اطلاعات تماس
  • 021843*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140004065197812957

برای مهاجرت چه باید کرد؟

کد: 140004065197812957

https://bit.ly/2U7pcKR

، تهران , (اخبار رسمی): تعداد افرادی که مهاجرت را برای ادامه‌ی مسیر پیشرفت انتخاب می‌کنند، کم نیست. افرادی که معتقدند مجبورند از سرزمین مادری و خاکی که در آن متولد شده‌اند دل بکنند تا به اهداف بزرگ‌تر و موفقیت‌های بیش‌تری برسند.

برای مهاجرت چه باید کرد؟
برای مهاجرت چه باید کرد؟

انسان موجود عجیبی است. همیشه به دنبال پیشرفت، رشد و به دنبال تغییر. هرکس در زندگی هدفی برای پیشرفت دارد، پیشرفت تحصیلی و علمی، پیشرفت مالی و اقتصادی، شاید اولین ایده‌ای که برای پیشرفت به ذهن افراد می‌رسد، تغییر شرایط و محیط زندگی است. جمله‌ای که این روزها مخصوصا از فارغ التحصیلان دانشگاه زیاد می‌شنویم؛ «می‌خوام از ایران برم». 

مراحل قانونی و اداری برای مهاجرت را که کنار بگذارید، مهم‌ترین مسئله برقرای ارتباط است. چگونه می‌خواهید با افراد مختلف ارتباط برقرار کنید؟

زبان برای مهاجرت : شرط اول موفقیت

با هر هدف و نیتی می‌خواهید مهاجرت کنید، به هرحال قرار است آنجا به فعالیتی مشغول شوید، کار کنید، درس بخوانید و فعالیت اجتماعی داشته باشید. انسان بدون ارتباطات اجتماعی معنا ندارد. اگر قرار بود فقط در خانه بنشینید، با هیچ‌کس در ارتباط نباشید و هیچ فعالیتی نکنید، قطعا خانه‌ی خودتان در ایران بهترین مکان برای این‌کار است. حالا که هزینه و سختی مهاجرت را پذیرفته‌اید حتما برنامه‌ی ویژه‌ای برای زندگی‌تان دارید.

بدون زبان مشترک حرف زدن و ارتباط داشتن غیر ممکن است، مثل فرد بی‌زبانی که برای برقرای نیازها و خواسته‌هایش باید هزاران شکل و علامت نشان بدهد تا بتواند یک جمله‌ی کامل را بگوید، البته اگر طرف مقابل منظورش را درست متوجه شود. آیا می‌شود با زبان اشاره تجارت و بیزینس کرد؟ می‌توان در کلاس‌های ارشد و دکترای دانشگاه شرکت کرد؟ می‌توان یک غذای سالم تهیه کرد؟

مدرک زبان برای مهاجرت

طراحی و برگزاری یک آزمون استاندارد زبان انگلیسی نیروی متخصص و استاد مجرب می‌خواهد. کشورهای مهاجرپذیر تعداد زیادی متقاضی مهاجرت در هفته دارند که باید مدارک و توانایی‌های آنان را تایید کنند. از طرفی بعضی کشورها ممکن است آزمون آسان‌تری برگزار کنند و به دلیل راحت بودن آزمون زبان تعداد زیادی از مهاجران این کشورها را انتخاب کنند.

برای این‌که عدالت و برابری در تعیین سطح زبان برقرار شود، بسیاری از کشورها مدارک بین المللی زبان مثل تافل و آیلتس را معیار خود قرار داده‌اند. به این ترتیب افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی و کاری دارند باید برای دریافت مدرک زبان برای مهاجرت در کشور خودشان در آزمون شرکت کنند و نمره‌ی آن را به سفارت کشور مقصد ارائه دهند.

نمره آیلتس برای مهاجرت مهم است؟

آیلتس در کنار تافل یکی ازمعتبرترین آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی است که در تمام کشورهای دنیا اعتبار دارد. نمره‌ی این آزمون از 1 تا 9 محاسبه می‌شود و چهار مهارت اصلی زبان یعنی listening، writing، speaking و reading را پوشش می‌دهد. اگر برای ویزای تحصیلی اقدام می‌کنید، حتما حدنصاب نمره‌ی موردنظر دانشگاهتان را بررسی کنید. مثلا در کشور انگلستان برای ادامه‎‌ی تحصیل در مقطع ارشد نمره‌ی بین 6 تا 6.5 مورد قبول است، در حالی که درکشور آمریکا دانشگاه‌های هاروارد و استنفورد نمره‌ی 7.5 را می‌پذیرند.

با توجه به اینکه قصد مهاجرت ساده یا مهاجرت تحصیلی و کاری دارید، باید در آزمون مربوطه شرکت کنید و سطح قابل قبولی از نمره آیلتس برای مهاجرت را به دست بیاورید.

بعضی کشورها مدرک زبان را به عنوان شرط اصلی در نظر نمی‌گیرند، اما با شما شرط می‌کنند که در کلاس‌های آموزش زبان در همان کشور شرکت کنید و در مدت مشخص مثلا 1 سال به زبان انگلیسی مسلط شوید. در غیر این‌ صورت اقامت شما با مشکل مواجه خواهد شد.

این روش به خصوص برای کسانی که امکان پرداخت هزینه‎‌های زیاد را ندارند، توصیه نمی‌شود. هزینه‌ی هر ترم زبان در انگلستان 5000 دلار است و شما حداقل باید 6 ترم در کلاس‌ها شرکت کنید. در صورتی که با یک دهم این مبلغ می‌توان در ایران آیلتس گرفت و به تسلط مناسب به زبان رسید.

 علاوه بر این، ورود به یک کشور جدید دشواری‌ها و مشکلات خاص خودش را دارد و بهتر است فرصت یک ساله‌ی خود را برای یادگیری زبان هدر ندهید. تعداد ایرانی‌هایی که به خاطر عدم تسلط به زبان در بعضی کشورها مجبورند از جامعه دور باشند و شغل‌های سطح پایین را انجام بدهند، کم نیست. پس، از ابتدا برای مهاجرت موفق برنامه‌ریزی کنید و تمام کارهای لازم را انجام بدهید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه آنلاین سفیرمال

فروشگاه اینترنتی سفیرمال عرضه کننده محصولات فرهنگی آموزشی بوده و تمرکز اصلی آن بر روی کتابها، ویدئوها و پادکستهای آموزش زبان انگلیسی و فرانسه است. علاوه بر این، بازیهای فکری که در تقویت هوش و یادگیری موثر هستند نیز در این فروشگاه به فروش میرسند.

اطلاعات تماس
  • 021843*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی