اطلاعات تماس
  • 021843*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139912195051912957

نکات طلایی آموزش رایتینگ آیلتس

کد: 139912195051912957

https://bit.ly/30rUtYP

، تهران , (اخبار رسمی): امتحان آیلتس به طور کلی به 4 مهارت تقسیم می‌شود. مهارت­‌های Reading ،Listening ،Speaking و Writing یکی از سخت­‌ترین مهارت­‌ها، مهارت Writing است که اکثر زبان آموزان و کسانی که خود را برای امتحان آیلتس آماده می­‌کنند در مورد آن نگرانی­‌هایی دارند.

نکات طلایی آموزش رایتینگ آیلتس
نکات طلایی آموزش رایتینگ آیلتس

بخش رایتینگ آزمون آیلتس رو بخوبی تجزیه و تحلیل کنیم، انواع رایتینگ‌ها در تسک 1 و تسک 2 را معرفی کنیم و توصیه­‌هایی برای بهبود مهارت رایتینگ ارائه دهیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

به طور کلی بخش رایتینگ امتحان آیلتس که در حدود 60 دقیقه از زمان امتحان را به خود اختصاص می‌­دهد و آخرین مورد امتحانی در روز آزمون آیلتس است، به دو بخش تقسیم می‌­شود، تسک اول (Task 1) و تسک دوم (Task 2).

تسک 1 امتحان در مقایسه با تسک دوم به مراتب راحت­‌تر است و نمره کمتری دارد. برای پاسخ دادن به سوال مطرح شده در تسک اول حدود 20 دقیقه زمان در اختیار شما قرار می­‌گیرد و در این تسک شما باید با توجه به سوال مطرح شده یک متن 150 کلمه ای بنویسید.
این تسک در آزمون آکادمیک و جنرال کاملا با هم متفاوت است. تسک 1 در امتحان آکادمیک توصیف چارت یا نقشه و یا پروسه خط تولید یک محصول است و در آزمون جنرال نوشتن یک نامه با مضامین مختلفی همچون دعوت، اعتراض، درخواست و غیره. تسک 1 بخش رایتینگ آزمون آیلتس در حدود 1/3 نمره کل این بخش را به خود اختصاص می‌‌­دهد.
تکمیل تسک دوم در حدود 40 دقیقه زمان احتیاج دارد و شما باید یک متن 250 کلمه‌­ای برای این تسک بنویسید.

تسک دو در آزمون آکادمیک و جنرال تقریبا به هم شباهت دارد ولی مهم‌ترین تفاوت آنها موضوعاتی است که در سوال­ها از آنها استفاده می‌­شود.

در آزمون آکادمیک این مضامین و موضوعات تخصصی­‌تر هستند مثل گرمایش زمین، مهاجرت، مزایا و معایب تحصیل در خارج از کشور و غیره. در آزمون جنرال سوالات بیشتر مربوط به زندگی و مسایل روزمره است.

  1. Advantage/disadvantage
  2. Agree/disagree
  3. Discussion
  4. Cause and effect
  5. Problem and solution
  6. Two-part question

نمره­‌دهی در آزمون آیلتس

بر اساس استاندارد خاصی انجام می­‌شود که به آنBand descriptor می­‌گویند و در این استاندارد شاخص‌­های اصلی نمره‌دهی بخش رایتینگ آیلتس توضیح داده شده است. این استاندارد برای آزمون رایتینگ از 4 بخش اصلی تشکیل شده است.

  • بخش اول که اصطلاحا به آن Task Achievement گفته می­‌شود، نحوه پاسخ­گویی شما به سوال پرسیده شده را ارزیابی می­‌کند و به آن نمره می‌­دهد.
  • بخش دوم در مورد Coherence و Cohesion است که بدنه رایتینگ شما را ارزیابی می­‌کند.
  • بخش سوم این استاندارد روی Lexical resource یا همان دایره لغات شما در نوشتن رایتینگ تمرکز دارد. 
  • و اما بخش آخر این استاندارد به Grammatical range و Accuracy اختصاص دارد.

نکات مهم برای کسب نمره عالی در آزمون رایتینگ آیلتس

  • برای کسب نمره ایده آل در رایتینگ آیلتس باید تمرین بسیار زیادی داشته باشید و نمونه­‌های رایتینگ تصحیح شده توسط ممتحنین آزمون آیلتس را مطالعه کنید، نظرات ممتحنین در انتهای رایتینگ را بخوانید تا بهتر و بیشتر با سبک پاسخ­گویی به سوالات و Cohesion Coherence در هنگام پاسخ­گویی آشنا شوید و همچنین اشتباهات رایج در هنگام نوشتن رایتینگ را بشناسید و آنها را در رایتینگ خود تکرار نکنید.
  • از نوشتن جملات از پیش حفظ شده در رایتینگ خودداری کنید. حفظ کردن جملات ثابت به رایتینگ شما حالت Mechanical می­‌بخشد و ممتحن در هنگام خواندن رایتینگ شما متوجه این جملات حفظ شده که به رایتینگ شما چسبیده شده‌اند، می­‌شود و همین موضوع باعث می­‌شود تا شما در این بخش به نمره دلخواه خود دست نیابید. برای نوشتن رایتینگ در آزمون آیلتس Sample بخوانید.
  • به یاد داشته باشید که آزمون رایتینگ در طی سالیان گذشته تغییرات زیادی کرده است و همچنین نوع نمره‌­دهی نیز دست‌خوش تغییرات زیادی شده است. برای گرفتن نمره 7 به بالا در رایتینگ آیلتس حتما بیش از 250 کلمه در تسک 2 بنویسید و ایده­‌هایتان را خوب بسط دهید و از آنها حمایت کنید.
  • از اضافه کردن جملاتی که هیچ ارتباطی به موضوع سوال ندارد بشدت خود­­داری کنید. این نوع جملات حتی اگر ساختار گرامری و یا دایره لغت قوی ای داشته باشند نظم رایتینگ شما را به هم خواهند زد و قطعا در بخش Task Achievement , Cohesion, Coherence نمره از دست خواهید داد.
  • روی دستخط خود کار کنید تا بتوانید سریع و تمیز بنویسید.
  • استفاده از Punctuation را تمرین کنید.
  • ازنوشتن نترسید و حتما خودتان نوشته هایتان را Proof read کنید تا بتوانید مشکلات گرامری را رفع کنید و از دایره لغت بهتری استفاده کنید.

    ### پایان خبر رسمی

    اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

    پروفایل ناشر گزارش تخلف
    درباره منتشر کننده:

    فروشگاه آنلاین سفیرمال

    فروشگاه اینترنتی سفیرمال عرضه کننده محصولات فرهنگی آموزشی بوده و تمرکز اصلی آن بر روی کتابها، ویدئوها و پادکستهای آموزش زبان انگلیسی و فرانسه است. علاوه بر این، بازیهای فکری که در تقویت هوش و یادگیری موثر هستند نیز در این فروشگاه به فروش میرسند.

    اطلاعات تماس
    • 021843*****
    [نمایش اطلاعات]
    منتشر شده در سرویس:

    علم و آموزش