اطلاعات تماس
  • 021843*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010065606912957

چگونه لیسنینگ آیلتس را تقویت کنیم؟

کد: 140010065606912957

https://bit.ly/3mvMw07

، تهران , (اخبار رسمی): لیسنینگ آزمون آیلتس اولین بخش در امتحان آیلتس است که 40 سوال دارد و در قالب 4 تسک لیسنینگ مجزا برای آزمون دهنده پخش می‌شود. به دلیل تنوع فایل های شنیداری با لهجه های متنوع تقویت مهارت لیسنینگ بسیار مهم است.

چگونه لیسنینگ آیلتس را تقویت کنیم؟
چگونه لیسنینگ آیلتس را تقویت کنیم؟

برای تقویت لیسنینگ آیلتس راه‌های زیادی وجود دارد اما شما می‌توانید با استفاده از این 5 قدم خودتان را برای کسب نمره 8 در بخش لیسنینگ آماده کنید.

قدم اول: اصلا دنبال راهکار و نصیحت نباشید.

متاسفانه اکثر داوطلیبن فکر می‌کنند که اگر هزاران نکته و راه حل و راهکار یاد بگیرند می‌توانند نمره 8 یا نمره دلخواهشان را در این مهارت آزمون آیلتس کسب کنند ولی این نکته مهم را فراموش نکنید که این آزمون توسط حرفه ای‌ها  به صورت مرتب و پیوسته بازبینی می‌شود و شما نمی‌توانید با حفظ کردن چند نکته، ممتحن را گول بزنید یا نمره بالاتری بگیرید. تنها راهی که می‌توانید با استفاده از آن نمره بالاتری بگیرید این است که تمرین کنید.

قدم دوم: هر روز انگلیسی گوش کنید.

برای تقویت لیسنینگ آیلتس باید هر روز خود را در معرض زبان انگلیسی قرار دهید. در دنیای امروز که دسترسی ما به اینترنت فقط با یک کلیک امکان پذیر است ما به میلیون‌ها میلیون فایل زبان اصلی با لهجه های مختلف دسترسی داریم که می‌توانند به درک ما از فایل‌های صوتی کمک کنند.

اگر بهانه شما برای گوش ندادن به انگلیسی کمبود زمان است، اجازه بدهید این بهانه را نپذیریم. شما هر روز برای رفت و آمد به سر کار یا از ماشین شخصی و یا از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنید بنابراین می‌توانید این تایم را به شنیدن پادکست انگلیسی یا تد تاک اختصاص دهید. اگر سر کار نمی‌روید زمانی که در منزل مشغول پخت و پز یا کارهای منزل هستید، خود را در معرض زبان انگلیسی قرار دهید. هر چه بیشتر بشنوید زودتر می‌توانید به هدف خود برسید.

قدم سوم: فعالانه گوش کنید.

برای تقویت Listening آیلتس باید فعالانه گوش کنید و فعالانه گوش کردن به این معنی است که همواره یک قلم و کاغد داشته باشید و هر موضوع جدیدی که شنیدید را در دفترتان یادداشت کنید. برای تقویت لیسنینگ حتما از منابع مختلف لیسنیگ و لهجه های مختلف بهره بگیرید با یان کار خود را در معرض هزاران لغت متفاوت و انواع تلفظ قرار دهید.

دایره لغت شما، توانایی شما در دیکته نوشتن و استفاده از ساختارهای گرامری، قطعا با حفظ کردن یک لیست طولانی از کلمات خسته کننده ارتقا نمی‌یابد. اما اگر فعالانه بدنبال یادگیری لغت و گرامر باشید قطعا می‌توانید هم لیسنینگ  خودرا تقویت کنید و هم لغت و گرامر و دیکته یاد بگیرید.

قدم چهارم: استراتژی تقویت لیسنینگ داشته باشید.

منظور ما از اینکه می‌گوییم استراتژی داشته باشید این است که دقیقا بدانید در روز امتحان چه کاری انجام دهید که هم نمره بهتری کسب کنید و هم اعتماد به نفس کافی داشته باشید.  اما مهم است که قبل از امتحان حتما انواع سوالات را تمرین کنید،  به اندازه کافی دیکته کلمات را تمرین کرده باشید تا در روز امتحان موفق شوید.

قدم پنجم: عاقلانه تمرین کنید.

اینکه بارها و بارها خود را در شرایط مشابه امتحان اصلی قرار دهید و تست بزنید خوب است اما مهارت لیسنینگ شما را تقویت نمی‌کند. نکته مهم این است که  این کار واقعا هم خسته کننده است و هم تکراری. اگر دوست دارید که نمونه سوالات امتحانی را پاسخ دهید پس آنهایی را انتخاب کنید که شما را به چالش می‌اندازند. اگر بعد از چندین بار پاسخ دادن دیگر به چالش کشیده نمی‌شوید پس عاقلانه با استفاده از منابع درست و مناسب سطحتان، تمرین نمی‌کنید.
وقتی پاسخ نامه تمرین خود را تصحیح می‌کنید هم سختگیر باشید و هم صادق، غلط های دیکته ای خودتان را پیدا کنید و واقع بینانه برگه‌تان را تصحیح کنید. هدف اصلی  تمرین کردن این است که نمره واقعی تا را بفهمید. اگر به خودتان آسان بگیرید به این معنا نیست که ممتحن در روز آزمون به شما آسان خواهد گرفت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه آنلاین سفیرمال

فروشگاه اینترنتی سفیرمال عرضه کننده محصولات فرهنگی آموزشی بوده و تمرکز اصلی آن بر روی کتابها، ویدئوها و پادکستهای آموزش زبان انگلیسی و فرانسه است. علاوه بر این، بازیهای فکری که در تقویت هوش و یادگیری موثر هستند نیز در این فروشگاه به فروش میرسند.

اطلاعات تماس
  • 021843*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سرگرمی و تفریح