اطلاعات تماس
  • 021843*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140002015097612957

آزمون GRE چیست؟ راهنمای جامع آزمون GRE

کد: 140002015097612957

https://bit.ly/3eh4ApW

، تهران , (اخبار رسمی): امتحان جهانی GRE مخفف Graduate Records Examination است که توسط موسسه www.ets.org/gre برگزار می‌شود. این امتحان معمولا برای ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکتری در کشورهای آمریکا و کانادا مورد نیاز است.

آزمون GRE چیست؟ راهنمای جامع آزمون GRE
آزمون GRE چیست؟ راهنمای جامع آزمون GRE

آزمون (Graduate Record Examination) GRE ، یکی از امتحانات زبان است که نمره آن معیار سنجش زبان انگلیسی در بسیاری از دانشگاه‌های جهان به هنگام ارزیابی مدارک پذیرش دانشجویان می‌باشد. نمره آزمون GRE  جز مدارک الزامی برای ادامه تحصیل در مقاطع فوق لیسانس (Master) و دکترا (Phd) در تمامی دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا بوده و کسب نتیجه خوب در این آزمون می‌تواند به عنوان وجه تمایز شما از دیگر داوطلبین باشد.

افرادی که دارای هر یک از مدرک آیلتس یا تافل هستند، با شرکت در آزمون GRE General شایستگی خود را برای ورود به مقطع فوق لیسانس و دکترا برای دانشگاه روشن می‌سازند، عدم درخواست دانشگاه برای ارائه مدرک GRE توسط دانشجو در موارد بسیار نادری پیش آمده است. در مورد دانشگاه های کانادا و اروپا، داشتن این مدرک جز مدارک الزامی برای اخذ پذیرش در تمام دانشگاه‌ها نیست و ممکن است برخی دانشگاه‌ها مدارک دیگری را از شما درخواست کنند. برای 

انواع آزمون GRE

دو نوع GRE General و GRE Subject دو آزمون مختلف GRE هستند محتوای این دو آزمون با یکدیگر متفاوت است. فرد متقاضی شرکت در این آزمون‌ها می‌تواند به هر دو صورت کاغذی و کامپیوتری امتحان دهد. در ایران، فقط نوع کامپیوتری آزمون GRE برگزار می‌شود و پاسخ سوالات آن بعد از پایان آزمون، بر روی صفحه کامپیوتر نمایان می‌‌شود.

نوع کاغذی آزمون GRE تنها سه بار در سال برگزار می‌شود. تاریخ برگزاری آزمون GRE کاغذی در اکتبر، نوامبر و فوریه است و افراد متقاضی دریافت مدرک آن باید در سایت موسسه ETS ثبت نام کنند.

در نوع کاغذی این آزمون نمرات یک ماه و نیم بعد از برگزاری آزمون، مشخص می ‌شود. ارسال نمرات این آزمون برای ۴ دانشگاه رایگان انجام می‌شود. اما اگر تمایل داشته باشید که بعدها نمرات را ارسال کنید، ارسال آن ها برای شما هزینه خواهد داشت.

آزمون GRE سابجکت

در این نوع از آزمون GRE میزان دانش افراد در زمینه محتوا و مفاهیم آکادمیک سنجیده می شود. نمره این آزمون از ۲۰۰ تا ۹۹۰ است. آزمون GRE سابجکت، فقط به صورت کاغذی و کتبی است. و فقط موضوعات زیر را شامل می شود: بیوشیمی ، سلول و زیست شناسی مولکولی، زیست شناسی، علم شیمی، علوم کامپیوتر، ادبیات به انگلیسی، ریاضیات، فیزیک، روانشناسی. بنابراین تنها 3 بار در سال در برخی مراکز برگزار می ‌شود.

هزینه آزمون GRE

هزینه شرکت در آزمون جی آر ای، 205 دلار است. اما اگر نتوانستید در این آزمون شرکت کنید و هزینه ی آن را هم پرداخت کرده بود، باید 50 دلار دیگر بپردازد تا زمان آزمون را تغییر دهد. همچنین اگر خواستید حوزه انتخابی خود را تغییر دهید، باید 50 دلار دیگر برای تغییر مکان آزمون بپردازید تا مکان مورد نظر شما تغییر داده شود.

ساختار آزمون جی آر ای جنرال چگونه است؟

  • بخش ریاضیات (Quantitative)
  • بخش تحلیل کمی (Quantitative Reasoning)
  • بخش تحلیل زبانی (Verbal Reasoning)
  • بخش نوشتاری (Analytical Writing)

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه آنلاین سفیرمال

فروشگاه اینترنتی سفیرمال عرضه کننده محصولات فرهنگی آموزشی بوده و تمرکز اصلی آن بر روی کتابها، ویدئوها و پادکستهای آموزش زبان انگلیسی و فرانسه است. علاوه بر این، بازیهای فکری که در تقویت هوش و یادگیری موثر هستند نیز در این فروشگاه به فروش میرسند.

اطلاعات تماس
  • 021843*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش