اطلاعات تماس
  • 021843*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010285643812957

چگونه برای یادگیری زبان جدید برنامه ریزی کنیم؟

کد: 140010285643812957

https://bit.ly/3FDiXQW

، تهران , (اخبار رسمی): انگلیسی زبان‌ها یک ضرب‌المثل معروف دارند که می‌گویند”Practice Makes perfect” . جانِ کلام این ضرب المثل این است که اگر شما می‌خواهید در یادگیری زبان انگلیسی موفق باشید باید برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی داشته باشید و هر روز مدت زمانی را به مقوله یادگیری زبان انگلیسی اختصاص دهید.

چگونه برای یادگیری زبان جدید برنامه ریزی کنیم؟
چگونه برای یادگیری زبان جدید برنامه ریزی کنیم؟

اگر شما در طول روز فقط و فقط 35 دقیقه را به یادگیری زبان انگلیسی اختصاص دهید بعد از چندین ماه پیشرفت چشم‌گیری در سطح زبان انگلیسی‌تان مشاهده خواهید کرد.

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا برای پیشرفت باید برنامه ریزی برای یادگیری زبان انگلیسی داشت و  هر روز و حداقل 30 دقیقه را به یادگیری زبان انگلیسی اختصاص دهید؟ دلیل این امر این است که هر چه بیشتر درس بخوانید و در معرض زبان انگلیسی قرار بگیرید موفق تر می‌شوید. راه‌های زیادی وجود دارد که شما بتوانید در طول روز زبان انگلیسی را یاد بگیرید. به این روش یادگیری “یادگیری Passive” یا منفعل می‌گویند.

به برنامه ریزی روزانه‌تان دقت کنید. آیا در طول روز برنامه های تلویزیونی زبان اصلی نگاه می‌کنید؟ به آهنگ‌های انگلیسی گوش می‌دهید؟ خودتان را در شرایطی قرار می‌دهید که زبان انگلیسی را بشنوید یا به زبان انگلیسی صحبت کنید؟ اگر هر کدام از این کارها را انجام می‌دهید شما به صورت منفعل یا Passive زبان انگلیسی را فرا می‌گیرید. یادگیری منفعل زمانی اتفاق می‌افتد که شما مشغول کارهای روزانه تان هستید و در عین حال در محیط پیرامون شما فیلم، آهنگ یا برنامه تلویزیونی به زبان انگلیسی پخش می‌شود و یادگیری اتفاق می‌افتد و شما نیازی نیست پشت میز بنشینید و درس بخوانید.

در کنار یادگیری منفعل شما باید در برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی حداقل روزی 35 دقیقه را به یادگیری فعال یا Active learning اختصاص دهید. در هنگام یادگیری فعال تمام تمرکز شما روی لغات، گرامر و همه آن چیزی است که مطالعه می‌کنید.

چگونه با اختصاص 35 دقیقه در روز به زبان انگلیسی، این زبان را یاد بگیریم؟
7 دقیقه : یک لغت جدید یاد بگیرید.

حتی اگر تمام کلماتی که می‌شنوید یا می‌خوانید را کاملا متوجه نشوید، از طریق بستری که این لغات در آن استفاده شده اند می‌توانید تا حدودی معنی آن را حدس بزنید. اما 7 دقیقه از روز را اختصاص دهید تا این لغات را به درستی (نه با توجه به Context) یاد بگیرید.

لغات جدید را از کجا یاد بگیریم؟

در برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی، شما می توانید با تهیه یک کتاب لغت، دایره لغات موضوعی خود را افزایش دهید. این لغات معمولا معانی سلیس و روانی دارند و با مثال کاربرد آنها توضیح داده شده است و شما می‌توانید لغات جدید را به راحتی به حافظه خود بسپارید. همچنین اگر به تماشای فیلم و سریال‌های زبان اصلی علاقه دارید می‌توانید کلمات و لغاتی که توسط انگلیسی زبان‌ها استفاده شده اند را یادداشت کنید و در این 7 دقیقه معنی و کاربرد آن را چک کنید.

5 دقیقه : یک اصطلاح کاربردی یاد بگیرید.

اصطلاحات به پر اهمیتی لغات هستند و اگر فقط لغت یاد بگیرید شاید بتوانید از سوال ?How are you استفاده کنید ولی هیچ گاه نخواهید توانست اصطلاح ?What’s up را یاد بگیرید و بیشتر همانند مردم بومی انگلیسی زبان صحبت کنید. شما معمولا می‌توانید اصطلاحات کاربردی را از در فیلم‌های زبان اصلی یاد بگیرید و یا از طریق کتاب‌ های یادگیری اصطلاحات کاربردی این بخش زبان خود را تقویت کنید. در برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی تان از اصطلاحات و Idiom ها غافل نشوید.

5 دقیقه: مهارت گرامر خود را تقویت کنید.

به عنوان کسی که زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم/ خارجی فرا می‌گیرد یاد گرفتن تمام ساختار های گرامری بسیار کار سختی است. نفس عمیق بکشید و برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی تان را جوری تنظیم کنید که کم کم گرامر های کاربردی را یاد بگیرید. اگر هر روز فقط 5 دقیقه را به یادگیری اختصاص‌ دهید از میزانی پس از گذشت چند روز یاد گرفته اید قطعا متعجب خواهید شد. شما می توانید کتاب گرامر مناسب سطح خود را انتخاب کنید و هر روز یک ساختار جدید و کاربردی را تمرین کنید.

13 دقیقه : خبر بخوانید / پادکست انگلیسی گوش کنید.

با خواندن خبر نه تنها زبان انگلیسی خود را تقویت می‌کتید بلکه در مورد مسائل روز دنیا هم اطلاعات کسب می‌کنید و می‌توانید با دیگران در مورد موضوعات روز دنیا حرف بزنید. سایت های خبری بسیار زیادی هستند که شما می‌توانید با مراجعه به آنها هر روزه اخبار جدید را بخوانید. اگر به مسائل سیاسی و اتفاقات جهان علاقه ای ندارید خودتان را اذیت نکنید. موضوع مورد علاقه تان را انتخاب کنید و پادکست گوش دهید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه آنلاین سفیرمال

فروشگاه اینترنتی سفیرمال عرضه کننده محصولات فرهنگی آموزشی بوده و تمرکز اصلی آن بر روی کتابها، ویدئوها و پادکستهای آموزش زبان انگلیسی و فرانسه است. علاوه بر این، بازیهای فکری که در تقویت هوش و یادگیری موثر هستند نیز در این فروشگاه به فروش میرسند.

اطلاعات تماس
  • 021843*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش