اطلاعات تماس
  • 021666*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106216420319610

چرا لامپ ال ای دی از لامپ رشته‌ای و کم مصرف بهتر است؟

کد: 140106216420319610

https://bit.ly/3eODSZn

، (اخبار رسمی): با معرفی لامپهای کم مصرف به بازار، آنها توجه زیادی را به خود جلب کردند و سپس ال ای دی ها به سرعت محبوب شدند. اما واقعا, کدام لامپ می‌تواند کمتر مضر برای سلامت انسان و همان زمان از نظر مصرف انرژی موثر باشد؟

چرا لامپ ال ای دی از لامپ رشته ای و کم مصرف بهتر است؟
دلایل برتری لامپ LED بر لامپ های کم مصرف و رشته ای
چرا لامپ ال ای دی از لامپ رشته ای و کم مصرف بهتر است؟
طول عمر لامپ LED بیشتر است یا لامپ کم مصرف
چرا لامپ ال ای دی از لامپ رشته ای و کم مصرف بهتر است؟
کدام لامپ برای بدن انسان مضر است؟

لامپ های ال ای دی عملکرد بهینه ای دارند و در مقایسه با لامپ های رشته ای حدود 90 درصد انرژی کمتری مصرف می کنند و هزینه های مصرف کمتری دارند.

شاید برای خرید یک لامپ تردید داشته باشید یا می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد انواع لامپ‌های موجود در بازار داشته باشید. در این مقاله در مورد تفاوت ال ای دی ها و لامپ‌های کم مصرف مطالعه خواهید کرد. با معرفی لامپ‌های کم مصرف به بازار، آنها توجه زیادی را به خود جلب کردند و سپس ال ای دی ها به سرعت محبوب شدند. اما واقعا, کدام لامپ می تواند کمتر مضر برای سلامت انسان و همان زمان از نظر مصرف انرژی موثر باشد؟

به طور متوسط دوام و طول عمر لامپ‌های رشته ای حدود 1500 ساعت، لامپ کم مصرف 10000ساعت و چراغ لامپ ال ای دی 60000 ساعت است. در زمان خرید، لامپ‌های ال ای دی گرانتر از سایر لامپ‌ها هستند. اما به طور کلی به دلیل عمر طولانی تر و صرفه جویی در انرژی بسیار ارزان تر و کارایی بیشتری دارند. اگرچه در زمان خرید لامپهای رشته ای 20 هزار تومان و لامپهای ال ای دی حدود 60 هزار تومان قیمت دارند اما مصرف کنندگان باید به این فکر کنند که در طولانی مدت چقدر پس انداز می کنند!

اصلی ترین دلایل برتری لامپ LED بر لامپ‌های کم مصرف و رشته ای

  • مصرف بهینه انرژی

ال ای دی ها عملکرد بهینه ای دارند و در مقایسه با لامپ‌های رشته ای حدود 90 درصد انرژی کمتری مصرف می کنند و هزینه های مصرف کمتری دارند. در پایان ماه قبض برق شما بسیار پایین تر خواهد بود و هزینه های شما را کاهش می دهد.

  • طول عمر بالا و کارایی بیشتر

لامپ‌های ال ای دی می توانند تا 60000 ساعت دوام بیاورند در حالی که لامپ‌های رشته ای معمولی فقط 1500 ساعت عمر مفید دارند. یک LED می تواند به طور مداوم برای بیش از 7 سال استفاده شود. ماندگاری لامپهای ال ای دی 10 برابر بیشتر از لامپ‌های کم مصرف و 133 برابر بیشتر از لامپهای رشته‌ای است. عمر طولانی ال ای دی ها نیز هزینه های جانبی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و به راحتی می توان تصور کرد که لامپ ال ای دی برای مدت طولانی خاموش نخواهد شد.

  • استحکام و مقاومت بیشتر

این لامپ‌ها دستگاه‌های روشنایی هستند که در ساخت آنها به جای رشته یا گاز نئون از مواد نیمه هادی استفاده می کنند. لامپ ال ای دی یک تراشه کوچک است که در اپوکسی محصور شده است. این باعث می شود که دوام بیشتری نسبت به لامپ‌های رشته ای تنگستن و کم مصرف داشته باشند.

  • امنیت

ایمنی شاید یکی از مهمترین مزایای لامپ‌های ال ای دی باشد. این لامپ‌ها برخلاف لامپ‌های رشته ای تقریبا گرما تولید نمی کنند بنابراین حتی اگر بعد از چند ساعت روشنایی لمس کنید دست شما نمی سوزد. به سبب همین ویژگی، لامپ LED خطر سوختگی و آتش سوزی در محیط های بسته مانند خانه ها را کاهش می دهند.

کدام لامپ برای بدن انسان مضر است؟

لامپهای فلورسنت کم مصرف می توانند از نظر جسمی برای افراد مضر باشند. اشعه ماورا بنفش ساطع شده توسط لامپهای فلورسنت می تواند بیماری هایی مانند اوتیسم را تشدید کند و همچنین لوپوس و سرطان پوست. لامپ‌های فلورسنت فشرده حاوی جیوه هستند. از این رو تخریب غیر اصولی، ترک و یا تخریب در طبیعت منجر به تخریب محیط زیست و ایجاد مشکلات برای انسان و دیگر موجودات زنده می شود.

این در حالی است که لامپ‌های ال ای دی حاوی جیوه یا مواد سمی نیستند. در این لامپ‌ها از رشته یا گاز استفاده نمی شود. تمام مواد مورد استفاده برای ساخت لامپ ال ای دی بدون سرب هستند. در نتیجه این نوع لامپ‌ها باعث صرفه جویی در انرژی می شوند. به همین دلیل به لامپ‌های ال ای دی، لامپ سبز گفته می شود. زیرا اشعه ماورا بنفش تولید نمی کنند و به بدن انسان و محیط زیست آسیب نمی زنند.

طول عمر لامپ LED بیشتر است یا لامپ کم مصرف؟

معمولا عمر متوسط برای لامپ‌ها نشان داده می شود که در شرایط استاندارد اندازه گیری می شوند.
همانطور که اشاره کردیم عمر لامپ‌های رشته ای متوسط 1500 ساعت با ظرفیت کلید زنی کم است. (ظرفیت کلید یا PWM تعداد دفعاتی است که لامپ روشن و خاموش می شود.)

عمر مفید لامپ‌های کم مصرف حدود 10000 تا 15000 ساعت است که 5 تا 7 برابر لامپ‌های رشته‌ای است. اما لامپ LED در شرایط عادی با ظرفیت کلید زنی بالا حدود 60000 ساعت عمرمی کند. بنابراین لامپ کم مصرف عمر بسیار کوتاه تری در مقایسه با لامپ ال ای دی دارد. در لامپهای ال ای دی کلید زدن نامحدود بوده و تعداد دفعاتی که لامپ خاموش یا روشن میشود تاثیری بر عمر مفید این لامپها ندارد. در حالی که در لامپهای کم مصرف این موضوع مهم است و با روشن و خاموش کردن زیاد لامپ، عمر مفید را کاهش می یابد. عمر بالای لامپ‌های LED باعث کاهش هزینه های تعمیر، تعویض و نگهداری سیستم های روشنایی می شود.با توجه به عناصر و ویژگی های ذکر شده, استفاده از لامپ ال ای دی برای خانه و لامپ LED برای محل کار یک انتخاب هوشمندانه و مقرون به صرفه است.

شما همچنین می توانید انواع لامپ‌های ال ای دی را در فروشگاه امیرلایت بدون واسطه خریداری کنید. برای این کار کافی است به نشانی زیر مراجعه کنید.

https://amirlight.ir

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021666*****
[نمایش اطلاعات]