اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110206914815226
در دسترس نیست

انواع فیلتر کربنی تصفیه آب صنعتی

طراحی و ساخت انواع فیلتر کربنی تصفیه آب صنعتی

کد: 140110206914815226

، کهریزک , (اخبار رسمی): فیلتر کربنی تصفیه آب صنعتی از تجهیزات بسیار کاربردی برای بهبود طعم و بو آب می باشد که با کربن فعال این فرآیند را انجام می دهد.

فیلتر کربنی از ویژگی فعال بودن کربن اکتیو در برقراری واکنش با مواد آلی استفاده نموده و از این طریق منجر به تصفیه آن و حذف آلاینده ها میشود.

فیلتر کربنی تصفیه آب صنعتی از تجهیزات بسیار کاربردی برای بهبود طعم و بو آب می باشد که با کربن فعال این فرآیند را انجام می دهد. کربن فعال های تعبیه شده در این دستگاه مواد آلی موجود در آب را جذب نموده و از این طریق می تواند کدورت و طعم بد آب را بهبود ببخشد. گروه صنعتی هفت یکی از قدیمی ترین تولیدکنندگان انواع فیلترکربنی تصفیه آب صنعتی در انواع مختلف می باشد که محصولات خود را با گارانتی و خدمات پس از فروش و قیمت مناسب ارائه می دهد.

فیلتر کربنی چیست؟

یکی از مهم ترین و اصلی ترین چالش ها در تصفیه آب، وجود مواد آلی گوناگون می باشد که باعث تغییر رنگ و طعم و بوی آب و کاهش کیفیت آن می گردد. با توجه به اینکه مواد شیمیایی تصفیه آب می توانند ترکیبات جانبی مضر را بوجود آورند، استفاده از مواد طبیعی مانند کربن فعال رواج زیادی پیدا کرده است. فیلتر کربنی از ویژگی فعال بودن کربن اکتیو در برقراری واکنش با مواد آلی استفاده نموده و از این طریق منجر به تصفیه آن و حذف آلاینده ها میشود.

دستگاه فیلتر کربنی دارای یک مخزن از جنس های فلزی و فایبرگلاس می باشد که به صورت استوانه عمودی در محل مورد نظر نصب میشود. علاوه بر لایه کربن اکتیو، یک لایه سیلیس نیز در آنها قرار میگیرد تا ذرات معلق در آب همزمان با بهبود کدورت آب جدا شوند.

نحوه عملکرد فیلتر کربنی

در دستگاه فیلتر کربنی، لایه هایی از کربن اکتیو تعبیه شده و آب از روی آنها عبور می کند. با عبور آب از روی این لایه ها، مواد آلی با کربن فعال واکنش برقرار نموده و روی کربن ها تجمع پیدا می کنند. واکنش مواد آلی با کربن فعال در نهایت منجر به حذف آنها از آب میشود بدون اینکه هیچگونه ماده شیمیایی مضر در این فرآیند تولید شود.

بعد از جداسازی مواد آلی، آب از روی بستر سیلیس و ماسه ای نیز عبور پیدا کرده و ذرات معلق در آن روی دانه های ریز شن و ماسه تجمع پیدا می کنند. با گذشت زمان به دلیل تجمع ز یاد ذرات معلق روی این بستر نیاز به شستشوی معکوس و پاکسازی بستر سیلیس خواهد بود. علاوه براین، کربن فعال نیز کارایی خود را با گذشت زمان از دست می دهد و باید احیا شوند. برای احیای کربن ها نیز حدود 30 دقیقه بخار از روی آنها عبور داده میشود. تمام این مراحل در داخل دستگاه اجرا شده و با فشردن کلیدهای مربوطه می توان شستشوی معکوس و احیا را فعال کرد.

انواع فیلتر کربنی

فیلتر کربنی تصفیه آب تولید شده در گروه صنعتی هفت را می توان با توجه به نوع کربن اکتیوهای به کار رفته در آنها گروه بندی کرد. از پرکاربرترین انواع فیلتر کربنی تصفیه آب می توان به گزین های زیر اشاره کرد:

فیلتر کربنی دانه ای Granular Activated Carbon

کربن های به کار رفته در این نوع فیلتر بسیار ریز و به اندازه دانه های شن و ماسه می باشد. با توجه به اینکه اندازه و ابعاد این دانه ها بیشتر از کربن پودری بوده و سطح تماس آب با انها کمتر است، به همین دلیل قدرت پایین تری در جذب مواد آلی دارند.

فیلتر کربن پودری Powdered Active Carbon

کربن اکتیو مورد استفاده در این دستگاه حدود 0.18 میلیمتر می باشد و کاملا شبیه به پودر هستند. این نوع کربن اکتیو بیشترین کاربرد را در تصفیه آب داشته و با قدرت بالا می توانند مواد آلی را جذب کنند.

فیلتر کربن اکتیو بلاکی  Active Carbon Filter Block

در تصفیه خانه های بزرگ برای جلوگیری از ورود آلاینده ها از این نوع فیلتر کربنی استفاده میشود. مهم ترین ویژگی این فیلترها، استفاده از کربن های بلاکی در اندازه های بزرگ می باشد که قد رت جذب کمتری نسبت به نوع پودری دارند.

فیلتر کربن میله ای یا اکسترود EAC

فیلتر کربن های میله ای دارای کربن اکتیو با ساختاری شبیه به میله و استوانه ای باریک هستند که بای جذب آلاینده ها در فاز گاز مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع فیلتر کربنی در تصفیه آب کاربرد بسیار کمی دارد.

کاربرد فیلتر کربنی

به دلیل قدرت جذب بسیار بالای انواع فیلتر کربنی تصفیه آب، این تجهیزات کاربرد زیادی در صنایع مختلف دارند. برخی از موارد کاربرد این فیلترها عبارتند از:

  • استفاده از فیلترکربنی در تصفیه آب آشامیدنی
  • استفاده از فیلتر کربنی در پیش تصفیه اسمز معکوس
  • کاربرد فیلتر کربن اکتیو در تصفیه آب استخر
  • تصفیه فاضلاب صنعتی
  • ویژگی های فیلتر کربنی گروه صنعتی هفت

فیلتر کربنی های تولید شده در گروه صنعتی هفت دارای تمام استانداردهای بین المللی بوده و فرآیند طراحی و ساخت آنها زیر نظر مهندسین باتجربه انجام میشود. به همین دلیل این تجهیزات چند ویژگی مهم را دارا می باشند که عبارتند از:

دقت داشته باشید که این تجهیزات قادر به حذف نیترات، باکتری ها، رسوبات، املاح، نمک، آرسنیک و مس و نیترات نمی باشند. برای حذف این ترکیبات نیاز به سایر تجهیزات تصفیه می باشد.

قیمت فیلتر کربن اکتیو گروه صنعتی هفت

قیمت فیلترکربن اکتیو بر اساس ظرفیت آنها، ضخامت ورق های بدنه و جنس متریال به کار رفته در آنها و همچنین نوع کربن اکتیو تعیین می گردد. برای استعلام قیمت فیلتر کربن گروه صنعتی هفت می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

طراحی و تولید فیلتر کربنی

گروه صنعتی هفت یکی از قدیمی ترین تیم های فعال در زمینه طراحی و ساخت و تولید فیلتر کربنی و سایر تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب می باشد. فیلتر کربن اکتیو تولید شده در این مجموعه دارای تنوع بالایی از نظر ظرفیت و اندازه و ابعاد و ضخامت ورق های بدنه می باشند و همگی بر اساس استانداردهای بین المللی طراحی میشوند. کارشناسان این مجموعه از طریق شماره تلفن 02156541457 آماده ارائه مشاوره رایگان قبل از خرید فیلتر کربن می باشند.

تولید فیلتر کربنی تصفیه آب صنعتی با بدنه فلزی کربن استیل و کاملا مقاوم نصب و نگهداری آسان و ارزان قدرت بالا در حذف رنگ، طعم و بو آب قابلیت حذف H2S آب قدرت بسیار بالا در حذف کلر، بنزن، رادون قابل تولید در ظرفیت های مختلف بر اساس شرایط محیط نصب

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه صنعتی هفت

گروه صنعتی هفت (تصفیه پارسیان) بزرگترین واحد تولیدی تجهیزات آب و فاضلاب در ایران است که با تکیه بر دانش فنی متخصصان و بیش از ۳۰ سال تجربه خود در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب در ایران ،یکی از برجسته ترین و پر افتخارترین کارخانجات تولید کننده پکیج و مخازن و تجهیزات مورد استفاده در صنایع مختلف از جمله نفت ،گاز و پتروشیمی می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید