اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140301317892925686
در دسترس نیست

چرا دچار سرگیجه میشویم؟

کد: 140301317892925686

، (اخبار رسمی): بسیاری از ما ممکن است در طول روز یا زمانی که بیمار هستیم از خودمان بپرسیم که چرا گیج هستم و تعادلم را از دست می‌ دهم؟ متعجب نخواهید شد اگر بدانید احساس گیجی که گاهی در افراد بالغ دیده می‌ شود مشکل متداولی است.

چرا دچار سرگیجه میشویم؟
چرا دچار سرگیجه میشویم؟
چرا دچار سرگیجه میشویم؟
چرا دچار سرگیجه میشویم؟

 اما ممکن است ندانید که سرگیجه که حالت تشدید شده‌ی گیجی است و این حس را به وجود می‌ آورد که اتاق دور سرتان می ‌چرخد، هم مشکل متداولی بین افراد بالغ است. سرگیجه ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد . در این مطلب با دلایل مختلفی که ممکن است باعث سرگیجه شود یا احساس تهوع در شما بوجود بیاورد آشنا شوید. در ادامه با دلایلی که ممکن است باعث گیجی و سرگیجه شوند و راهکار مقابله با سرگیجه آشنا می ‌شوید.

در صورت بروز هرگونه مشکل می توانید با مشورت پزشک سرم تراپی در منزل را دریافت کنید.

سرگیجه چیست؟ 

سنگینی سر و سرگیجه حالتی است که در آن تعادل بدن را از دست می‌ دهید و احساس سبکی بیش از حد در ناحیه سر دارید. همچنین چشمانتان سیاهی می‌ رود. این حالت گاهی با حالت تهوع و از دست دادن قدرت جسمانی همراه می ‌شود. در برخی از مواقع علت سرگیجه و سنگینی سر نگران‌ کننده نیست. در برخی از مواقع هم ممکن است از وجود یک بیماری خطرناک خبر بدهد.. 

در واقع یکی از شایع‌ ترین و متداول ‌ترین مشکلاتی که بیماران از آن رنج می‌ برند سرگیجه است. این عارضه باعث احساس ناخوشایندی در بیمار می ‌شود که در برخی از موارد علت خاصی ندارد و در برخی موارد ، نشانه مشکلات جدی در بیمار و زنگ خطری برای وقوع یک بیماری به شمار می آید.

اغلب افرادی که دچار سرگیجه می‌ شوند، تصور می‌ کنند که اشیای اطراف شان مدام در حال حرکت بر روی سرشان است در صورتی که، این مساله در واقعیت اینطور نیست. این افراد همچنین ، احساس می ‌کنند سرشان سبک شده یا دنیای اطراف شان مدام در حال چرخش است.

برای درمان سرگیجه کلیک کنید : ویزیت متخصص داخلی در منزل

انواع مختلف سرگیجه

این اختلال معمولا دارای دو نوع دسته‌ بندی اصلی است:

محیطی: وقتی علت سرگیجه شدید ناشی از مشکلی در گوش داخلی باشد، حالت دوران چرخشی اتفاق می‌ افتد. 

مرکزی: این اختلال زمانی بروز پیدا می ‌کند که مشکلی در مغز به ‌خصوص مخچه همچون عفونت، تومور مغزی، آسیب مغزی تروماتیک یا سکته وجود داشته باشد. 

خوب است بدانید که سرگیجه اگر ناشی از مشکل خاص یا بیماری زمینه ‌ای نباشد خود به ‌خود از بین می‌ رود. اما در برخی مواقع عدم اقدام به‌ موقع می ‌تواند صدمات جبران‌ ناپذیری در برداشته باشد.

 سرگیجه چه علائم و نشانه هایی را ایجاد میکند؟

این اختلال معمولا به تنهایی بیماری محسوب نمی ‌شود بلکه نشانه ‌ای از شرایط خاص در بدن است. به‌ طور کلی سرگیجه با علائم زیر همراه خواهد بود: 

حالت تهوع و استفراغ

عدم تعادل درست

وزوز گوش

سردرد

حرکت غیرقابل کنترل چشم به سمت دیگر

احساس پری در گوش

علت سرگیجه چیست؟

شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا دچار سرگیجه می شویم؟ در پاسخ این سوال باید به شما بگوییم که  برخی از شرایط خاص و سندرم‌ ها می ‌توانند علت سرگیجه شدید و ناگهانی باشند. آن‌ ها شامل موارد زیر هستند: 

سرگیجه موضعی حمله‌ ای خوش‌ خیم

لابیرنتیت

بیماری منیر

نوریت دهلیزی

کلستئاتوم

سایر عوامل اثرگذار در ایجاد سرگیجه عبارتند از:

سردرد های ناشی از میگرن

سکته مغزی

جراحت سر

جراحی گوش

عفونت گوش

استراحت طولانی در رختخواب

کاهش فشار خون هنگام ایستادن

نشت مایع گوش داخلی به گوش میانی

اتواسکلروز یا رشد غیر طبیعی استخوان در گوش میانی

مالتیپل اسکلروزیس (ام اس)

برای اینکه بدانید که چه داروهایی برای بهبود سرگیجه بخورید اول باید یک چکاپ کامل دهید : آزمایش در منزل

چگونه از سرگیجه جلوگیری کنیم؟

دلیل سرگیجه باید مشخص شود. این مهم‌ ترین نکته است. ممکن است سرگیجه ، نشانه‌ ای از یک بیماری جدی باشد. بنابراین نباید بدون مشورت با پزشک نسبت به درمانی اقدام کرد. اما اگر علت سرگیجه و بی‌ حالی به خاطر بیماری خاصی نباشد، با نوشیدن آب زیاد ، استراحت و تامین قند خون بدن، می‌ توان از آن پیشگیری کرد. عواملی مانند تکان‌ های ناگهانی و مطالعه در اتوبوس یا خودرو نیز می‌ تواند باعث سرگیجه در افرادی شود که مستعد آن هستند، پس نباید آن را انجام داد. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان