اطلاعات تماس
  • 021843*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139906224546312957

5 تکنیک تقویت مهارت شنیداری

کد: 139906224546312957

https://bit.ly/2Rowh58

، تهران , (اخبار رسمی): Listening، اصلی‌ترین و شاید مهم‌ترین مهارت زبان محسوب می‌شود. هر چند در سیستم سنتی آموزش این مهارت چندان مورد توجه قرار نگرفته است. همیشه در مدارس روی مهارت خواندن و نوشتن بیشتر تمرکز می‌شود حتی بحث کردن و ارایه سخنرانی را یاد می‌گیریم،

5 تکنیک تقویت مهارت شنیداری
5 تکنیک تقویت مهارت شنیداری

چرا لیسنینگ اینقدر مهم است؟

چون وقتی در لیسنینگ ضعیف باشید، مکالمه‌تان حالت دو طرفه نخواهد داشت و مکالمه یک طرفه هم چندان لذت بخش نیست. نکته مهم دیگری که همواره باید در نظر داشته باشیم این است که گویش‌ها و لهجه‌ها نه تنها از کشوری به کشور دیگر بلکه حتی از شهری به شهر دیگر با هم متفاوتند. حتی ممکن است در یک شهر بین یک طبقه اجتماعی یا گروه سنی خاص با لهجه‌های مختلفی برخورد کنید. و همین موضوع باعث می‌شود که مکالمه به زبان دیگر با مردم آن کشور‌ها بسیار سخت و چالش برانگیز باشد.

5 تکنیک تقویت مهارت شنیداری

1-گوش کنید.

یک فایل به همراه متن آن آماده کنید، بدون این که متن را مطالعه کنید به فایل صوتی گوش دهید، به هیچ عنوان در مرحله اول متن را مطالعه نکنید یا حتی در زمان گوش دادن به فایل صوتی، به صورت همزمان آن را مطالعه نکنید. به هیچ عنوان در این مرحله از دیکشنری استفاده نکنید.

2-تکرار کنید.

بسیاری از دانشجویان بلافاصله بعد از مرحله اول به سراغ متن رفته و شروع به مطالعه متن می‌کنند که کاملا اشتباه است. در مرحله دوم باید حداقل سه یا چهار بار به متن گوش دهید و سعی کنید متنی که در مرحله اول بعد از پایان فایل صوتی یاداشت کرده بودید را کامل‌تر کنید. به یاد داشته باشید که فقط و فقط بعد از پایان فایل صوتی می‌توانید دست به قلم شده و فایل خود را اصلاح کنید.

بعد از چندبار تکرار و زمانی که مطمئن بودید می‌توانید فایل صوتی که چند بار به آن گوش داده‌اید را برای شخص دیگری تشریح کنید (فارسی یا انگلیسی) و نکته دیگری نمی‌توانید به متن یاداشتی خود اضافه کنید، به این معناست که مرحله دوم به پایان رسیده است.

3-به سراغ متن بروید.

به سراغ متن بروید و متن را کامل مطالعه نمایید، در مرحله اول آنچه که خود از متن درک کرده بودید را با متن مقایسه کنید. در این مرحله باید از خود این سوال را بپرسید که متن شما که در واقع خلاصه‌ای است از متن اصلی به چه میزان به نکات اصلی و جزئیات پرداخته است و به چه میزان شباهت میان متن شما و متن اصلی وجود دارد.

لغات جدید موجود در متن را در دیکشنری چک کنید و اگر از نظر شما لغتی که پیدا کرده اید کاربردی ست ، آن را به لیست لغات انگلیسی پرکاربرد خود اضافه کنید. در این مرحله ممکن است لغت یا لغاتی را مشاهده کنید که در فایل صوتی به هیچ عنوان متوجه آنان نشده باشید، این مسئله طبیعی است و وابسته به نوع تلفظ لغت در زمان قرار گیری در یک جمله است، می‌توانید نحوه تلفظ این نوع لغات را زمانی که در یک جمله قرار می‌گیرند تمرین کنید.

4-همراه با متن، فایل صوتی را پخش کنید.

بعد از خواندن متن و درک متن به صورت کامل (نه ترجمه) جهت تقویت مهارت لیسنینگ، این بار به‌صورت همزمان متن را خوانده و فایل صوتی را پخش کنید. در این مرحله می‌توانید نوع تلفظ لغات را زمانی که در یک جمله قرار می‌گیرند بررسی کرده و همزمان با متن تکرار کنید تا تلفظ لغت انگلیسی را نیز به خاطر بسپارید.

اگر تعداد لغات جدید در متن بسیار بالا بود، فایل صوتی را به چند قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را چند بار تکرار کنید، گوش کردن یک‌باره به تمام متن فقط در زمانی مناسب است که شما تسلط کامل به متن دارید و هیچ لغت جدید برای شما در متن وجود ندارد.
سعی کنید از اطلاعات قبلی خودتان هوشمندانه استفاده کنید و چیزی که گوینده خواهد گفت را پیش‌بینی کنید. این کار خیلی می‌تواند به شما کمک کند‌

5-به ابتدا باز گردید.

حالا در انتهای مسیر قرار دارید، متن و لغات و دست نوشته‌های خود را کنار گذاشته و فایل صوتی را پخش کنید، پس از پایان دوباره شروع به نکته‌برداری کنید، این فرایند را دو یا سه بار تکرار کنید و هربار دست نوشته جدید خود را تکمیل‌تر نمایید و در نهایت متن خود را با متن اصلی مقایسه کنید.

به خاطر داشته باشید به هیچ عنوان از دیکشنری یا دست نوشته‌های قبلی خود در این بخش استفاده نکنید. اگر کلمه و یا حتی جمله‌ای را متوجه نمی‌شوید، مشکلی نیست؛ نگران نباشید و با استفاده از مفهوم کلی، نقاط مبهم را حدس بزنید.

اگر فرصت کافی دارید، سعی کنید جملاتی که می‌شنوید را بنویسید. این کار شاید خیلی وقت‌گیر باشد ولی در تقویت لیسنینگ شما بسیار موثر است. انواع منابع و کتاب‌های listening در سفیرمال با تخفیف ویژه موجود هستند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه آنلاین سفیرمال

فروشگاه اینترنتی سفیرمال عرضه کننده محصولات فرهنگی آموزشی بوده و تمرکز اصلی آن بر روی کتابها، ویدئوها و پادکستهای آموزش زبان انگلیسی و فرانسه است. علاوه بر این، بازیهای فکری که در تقویت هوش و یادگیری موثر هستند نیز در این فروشگاه به فروش میرسند.

اطلاعات تماس
  • 021843*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش