اطلاعات تماس
  • 021843*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140002125111012957

آزمون MHLE چیست؟ + معرفی سوالات آزمون MHLE

کد: 140002125111012957

https://bit.ly/3gWj5SJ

، تهران , (اخبار رسمی): کلمه MHLE مخفف Ministry of Health Language Examination است که برای سنجش سطح زبان و مهارت زبان انگلیسی متقاضیان تحصیل در رشته های تخصصی پزشکی و پیرا پزشکی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی پزشکی داخل کشور برگزار می‌شود.

آزمون MHLE چیست؟ + معرفی سوالات آزمون MHLE
آزمون MHLE چیست؟ + معرفی سوالات آزمون MHLE

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، آزمون های اختصاصی تاییدیه سطح  زبان را برای پذیرش داوطلبان جهت رشته های مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور برگزار می‌کنند.

مثلا وزارت علوم، برای دانشجویان مقطع دکتری آزمون زبان MSRT را برگزار می‌کند و وزارت بهداشت برای دانشجویان رشته های مربوط به پزشکی و پیرا پزشکی یا دکترای حرفه ای پزشکی- دندان پزشکی و داروسازی-دامپزشکی و یا علوم آزمایشگاهی آزمون زبان MHLE را برگزار می‌کند.

آزمون MHLE چیست؟

کلمه MHLE مخفف Ministry of Health Language Examination است که برای سنجش سطح زبان و مهارت زبان انگلیسی متقاضیان تحصیل در رشته های تخصصی پزشکی و پیرا پزشکی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی پزشکی داخل کشور برگزار می‌شود. 

اعتبار مدرک آزمون MHLE، ۲ سال است. این آزمون در سالهای قبل از پاندمی کرونا  معمولا هر دو ماه یکبار برگزار می‌شد و مستقیم توسط وزارت بهداشت در تهران مدیریت می شود.

ساختار و محتوای آزمون MHLE

تعداد سوالات آزمون ۱۰۰ سوال ۴ گزینه ای است و این آزمون نمره منفی ندارد. و از لحاظ ساختار، ساختاری شبیه آزمون تافل کاغذی دارد. (30 پرسش درک مطلب، شنیداری یا Listening ، ۴0 پرسش واژگان یا Vocabulary، ساختار و دستور زبان و 30 پرسش درک مطلب نوشتاری یا Reading)

قسمت شنیداری Listening: ۳۰ سوال

در این قسمت، مکالمه‌هایی با لهجه آمریکایی را بین یک یا چند نفر در موضوعات مختلف می‌شنویم و داوطلب به محض شنیدن مکالمه، به سوالات ۴ گزینه ای مطرح شده پاسخ و گزینه صحیح را انتخاب می‌کند.
برای کسب نمره خوب در این قسمت، بایدتا می‌توانید روی مهارت شنیداری خود تمرکز کنید، فایل های صوتی آکادمیک بشنوید و به سوالات مطرح شده در مورد فایل صوتی پاسخ دهید. تا می توانید تسب بزنید و گوش کنید و خلاصه نویسی کنید تا ذهن شما متمرکز شود و بتوانید در روز امتحان بدون حواسپرتی به سوالات پاسخ دهید.

قسمت درک مطلب: ۳۰ مطلب

این قسمت نیازمند تمرکز و دایره واژگان خوب در عرصه‌های پزشکی و غیر پزشکی است. ۴ متن آکادمیک در این بخش قرار داده می‌شود که شما بایستی با توجه به متن ارایه شده که معمولا متون پزشکی و مطالب علمی است ، به سوالات پاسخ دهید.
برای موفقیت در این بخش از آزمون شما می‌توانید از کتاب های تقویت مهارت ریدینگ با متون علمی و لغات آکادمیک استفاده نمایید. کتاب Inside Reading در 5 سطح از مبتدی تا پیشرفته می تواند شما را در مسیر همراهی کند و بخوبی برای موفقیت در این مهارت آماده کند.

قسمت واژگان: ۲۰ سوال

برای موفقیت در این قسمت، دایره واژگان خود را با مطالعه زیاد و مطالعه متون در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، محیط زیست، اقتصادی و هنری و پزشکی افزایش دهید. البته پیدا کردن کلمات مترادف در حوزه پزشکی برای کسب نمره حداکثری در این بخش، اهمیت دارد.

قسمت گرامر: ۲۰ سوال

این بخش نیازمند تسلط به گرامر زبان انگلیسی است. برای یادگیری گرامر، کتاب های بسیار زیادی وجود دارد که با تمرین های زیاد و کافی می‌تواند شما را به هدفتان برساند. 

 منابع مورد نیاز برای آمادگی در آزمون MHLE چیست؟

همانطور که پیشتر نیز تاکید کردیم آزمون MHLE و به طور کلی تمام آزمون های زبان مقطع دکتری نمونه های سادی تری از آزمون تافل کاغذی هستند و بهترین منابع آمادگی آزمون زبان دکتری هم منابع آزمون تافل است. بنابراین توصیه می شود این منابع را در نظر داشته باشید:

  • کتاب BARRON’S TOEFL iBT
  • کتاب Longman PBT Preparation Course for the TOEFL Test
  • 504 ESSENTIAL GUIDE FOR TOEFL
  • کتاب TOEFL Grammar Flash
  • کتاب لغات ضروری برای تافل Essential Words for The TOEFL

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه آنلاین سفیرمال

فروشگاه اینترنتی سفیرمال عرضه کننده محصولات فرهنگی آموزشی بوده و تمرکز اصلی آن بر روی کتابها، ویدئوها و پادکستهای آموزش زبان انگلیسی و فرانسه است. علاوه بر این، بازیهای فکری که در تقویت هوش و یادگیری موثر هستند نیز در این فروشگاه به فروش میرسند.

اطلاعات تماس
  • 021843*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش