اطلاعات تماس
  • 021843*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139904244428312957

سریعترین روش حفظ لغات انگلیسی

کد: 139904244428312957

https://bit.ly/32C5PeW

، تهران , (اخبار رسمی): همان‌طورکه عمران صلاحی اعتقاد داشت درخت را به‌نام برگ، بهار را به‌نام گل و کوه را به‌نام سنگ باید صدا زد؛ زبان انگلیسی را هم باید با کلماتش یاد گرفت. شما اگر گرامر را هم از بر باشید بدون یادگیری لغت، از دستور زبان هم نمی‌توانید استفاده کنید.

سریعترین روش حفظ لغات انگلیسی
سریعترین روش حفظ لغات انگلیسی

 اگر به جادوی کلمات اعتقاد دارید و می‌خواهید با یادگیری سریع لغات پل‌های ارتباطی‌ محکمی بسازید؛ پس همراه ما باشید تا راه و روشش را به شما بگوییم چگونه لغات انگلیسی را حفظ کنیم راه صحیح یادگیری را به شما نشان دهیم.

راهکارهایی برای یادگیری سریع لغات انگلیسی

انتخاب مناسب‌ترین لغت در جمله‌ها و مکالمات کمک می‌کند تا بهتر منظورمان را به دیگران منتقل کنیم. اما اینکه چگونه ذخیره‌ی ذهنی‌مان را از کلمات پر کنیم تا در موقعیت و جایگاه درست ازشان استفاده کنیم، سوالی است که در ادامه و با معرفی روش‌های موثر یادگیری سریع لغات به آن جواب خواهیم داد. این راهکارها به شما کمک می‌کند تا کلمات را در حافظه‌ی بلندمدتتان جاساز کنید.

  •  لغت را از متن جدا نکنید

اگر لیستی از کلمات را جلوی رویتان بگذارید و بی‌هدف حفظ کردن را شروع کنید، مطمئناً چیزی به آموخته‌هایتان اضافه نخواهد شد. تنها درصورتی معنی و کاربرد کلمات را یاد می‌گیرید که بتوانید از تک تک کلمات در متن استفاده کنید.

  •  با کدسازی، لغات را پایبند ذهنتان کنید

روش کدسازی (Coding) یکی از روش‌های خلاقانه برای یادگیری سریع لغات و ماندگار کردنشان در حافظه است. در این روش شما واژه‌ی جدید را به یک خاطره یا اتفاق جالب و یا یک شخص ربط می‌دهید. این کار باعث می‌شود تلفظ و معنی کلمات را بهتر یاد بگیرید و هر زمان که خواستید، آن را به یاد بیاورید.

مثلاً کلمه Jealous (جَلِس) به‌معنی حسود است. شما می‌توانید از شباهت تلفظ این کلمه با واژه‌ی آشنای «جلسه» استفاده کنید و چنین کدی بسازید: در جلسه‌ی دیروز یک همکار حسود، زیرآب همه را زد.

  • وقتتان را برای یادگیری معنی واژه هدر ندهید

مثل یک طوطی معنی لغات را پشت سر هم تکرار نکنید. بهتر است سعی کنید که با یادگیری ریشه‌ی کلمات و همین‌طور مشتقات هر واژه، کلمات را به شکل کاملاً اصولی و هدفمند روانه‌ی ذهنتان کنید.

  • با مجله و داستان انگلیسی، یادگیری لغت را به تفریح گره بزنید

خواندن داستان‌ها و مجلات متنوع، علاوه‌بر این‌که جنبه‌ی سرگرم‌کننده دارد، اطلاعات عمومی‌تان را هم افزایش می‌دهد و دایره لغاتتان را وسیع‌تر می‌کند. با این روش هم لغات جدید را یاد می‌گیرید و هم متوجه کاربردشان در متن می‌شوید.

  • با لغات جدید شعر بسازید

همه‌ی ما هنوز که هنوز است شعرهای دوره‌ی کودکی‌مان را به یاد داریم. این همان معجزه‌ی ریتم است. شما هم می‌توانید برای یادگیری سریع لغات از این معجزه استفاده کنید. البته لازم نیست که با کلماتی که به تازگی یادگرفته‌اید شعر معنی‌داری بسازید. همین که یک ارتباط آهنگین و جذاب میان کلمات ایجاد کنید، کلمه‌ها جای خودشان را در حافظه‌ی بلندمدتتان پیدا می‌کنند!

  • تصویرسازی کنید

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که حافظه‌ی تصویری از حافظه‌ی غیر تصویری 10 برابر قوی‌تر عمل می‌کند. برای همین است که اگر کسی را بعد از مدت‌ها ببینید چهره‌اش برایتان آشناست اما احتمال اینکه نامش را به خاطر بیاورید کم است. پس بهتر است برای هر کلمه یک تصویر در ذهنتان ایجاد کنید و با ترفند تصویرسازی، یادگیری لغات جدید را برای خودتان آسان‌تر کنید.

  • لغات جدید را به زندگی روزمره‌تان اضافه کنید

سعی کنید کلماتی را که به‌تازگی یاد گرفته‌اید در جمله‌های ساده و کوتاه به کار ببرید و از این جمله‌های ساده در مکالمات روزانه‌تان استفاده کنید. همین کار ساده علاوه‌بر ماندگار کردن کلمات در ذهنتان، به‌مرور توانایی‌تان را هم در ساخت جملات بیشتر می‌کند.

روزی چند لغت زبان حفظ کنیم؟

«کمیت مهم نیست، کیفیت مهم است». یادتان باشد که این جمله‌ی کلیشه‌ای در هر جایی کاربرد دارد حتی در زمینه‌ی یادگیری لغات! پس خودتان را با انبوهی از کلمات خفه نکنید. استادان زبان انگلیسی معتقدند که با یادگیری 1000 کلمه می‌توانید در سطح متوسط انگلیسی صحبت کنید. البته به شرطی لغات را به‌درستی به‌کار ببرید!

بنابراین اینکه چطور از یک کلمه استفاده کنید، به اندازه‌ی یادگیری معنی کلمه مهم است. پس کلمات را بخوانید و حفظ کنید اما اسراف نکنید. اگر سوالتان این است که « روزی چند لغت زبان حفظ کنیم؟ »  طبق توصیه‌ی استادان زبان انگلیسی، همین که شما به‌طور مستمر، روزانه 10 واژه را به خاطر بسپارید و با فاصله زمانی یک هفته و سپس سی روزه مرورشان کنید، دامنه لغاتتان وسیع می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه آنلاین سفیرمال

فروشگاه اینترنتی سفیرمال عرضه کننده محصولات فرهنگی آموزشی بوده و تمرکز اصلی آن بر روی کتابها، ویدئوها و پادکستهای آموزش زبان انگلیسی و فرانسه است. علاوه بر این، بازیهای فکری که در تقویت هوش و یادگیری موثر هستند نیز در این فروشگاه به فروش میرسند.

اطلاعات تماس
  • 021843*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش