اطلاعات تماس
  • 021843*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139904304442012957

راه های بهبود speaking چیست؟

کد: 139904304442012957

https://bit.ly/3eIWnc5

، تهران , (اخبار رسمی): راه‌های زیادی برای بهبود اسپیکینگ (Speaking) وجود دارد ولی نکته مهمی که باید به یاد داشته باشید این است که مهارت حرف‌زدن به یک زبان دیگر به مرور ارتقاء می‌یابد و برای بهبود این مهارت باید صبور بود.

راه های بهبود speaking چیست؟
راه های بهبود speaking چیست؟

برای بهبود مهارت اسپیکینگ منبع خاصی وجود ندارد به این دلیل که مهارت Speaking در دسته Productive Skills قرار می‌گیرد و برای تقویت مهارت‌های Productive همانند اسپیکینگ، باید Receptive Skills یعنی مهارت شنیداری یا Listening و مهارت خواندن یا Reading را با استفاده از کتاب‌های تقویت مهارت ریدینگ و کتاب‌های تقویت مهارت لیسنینگ بهبود بخشید. شما همچنین می‌توانید با استفاده از روش‌های زیر به صورت خاص روی تقویت اسپیکینگ خود تمرکز کنید و با تمرین و ممارست در این مهارت به پیشرفت چشمگیری دست یابید.

1- برای بهبود مهارت اسپیکینگ حتما صدایتان را ضبط کنید و به صدای خودتان گوش دهید.

یکی از اشتباهات رایجی که اکثر زبان آموزان برای تقویت مهارت حرف زدن یا Speaking انجام می‌­دهند این است که ابتدا پاسخ سؤال را نوشته و سپس آن را حفظ می­‌کنند. این کار باعث می­‌شود که سرعت ذهن شما در تولید مطلب (Production کلامی) یا همان صحبت­ کردن به زبان انگلیسی بهبود نیابد

2- وقتی می­‌خواهید راجع به یک موضوع جدید صحبت کنید ابتدا به زبان مادری خود پاسخ­‌های ممکن به سوال را تمرین کنید.

البته شما باید نهایت تلاش خود را در فکر کردن و صحبت کردن به انگلیسی به کار ببرید. ولی بعضی مواقع استفاده از زبان مادری می­‌تواند مفید واقع شود (به عنوان مثال برای بخش دوم آزمون شفاهی آیلتس (cue card). برای بسیاری از زبان‌آموزان صحبت بدون وقفه برای ۲ دقیقه مشکل است. بهتر است ابتدا ببینید که آیا می‌­توانید ۲ دقیقه راجع به آن موضوع به زبان مادری خود صحبت کنید یا نیاز دارید در مورد موضوع مورد نظر تحقیق کنید؟

3-زمان صحبت کردن خود را اندازه گیری کنید.

ممکن است صحبت کردن برای ۲ دقیقه برای شما مشکل باشد و نگران باشید که نتوانید به آن اندازه صحبت کنید. بهتر است زمان‌بندی زیر را درنظر بگیرید. و رفته رفته مدت زمان حرف زدنتان را افزایش دهید. 20ثانیه، سپس 30 ثانیه، در مرحله بعدی 40 ثانیه و در نهایت یک دقیقه و بیشتر.

4-برای بهبود مهارت اسپیکینگ با توصیف عکس‌ها و تصاویر شروع کنید.

این تمرین به شما کمک خواهد کرد که عملکرد بهتری در آزمون داشته باشید. بهتر است از تصاویر مرتبط با موضوعات رایج آیلتس (مثل جشن­ها، مسافرت، …) استفاده کنید. و هر آنچه که در تصویر می‌­بینید را با جزئیات شرح دهید. سپس راجع به همان موضوع بدون تصویر صحبت کنید. در روز امتحان کافی است در حین صحبت کردن، آن تصویر را در ذهن خود مجسم کنید.

5-ابتدا بخوانید و بعد صحبت کنید.

خواندن متن‌ها به زبان انگلیسی به شما ایده و واژگان لازم برای صحبت کردن روی موضوعات متفاوت می­‌دهد( برای تقویت مهارت صحبت کردن به این روش می­‌توانید از کتاب های تقویت مهارت Reading استفاده کنید). سپس هر زمان که متن انگلیسی می‌­خوانید، خلاصه آن را یا هر آنچه از آن متن یادگرفته اید، بازگو کنید. برای خلاصه کردن ابتدا به واژگان به کار رفته در متن نیاز دارید، پس سعی کنید چند بار کلمات جدید را برای خود تکرار کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه آنلاین سفیرمال

فروشگاه اینترنتی سفیرمال عرضه کننده محصولات فرهنگی آموزشی بوده و تمرکز اصلی آن بر روی کتابها، ویدئوها و پادکستهای آموزش زبان انگلیسی و فرانسه است. علاوه بر این، بازیهای فکری که در تقویت هوش و یادگیری موثر هستند نیز در این فروشگاه به فروش میرسند.

اطلاعات تماس
  • 021843*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش