کد: 139803303785712223

در آستانه ورود به دهه دوم فعالیت:

شمارش معکوس تدوین دانشنامه بین المللی مشهد به همت اندیشکده فرهیخت آغاز شد

کد: 139803303785712223

http://bit.ly/2RtXsut

، مشهد , (اخبار رسمی): شمارش معکوس برای تدوین «نخستین دانشنامه بین المللی مشهد» به همت اندیشکده بین المللی فرهیخت آغاز شد. این دانشنامه با استفاده از بانک اطلاعاتی گردآوری شده طی یک دهه، به همت پژوهشگران توسعه روابط خارجی و مناسبات بین المللی مشهد با جهان پیرامون بویژه کشورهای همسایه تدوین خواهد شد.

شمارش معکوس تدوین «دانشنامه بین المللی مشهد» به همت اندیشکده فرهیخت آغاز شد
پوستر گرافیکی ویژه معرفی اندیشکده بین المللی فرهیخت

عبدالرضا زرگری همزمان با سالروز ده سالگی نخستین دیده بان توسعه روابط خارجی شهر مشهد، ضمن اعلام این خبر گفت: «این دانشنامه با استفاده از بانک اطلاعاتی گردآوری شده طی یک دهه فعالیت مستمر و دیده بانی و رصد کلیه‌ی رویدادها و مناسبات و تعاملات بین المللی مشهد با جهان پیرامون بویژه کشورهای همسایه خاصه همسایگان شرقی، به همت پژوهشگران و فعالان این اندیشکده در داخل و خارج از کشور تدوین خواهد شد.»

بنیانگذار نخستین اندیشکده‌ی سایبری فعال در حوزه‌ی مطالعات راهبردی رویکرد بین المللی کلان شهر جهانی «مشهد»  افزود: «اندیشکده بین المللی فرهیخت، قدیمی ترین درگاه مطالعات راهبردی رویکرد بین المللی شهر است که هم اکنون وارد دهه دوم حیات علمی و مطالعاتی و پژوهشی خود از خاستگاه «مشهد» شده است.»

وی ضمن اشاره به مهمترین اهداف تأسیس این اندیشکده، تاریخ دقیقی را برای انتشار این دانشنامه ذکر نکرد و گفت: «این نهاد قدمت و نماد خدمت، برآن است تا با شعار نهضت تعالی بین المللی آرمان شهر رضوی، تلاشگر اول توسعه و تعمیق مناسبات بین المللی کلان شهر مشهد در همه‌ی ساحات و عرصات و از همه مهمتر با محوریت تکریم زوار غیرایرانی رضوی باشد.»

عبدالرضا زرگری ضمن اعلام آمادگی برای بهره مندی از تجارب و ایده‌ها و نظرات پژوهشگران، نویسندگان و نخبگان فعال در عرصه روابط خارجی در سرتاسر جهان اسلام تصریح کرد: «خرسند خواهیم شد اگر اندیشه مندان فرهیخته در داخل و خارج از کشور، با عضویت در سامانه‌ی پژوهشگران عضو و خادمان بین المللی شهر رضوی، این اندیشکده‌ی دانش بنیان و مهارت محور را در شتاب بخشی به «نهضت بلندمرتبگی بین المللی نیک شهر امام مهربانی‌ها» یاری رسانند.

گفتنی است اندیشکده بین المللی فرهیخت، طی یک دهه فعالیت، تاکنون قریب به پنج هزار رویداد و رخداد را در عرصه‌ی روابط خارجی شهر مشهد فهرست کرده و در قالب بیش از 20 سرفصل دیپلماسی مانند دیپلماسی گردشگری، دیپلماسی زیارت، دیپلماسی شهری، دیپلماسی دانشگاهی و... در تارنمای اینترنتی خود منتشر کرده و علاوه بر معرفی پیشتازان هر عرصه دیپلماسی در دستگاه‌های اجرایی استان، نهادهای وابسته به بخش خصوصی یا تشکل‌های مردم نهاد و...، به آسیب شناسی عملکردها و ارائه‌ی پیشنهادها و راهکارهای مؤثر، خلاقانه و منعطف در هر زمینه پرداخته است.

علاقه مندان برای آشنایی هرچه بیشتر با این اندیشکده‌ی علمی می‌توانند به سایت اندیشکده بین المللی فرهیخت به آدرس www.farhikhtt.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اندیشکده بین المللی فرهیخت

«اندیشکده بین المللی فرهیخت»، نخستین دیده بان توسعه روابط خارجی و قدیمی ترین درگاه مطالعات راهبردی رویکرد بین المللی شهر، قریب به یک دهه، برآن است تا با شعار «نهضت تعالی بین المللی آرمان شهر رضوی»، تلاشگر اول توسعه و تعمیق مناسبات بین المللی کلان شهر مشهد با جهان پیرامون بویژه کشورهای همسایه و خاصه «جهان اسلام» در همه ی ساحات و عرصات و از همه مهمتر با محوریت «تکریم زوار غیرایرانی رضوی» باشد. تشکلی هدفمند و شناخته شده در فضای سایبری شهر بهشت که به عنوان یک سمن مردمی و بخش خصوصی فعال و ارزشی، تلاش دارد تا تمامی مساعی خود را در راستای تعالی روزافزون دیپلماسی عمومی و شهری، دیپلماسی علمی و دانشگاهی، دیپلماسی اقتصادی و تجاری، دیپلماسی فرهنگی و هنری، دیپلماسی زیارت و گردشگری و... به کار گرفته و به هر شکل ممکن و هر طریق میسور، بر شتاب «نهضت بلندمرتبگی بین‌المللی شهر بهشت» و استان منسوب به این امام همام بیفزاید. همراهی همه دغدغه داران تعالی شهر رضوی را ارج نهاده، دست همکاری به سوی یکایک نخبگان پژوهشگر در سرتاسر جهان اسلام می گشاییم.

منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش