اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140212077833125422
در دسترس نیست

18 نکته برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی پول ساز

کد: 140212077833125422

، (اخبار رسمی): اگر به فکر راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی هستید، باید به شما بگوییم که برای کسب درآمد از آن باید نکات مشخصی را رعایت کنید.

18 نکته برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی پول ساز
18 نکته برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی پول ساز

المان‌ها و فاکتورهای زیادی می‌توانند موفقیت یا عدم موفقیت یک کسب و کار اینترنتی را مشخص کنند. با این حال ما سعی کردیم تا مهم‌ترین نکات برای راه‌اندازی یک کسب و کار موفق را در ۱۸ مورد خلاصه به شما توضیح دهیم. راهنمایی که در این مقاله برای شما تهیه کرده‌ایم، می‌تواند

۱- علاقه خود را بشناسید

اولین نکته‌ای که در راه اندازی کسب و کار اینترنتی باید در نظر بگیرید، این است که کاری را شروع کنید که به آن علاقه دارید؛ چرا که اگر به کار خود علاقه نداشته باشید احتمالا با اولین چالش کاری اذیت شوید و حتی کار خود را متوقف کنید.

۲- توانایی خود را در نظر بگیرید

نکته دوم این است که توانایی‌های خود را مدنظر قرار دهید. یعنی ببینید چه مهارت‌ها و توانایی‌هایی دارید تا بتوانید عملکرد خوبی در کار خود داشته باشید و درآمد‌های خوبی را تجربه کنید.

۳- بودجه مشخصی برای کار خود در نظر بگیرید

حتما بودجه‌ای که برای شروع کار کنار می‌گذارید را در نظر داشته باشید. طبیعتا هرچه بودجه بیشتری داشته باشید، راحت‌تر می‌توانید کار خود را پیش ببرید. اما اگر مقدار بودجه خود را مشخص کنید، می‌توانید با مدیریت آن بهترین بهره‌وری را داشته باشید.

۴- موارد لازم برای شروع کار را شناسایی کنید

ببینید برای شروع کار خود به چه چیزهایی نیاز دارید. اگر موارد مورد نیاز برای شروع کسب و کار خود را در نظر نگیرید، ممکن است در همان مراحل اول با مشکل مواجه شوید. شناسایی و تهیه ملزومات شروع کار می‌تواند به راه‌اندازی کسب و کار شما سرعت بخشد

۵- نیازهای مردم را شناسایی کنید

بعد از اینکه نکات بالا و موارد اولیه برای شروع کار را شناسایی و تهیه کردید، ببینید که چه نیازی در آن حوزه وجود دارد. اگر از همان اول بتوانید بخشی از نیاز بازار مدنظر خود را برطرف کنید، احتمالا فروش خوبی را نیز تجربه خواهید کرد.

۶- بر اساس نیازهای موجود ایده‌پردازی کنید

یکی از مواردی که می‌تواند شما را در فروش از رقبایتان پیش بیندازد، این است که ایده‌پردازی کنید. نیازهایی که طبق نکته قبلی شناسایی کردید، روی آن‌ها فکر کنید تا ایده‌های خلاقانه برای رفع آن داشته باشید.

۷- رقبای خود را شناسایی کنید

نکته بعدی که برای شروع کسب و کار باید رعایت کنید، این است که رقبای خود را به درستی شناسایی کنید. با شناسایی رقبا می‌توانید جایگاه و سطح فعالیت آن‌ها را ببینید و یک کسب و کار موفق برای خود راه‌اندازی کنید.

۸- از ابزارهای تحلیلی استفاده کنید

ابزارهای زیادی برای تحلیل کسب و کار آنلاین وجود دارند. مثلا اگر یک فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کرده باشید، می‌توانید از ابزارهای تحلیلی گوگل مثل آنالیتیکس و سرچ کنسول استفاده کنید. از هر پلتفرمی برای فروش استفاده می‌کنید، از ابزارهای تحلیلی مربوط به آن نیز استفاده کنید.

۹- از افراد باتجربه مشورت بگیرید

بعد از اینکه رقبای خود را شناسایی کردید، یکی دیگر از کارهایی که برای آشنایی بیشتر با بازار باید انجام دهید این است که با افراد با تجربه مشورت کنید. در صورت دریافت تجربیات این افراد، می‌توانید با نگاه بازتری کار خود را انجام دهید.

۱۰- از یک محصول یا خدمت مشخص شروع کنید

بعد از اینکه نکات قبل از فروش را در راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی رعایت کردید، نوبت آن است که محصول خود را به فروش برسانید. شما می‌توانید محصولات بی‌شماری را برای فروش قرار دهید، اما پیشنهاد ما به شما این است که در ابتدای کار خود از تعداد محدودی محصول مشخص استفاده کنید.

۱۱- تامین کننده محصول خود را بشناسید

اگر در فروشگاه اینترنتی خود می‌خواهید محصول بفروشید، تامین کننده خود را مشخص کنید. اگر هم هزینه تهیه محصول اولیه را ندارید، می‌توانید از افیلیت مارکتینگ یا دراپ شیپینگ استفاده کنید. با این روش‌ها نیازی نیست خودتان محصول عمده تهیه کنید.

۱۲- قیمت‌گذاری منطقی انجام دهید

برای فروش محصولات خود، سعی کنید قیمت را بر اساس عرف بگذارید. اگر بی دلیل حاشیه سود بالایی مشخص کنید، مشتریان از رقبای شما خرید خواهند کرد. همچنین اگر قیمت خیلی پایینی بگذارید نیز درآمد خوبی نخواهید داشت و کسب و کار شما رضایتتان را جلب نخواهد کرد.

۱۳- برای کسب و کار خود هویت بسازید

اگر به برندها و کسب و کارهای بزرگ توجه کنید، می‌بینید که همه آن‌ها انگار یک هویت مستقل دارند. اگر می‌خواهید کسب و کار خود را به یاد ماندنی کنید، شما نیز برای آن هویت بسازید و برندینگ خود را شروع کنید.

۱۴- از کانال‌های فروش مختلف استفاده کنید

زمانی که فروشگاه‌ اینترنتی راه‌اندازی می‌کنید، می‌توانید از کانال‌های فروش گوناگون برای افزایش فروش استفاده کنید. کانال‌های فروش مختلف مشتریان بیشتری را با کسب و کار شما آشنا می‌کند و همین موضوع می‌تواند باعث افزایش مشتریان شما شود. از جمله کاربردی‌ترین کانال‌های فروش نیز می‌توان به مارکت پلیس‌هایی مانند دیجی کالا و ترب اشاره کرد.

۱۵- حس خوب خرید را به مشتری انتقال دهید

زمانی که یک مشتری می‌خواهد از شما خرید کند، باید کاری کنید که حس خوبی از خرید خود داشته باشد. مثلا می‌توانید روی محصولی که برای مشتری ارسال می‌کنید یک دست نوشته برای تشکر از خرید بفرستید. همچنین می‌توانید از بسته‌بندی‌های جذاب برای محصولات خود استفاده کنید.

۱۶- اعتماد مشتری خود را جلب کنید

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که باعث خرید مشتری از شما می‌شود، این است که بتوانید اعتماد آن‌ها را جلب کنید. اولین و اصلی‌ترین فاکتور اعتماد برای فروشگاه‌های اینترنتی ایرانی، داشتن مجوز نماد اعتماد الکترونیکی یا اینماد است. همچنین می‌توانید با تهیه تصاویر با کیفیت از محصول، نوشتن همه توضیحات درباره آن و پاسخگویی آنلاین یا تلفنی به مشتری، اعتماد او را جلب کنید.

۱۷- از کانال‌های بازاریابی مختلف استفاده کنید

از گذشته تا به امروز، بازاریابی جایگاه مهمی در کسب و کارها داشته است. برای فروشگاه‌های اینترنتی نیز چنین است و استفاده از کانال‌های بازاریابی مختلف می‌تواند کسب و کار شما را متحول کند. از جمله کاربردی‌ترین کانال‌های بازاریابی می‌توان به سئو، بازاریابی پیامکی و بنرهای تبلیغاتی در سایت‌های دیگر اشاره کرد.

۱۸- بعد از خرید هم با مشتری در ارتباط باشید

در نهایت بعد از اینکه مشتری از شما خرید کرد، ارتباط خود را با او حفظ کنید. از آنجایی که یک مشتری برای خرید محصول یا خدمات اطلاعاتی از خودش را در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانید با علم به آن اطلاعات با مشتری در ارتباط باشید. این مسئله باعث می‌شود تا مشتری شما را فراموش نکند و شما را به دوستان خود نیز معرفی کند.

از اینکه تا آخر مطلب ما را همراهی کردید متشکریم. هدف ما این بود تا شما را با ۱۸ نکته مهم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی پول‌ساز آشنا کنیم. اگر این نکات را در کسب و کار خود رعایت کنید، می‌توانید بدون سردرگمی یک فروشگاه اینترنتی موفق را راه‌اندازی کنید. اگر شما هم تجربه یا نکات دیگری از راه اندازی سایت های اینترنتی دارید با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: https://www.portal.ir/online-business-training

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی