اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140303227942215226
در دسترس نیست

هیدروسیکلون کشاورزی چیست

هیدروسیکلون کشاورزی چیست و چطور کار می کند؟

کد: 140303227942215226

، کهریزک , (اخبار رسمی): در روند تصفیه آب و جداسازی ذرات ریز و معلق در آن تجهیزات مختلفی استفاده می شود. یکی از فاکتورهای انتخاب این تجهیزات، میزان مصرف انرژی آنها است و تا حد امکان باید پایین باشد. فیلتر هیدروسیکلون به دستگاهی گفته می شود که تنها با نیروی گریز از مرکز و تقلی جداسازی ذرات جامد از آب را انجام می دهد.

هیدروسیکلون کشاورزی چیست و چطور کار می کند؟
هیدروسیکلون کشاورزی

یکی از اصلی ترین چالش ها در کشاورزی صنعتی و آبیاری قطره ای و بارانی، مسدود شدن مسیر عبور آب در لوله ها است. هیدروسیکلون کشاورزی با نیروی گریز از مرکز و تقلی جداسازی ذرات جامد از آب را انجام می دهد.

یکی از اصلی ترین چالش ها در کشاورزی صنعتی و آبیاری قطره ای و بارانی، مسدود شدن مسیر عبور آب در لوله ها است. آب استخراج شده از چاه عمیق حاوی مقدار زیادی گل و لای و دانه های شن و ماسه بوده و به مرور در لوله های انتقال آب و تجهیزات آبیاری تجمع می کنند. به همین دلیل آبیاری با مشکلات متعددی روبرو می شود. هیدروسیکلون یکی از تجهیزات کاربردی در این زمینه است تا ذرات معلق جامد را در کوتاه ترین زمان بدون نیاز به انرژی برق جدا کند.

هیدروسیکلون کشاورزی چیست؟

در روند تصفیه آب و جداسازی ذرات ریز و معلق در آن تجهیزات مختلفی استفاده می شود. یکی از فاکتورهای انتخاب این تجهیزات، میزان مصرف انرژی آنها است و تا حد امکان باید پایین باشد. فیلتر هیدروسیکلون به دستگاهی گفته می شود که تنها با نیروی گریز از مرکز و تقلی جداسازی ذرات جامد از آب را انجام می دهد.

ساختار این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که تا 95 درصد ذرات جامد بالای 5 میکرون را بدون انرژی برق می تواند از آب جدا کند. بخشی از ساختار این دستگاه حالت مخروطی داشته و با چرخش آب در آن نیروی گریز از مرکز ایجاد شده و ذرات به دلیل سنگینی از آب جدا می شوند.

ساختار هیدروسیکلون کشاورزی

هیدروسیکلون کشاورزی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام وظیفه‌ای خاص را بر عهده دارند:

بدنه: بدنه هیدروسیکلون معمولاً از جنس فلز استیل، فایبرگلاس یا پلاستیک ساخته می‌شود و به شکل مخروطی است.

ورودی: آب حاوی ذرات شن و ماسه از طریق ورودی وارد هیدروسیکلون می‌شود.

حلقه ورودی: این حلقه در بالای بدنه هیدروسیکلون قرار دارد و وظیفه‌ی توزیع یکنواخت آب در داخل بدنه را بر عهده دارد.

مخروط: مخروط در قسمت پایینی بدنه هیدروسیکلون قرار دارد و ذرات شن و ماسه به دلیل چگالی بیشتر، در این قسمت جمع می‌شوند.

نازل: ذرات شن و ماسه از طریق نازل در پایین مخروط تخلیه می‌شوند.

شیر تخلیه: آب تصفیه شده از طریق این شیر در بالای بدنه هیدروسیکلون خارج می‌شود.

یکی از مهم ترین فاکتورها در طراحی و ساخت این ماسه گیرها و سایر تجهیزات تصفیه آب، کیفیت بدنه است. بدنه و بخش مخروطی دستگاه باید بتواند در برابر برخورد شدید با ذرات ریز جامد داخل آب مقاومت داشته باشد. علاوه براین، با گذشت زمان نباید اشعه نور خورشید، نوسان دما، ضربه و شرایط محیطی و آب و هوایی باعث تخریب و آسیب شود. به همین دلیل بیشتر از متریال فایبرگلاس و فلزی و گاهی پلاستیک برای ساخت هیدروسیکلون کشاورزی استفاده می شود.

نحوه کار هیدروسیکلون کشاورزی

عملکرد هیدروسیکلون کشاورزی بر پایه دو اصل فیزیکی جاذبه و نیروی گریز از مرکز است:

ورود آب: آب حاوی ذرات شن و ماسه با فشار از طریق ورودی وارد هیدروسیکلون می‌شود.

چرخش: در اثر فشار، آب داخل بدنه هیدروسیکلون به شدت می‌چرخد.

جداسازی: نیروی گریز از مرکز ناشی از چرخش، ذرات شن و ماسه را به سمت دیواره‌های مخروطی هیدروسیکلون هدایت می‌کند.

رسوب: ذرات شن و ماسه به دلیل چگالی بیشتر، در مخروط جمع می‌شوند و در نهایت از طریق نازل تخلیه می‌شوند.

تصفیه: آب تصفیه شده، عاری از ذرات شن و ماسه، از طریق اوت‌لت در بالای بدنه هیدروسیکلون خارج می‌شود.

مزایای استفاده از هیدروسیکلون کشاورزی

استفاده از هیدروسیکلون کشاورزی در سیستم‌های آبیاری مزایای متعددی به همراه دارد، از جمله:

حفاظت از تجهیزات: هیدروسیکلون با حذف ذرات شن و ماسه از آب، از آسیب به لوله‌ها، نازل‌ها و سایر تجهیزات آبیاری جلوگیری می‌کند.

افزایش راندمان آبیاری: ذرات شن و ماسه می‌توانند به نازل‌ها و منافذ سیستم آبیاری آسیب برسانند و باعث هدر رفتن آب شوند. هیدروسیکلون با حذف این ذرات، به افزایش راندمان آبیاری کمک می‌کند.

کاهش مصرف انرژی: هیدروسیکلون با بهینه‌سازی جریان آب، به کاهش مصرف انرژی در سیستم‌های آبیاری کمک می‌کند.

محافظت از خاک: ذرات شن و ماسه می‌توانند به مرور زمان باعث فرسایش خاک شوند. هیدروسیکلون با حذف این ذرات از آب، به حفظ سلامت خاک کمک می‌کند.

کاهش هزینه‌ها: استفاده از هیدروسیکلون در طولانی‌مدت می‌تواند به کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری تجهیزات آبیاری و همچنین مصرف آب انتخاب هیدروسیکلون مناسب: تناسبی دقیق برای هر مزرعه انتخاب هیدروسیکلون مناسب برای هر مزرعه به عوامل مختلفی از جمله حجم آب، نوع خاک، نوع سیستم آبیاری و بودجه بستگی دارد.

در کنار تمام مزایای این دستگاه، لازم است بدانید که با این تجهیزات فقط ذرات جامد در آب حذف می شوند. لذا تاثیری در املاح و سختی آب ندارد. در نتیجه، اگر هدف تصفیه کامل آب و حذف ذرات جامد، املاح و شیرین سازی آن است، از سایر دستگاه ها مانند آب شیرین کن های مجهز به سختی گیر باید استفاده شود.

نکاتی مهم در انتخاب هیدروسیکلون کشاورزی

تنوع در این دستگاه ها زیاد است و بر همین اساس کاربردهای متنوعی دارند. برای اینکه بهترین نتیجه را از خرید این دستگاه دریافت کنید، لازم است به موارد زیر در زمان انتخاب هیدروسیکلون توجه شود:

ظرفیت: هیدروسیکلون باید ظرفیت کافی برای تصفیه حجم آب مورد نیاز مزرعه را داشته باشد.

فشار: هیدروسیکلون باید برای کار با فشار سیستم آبیاری موجود مناسب باشد.

مواد: هیدروسیکلون باید از موادی ساخته شده باشد که در برابر خوردگی و سایش مقاوم باشد.

برند: انتخاب یک برند معتبر و شناخته شده

قیمت هیدروسیکلون برای کشاورزی

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب و خرید این دستگاه قیمت آن است. در یک مقایسه کلی قیمت این دستگاه نسبت به سایر تجهیزات تصفیه آب در سطح بسیار پایین تری قرار دارد. چون در آن قطعات پیشرفته مانند موتور و پمپ و غیره استفاده نمی شود و تنها با نیروهای فیزیکی روند تصفیه انجام می شود. اما فاکتورهایی مانند ظرفیت و ابعاد دستگاه، جنس و ضخامت بدنه از مواردی هستند که می توانند قیمت را تحت تاثیر قرار دهند.

گروه صنعتی هفت؛ طراحی و ساخت هیدروسیکلون کشاورزی

گروه صنعتی هفت یکی از قدیمی ترین تیم های فعال در زمینه طراحی و تولید تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب در ایران است که موفق به اجرای پروژه های داخلی و بین المللی شده است. یکی از محصولات این مجموعه، هیدروسیکلون در ابعاد و ظرفیت های متنوع با طراحی سفارشی است که با کیفیت تضمین شده ارائه می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید این دستگاه می توانید نام گروه صنعتی هفت را در اینترنت جستجو و یا با شماره 02156541459 – 02156541457 تماس بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه صنعتی هفت

گروه صنعتی هفت (تصفیه پارسیان) بزرگترین واحد تولیدی تجهیزات آب و فاضلاب در ایران است که با تکیه بر دانش فنی متخصصان و بیش از ۳۰ سال تجربه خود در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب در ایران ،یکی از برجسته ترین و پر افتخارترین کارخانجات تولید کننده پکیج و مخازن و تجهیزات مورد استفاده در صنایع مختلف از جمله نفت ،گاز و پتروشیمی می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی