به منظور پوشش دادن حاشیه های مربوط به ساندویچ پانل دیواری استفاده کرد. برخی از ساختمان‌ها دیوار‌های کوتاه تری در قیاس با دیگر ساختمان ها دارند. در این دسته از ساختمان‌ها می‌توان استفاده این نوع از فلاشینگ را جایگزین استفاده از آهن‌کشی کرد.

فلاشینگ یو یا نبشی حتی در موارد خاصی می‌تواند به عنوان نگهدارنده برای ساندویچ پانل مورد استفاده قرار بگیرد. این حالت زمانی به وقوع می پیوندد که بتوان بخش درونی این نوع از فلاشینگ را به کف یا سقف ساختمان متصل کرد. این کار با استفاده از پیچ یا پرچ انجام می‌شود.

فلاشینگ یو را تا 90 درجه با استفاده از عملیات‌های مرتبط خم می‌کنند. سپس به میزان اندکی، هر دو لبه‌ی آن را مجددا به سمت درون از این نوع از فلاشینگ خم می کنند. این کار باعث می‌شود که لبه های ورقه های مورد استفاده قرار گرفته در تولید  نبشی مستحکم و صاف باقی بماند.

ورق فلاشینگ کنج

از این محصول به منظور یکسان نمودن گوشه ها و کناره‌های ساندویچ پانل استفاده می‌شود. به منظور تولید فلاشینگ بغل و کنج از ضخامت های ۰.۲۵ تا ۰.۸ میلی‌متر استفاده می‌شود. تعیین میزان دقیق ضخامت ورق مورد استفاده در فلاشینگ بغل و کنج به مواردی از جمله شرایط ساندویچ پانل، میزان بودجه‌ی سفارش دهنده و نظرات تخصصی کارشناس بستگی دارد.

مزایای استفاده از فلاشینگ کنج در نمای ساختمان

  • عایق‌بندی در مقابل آب، هوا و درزها.
  • جلوگیری از ورود گردوغبار به داخل سازه.
  • پوشش دادن درز‌هایی که میان قطعه‌های گوناگون است.
  • جلوگیری از خارج شدن گرما و سرمای درون سازه در هوای گرم و سرد.
  • ایجاد مانع در برابر از بین رفتن پوشش های اجرا شده در سقف سازه.
  • ایجاد نمای زیبا و منحصر به فرد در ساختمان.

قیمت فلاشینگ کنج

قیمت فلاشینگ کنج و بغل بر اساس مولفه های گوناگونی تعیین می‌شود. از جمله مهم‌ترین مولفه‌های تعیین کننده‌ی این محصول می‌توان به ضخامت و نوع جنس آن اشاره کرد. از دیگر عوامل موثر در این راستا می‌توان به جنس روکش صفحات اشاره کرد.

قیمت فلاشینگ ساندویچ پانل چگونه تعیین می‌شود؟

از این محصول به منظور یکسان نمودن گوشه ها و کناره‌های ساندویچ پانل استفاده می‌شود. به منظور تولید فلاشینگ بغل و کنج از ضخامت های ۰.۲۵ تا ۰.۸ میلی‌متر استفاده می‌شود.

تعیین میزان دقیق ضخامت ورق مورد استفاده در فلاشینگ بغل و کنج به مواردی از جمله شرایط ساندویچ پانل، میزان بودجه‌ی سفارش دهنده و نظرات تخصصی کارشناس بستگی دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کبیرپانل

مجموعه کبیر پانل در سال 1384 با هدف تولید انواع ساندویچ پانل های سقفی ، ساندویچ پانل های دیواری و سردخانه ای با فوم پلی یورتان فعالیت خودرا آغاز نموده است ، این ساندویچ پانل های دارای ورق های گالوانیزه ، آلومینیوم و آلوزینک میباشد که بنا به درخواست مشتری عرضه می گردد . از دیگر محصولات این شرکت میتوان از ورق پلی کربنات سقفی و همچنین سیستم های سقف های مرکب عرشه فولادی نام برد که همگی در کارخانه شرکت کبیر پانل تولید و به بازار عرضه می گردد .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید