اطلاعات تماس
  • 021843*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139910154846712957

بهترین سن یادگیری زبان چه زمانی است؟

کد: 139910154846712957

https://bit.ly/2MTRWTx

، تهران , (اخبار رسمی): بهترین سن یادگیری زبان همیشه دغدغه ای است که ذهن والدین و زبان آموزان را به خود مشغول نموده است و این روزها و با گسترش تکنولوژی و در دسترس بودن منابع یادگیری زبان، تقریبا تمام افراد تمایل دارند که زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم یا خارجی خود یاد بگیرند.

بهترین سن یادگیری زبان چه زمانی است؟
بهترین سن یادگیری زبان چه زمانی است؟

وقتی صحبت از بهترین سن یادگیری زبان جدید به میان می‌آید، باور عمومی بر این است که کودکان سریع‌تر و بهتر می‌توانند یک زبان جدید را یاد بگیرند ولی همیشه این موضوع صادق نیست و بعضا دیده شده است که بدلیل تجربه زندگی و تحصیلی، وقتی در دوران جوانی اقدام به یادگیری یک زبان می‌کنید می‌توانید در یاگیری اصول و قواعد و پایه‌های آن زبان موفق‌تر باشید.

تحقیقات نشان داده است که در سنین کودکی و خردسالی زبان آموزان کودک، اصول زبان، قواعد و گرامر ها را یاد (Learn) نمی‌گیرند بلکه آن را (Acquire) کسب می‌کنند. یعنی ساختار، لحن و تن را تقلید می‌کنند و از گرامر و لغتی که یاد گرفته‌اند در جای درست استفاده می‌کنند (بدون دانستن نام آن گرامر و یا فرمول استفاده از آن).

اگر نحوه یادگیری زبان در سنین بزرگسالی و تلاش هایی که زبان آموز بزرگسال برای یادگیری زبان انجام می‌دهد را با یادگیری در سنین کودکی و یادگیری زبان از طریق بازی و شعر و در معرض زبان قرار گرفتن مقایسه کنیم به این نتیجه می‌رسیم که بهتر است از سنین کودکی در معرض زبان انگلیسی قرار بگیریم، آن را بشنویم و بخوانیم تا در سنین بزرگسالی با اتکا بر دانش قبلی بتوانیم سریعتر در یادگیری زبان انگلیسی پیشرفت کنیم.

اگر بخواهیم به بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی برسیم، باید یادگیری در دوره های مختلف سنی را بررسی کنیم.

اگر بهترین سن یادگیری زبان را از اوایل کودکی در نظر بگیریم و بین سنین 3 تا 5 سال اقدام به یادگیری کنیم بدلیل اینکه گوش ما برای شنیدن قوی تر است بهتر می‌توانیم لهجه‌ها را به صورت اصولی و همانطور که مردم بومی صحبت می ‌کنند و با سرعتی باور نکردنی یاد بگیریم و تقلید کنیم. همچنین در سنین کودکی می‌توانیم تمام صدا ها و آواها را از هم تشخیص دهیم.

اما اگر بهترین سن یادگیری زبان را نوجوانی و جوانی یعنی بعد از 13 سالگی در نظر بگیریم باید بدانیم در دوران جوانی می‌توانیم مدت زمان طولانی تری روی یک موضوع تمرکز کنیم و همین موضوع باعث می‌شود که بتوانیم اصول و قواعد زبان انگلیسی را یاد بگیریم و بدلیل اینکه تجربه مدرسه رفتن را کسب کرده‌ایم و چرخه علم آموزی را یاد گرفته‌ایم، بر خلاف یادگیری در سنین کودکی، می‌توانیم دایره لغتمان را نیز گسترش دهیم.

نکته مهم این است که در کنار دانستن بهترین سن یادگیری زبان، عوامل زیادی مثل شرایط اجتماعی، متود های آموزش، ایجاد دوستی‌ها و علاقه ای که به یادگیری زبان داریم علی الخصوص در سنین بزرگسالی به طور مستقیم روی کیفیت و سرعت یادگیری یک زبان دیگر تاثیر ‌گذار است. همه نکات را گفتیم تا به این نتیجه برسیم که با افزایش سن الزاما توانایی‌های ما برای یادگیری کاهش نمی‌یابد بلکه به دلیل تجربه‌های تحصیلی و اجتماعی که کسب می‌کنیم می‌توانیم در کلاس و با کمک معلم زبان انگلیسی را از پایه و به صورت آکادمیک یاد بگیریم.

مزیت یادگیری زبان انگلیسی در سن پایین چیست؟

این است که شما می‌توانید فقط با گوش دادن به بومی زبان‌ها و تقلید آنها، المان‌های اصلی یک زبان را فرا بگیرید و با افزایش سن این کار سخت‌تر می‌شود. باور عمومی بر این است که در اولین سالهای زندگی بهتر است که زبان مادری به نوزادان یاد داده شود و پس از آن آنها را در معرض زبان دوم قرار داد زیرا همه انسان ها با قابلیت “چند زبانه بودن” به دنیا می آیند و اگر آنها را در سنین خردسالی و کودکی در محیطی ایزوله و بدون ارتباط کلامی قرار دهید هیچ‌گاه نخواهید توانست زبان و آواهای زبانی را به آنها آموزش دهید.

یکی از راه‌های یادگیری زبان ایجاد یک وابستگی احساسی با همکلاسی‌ها و معلم کلاس است و بزرگسالان راحت تر می‌توانند با سایرین ارتباط عاطفی ایجاد کنند. در یکی از جدید‌ترین تحقیقاتی که در دانشگاه MIT برگزار شده است بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی و گرامر‌های آن 10 سالگی است و بعد از آن توانایی صحبت کردن همانند یک فرد بومی کاهش می یابد هرچند که در ادامه این تحقیق عنوان شده است در صورتی که پایه های زبان را بلد باشیم با گذشت زمان وبالاتر رفتن سن در یادگیری آن زبان مسلط تر خواهیم شد.

کلام آخر اینکه هیچ گاه برای یادگیری یک زبان دیر نیست و به قول معروف”ماهی را هروقت از آب بگیرید تازه است”. هرچه زودتر شروع کتید با لهجه بهتری می‌توانید زبان انگلیسی را یاد بگیرید ولی اگر در سنین بزرگسالی تصمیم به یادگیری زبان گرفتید با سعی و تلاش بیشتر قطعا به نتایج خیره کننده‌ای می‌رسید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه آنلاین سفیرمال

فروشگاه اینترنتی سفیرمال عرضه کننده محصولات فرهنگی آموزشی بوده و تمرکز اصلی آن بر روی کتابها، ویدئوها و پادکستهای آموزش زبان انگلیسی و فرانسه است. علاوه بر این، بازیهای فکری که در تقویت هوش و یادگیری موثر هستند نیز در این فروشگاه به فروش میرسند.

اطلاعات تماس
  • 021843*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش