اطلاعات تماس
  • 021843*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102065939612957

سه دلیل برای یادگیری زبان با فیلم و سریال

کد: 140102065939612957

https://bit.ly/3Mz7W7g

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از راه‌های گذراندن اوقات فراغت و لذت بردن از آن تماشای فیلم و سریال و کارتون به زبان اصلی است. اما آیا واقعا می‌توان از تماشای فیلم لذت برد و در کنار آن یک زبان جدید را هم یاد گرفت؟ چرا بهتر است از طریق تماشای فیلم یک زبان دیگر را یاد بگیریم تا از طریق کتاب درسی؟

3 دلیل برای یادگیری زبان با فیلم و سریال
سه دلیل برای یادگیری زبان با فیلم و سریال

سه دلیل اصلی برای یادگیری زبان با فیلم و سریال:

با یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم‌های زبان اصلی شما زبانی را یاد می‌گیرید که مردم آن کشور صحبت می‌کنند (زبان محاوره)، نه زبان کتابی و ادبی.

1- زبانی که در کلاس‌های زبان در معرض آن قرار می‌گیرید یا در کتاب های انگلیسی یاد می‌گیرید زبان محاوره مردم آن کشور نیست.

به عنوان مثال در سطح ابتدایی شما یاد می‌گیرید که بگویید “nice weather we’re having یا it’s raining cats and dogs، هر چند که این اصطلاحات از لحاظ گرامری درست هستند ولی در زبان محاوره هیچ‌گاه از آنها استفاده نمی‌شود. از سویی دیگر، در فیلم‌های زبان اصلی، انگلیسی ای که صحبت می‌شود بسیار طبیعی است و خیلی به آنچه در کوچه و خیابان خواهید شنید نزدیک است . فیلم دیدن زبان محاوره شما را تقویت می‌کند.

2-لغات و اصطلاحات را در بستر مناسب آنها و در جایی که استفاده می‌شوند یاد می‌گیرید.

این بخش یکی از کاربردی‌ترین بخش‌های یادگیری زبان انگلیسی از طریق تماشای فیلم و سریال های زبان اصلی است. بیاید فرض را بر این بگذاریم که شما به تماشای فیلم‌های پلیسی که در آنها جرم و جنایت اتفاق می‌افتد علاقه‌مند هستید. بعد از اینکه 10 یا 20 فیلم با این موضوع تماشا کردیدکم کم لغت های مرتبط با این موضوع را یاد می‌گیرید.

وقتی لغات را به روش سنتی (مثلا در مدرسه) یاد می‌گیریم، لیستی از لغات را حفظ می‌کنیم و معنی آنها را یاد می‌گیریم ولی مشکلی که وجود دارد این است که نمی‌دانیم کجا و چگونه از آن لغت استفاده کنیم.

مثلا اگر لغت detective را از طریق تماشای فیلم یاد گرفته باشید می‌دانید که این لغت می‌تواند چندین و چند معنی داشته باشد . مثلا می‌تواند عنوانی برای خطاب قرار دادن کسی باشد، یا می‌تواند شغل کسی باشد، یا می‌تواند در مورد اشخاصی به کار رود که سعی می‌کنند از ماجرایی سر در بیاورند و یا شرایطی را تحلیل کنند. با این روش شما فقط یک معنی از یک لغت را یاد نمی‌گیرید بلکه چگونگی استفاده ار آن لغت را هم یاد می‌گیرید.

3-چگونگی تلفظ کلمات را می‌شنوید.

در زبان انگلیسی می‌گویند فقط 7% مکالمه و ارتباط بین دو نفر از طریق کلمات اتفاق می‌افتد. پس تکلیف 93% باقیمانده چیست؟
واقعیت این است که چگونه جمله‌تان را می‌گویید مهم است. مثلا زبان بدن، حالت‌های چهره شما (لبخند یا اخم) لحن صحبت کردن شما (وقتی عصبانی هستید یا ناراحتید). همانطور که قطعا متوجه شدید چگونگی بیان کردن مهم تر از خود مطلبی است که بیان می‌کنید. بذارید با یک مثال این موضوع را روشن‌تر کنیم:

یکی از اولین اصطلاحاتی که یاد می‌گیریم “I love you” (دوستت دارم) است. ولی این جمله بسته به شرایط و جایی که از آن استفاده می‌شود می‌تواند بسیار متفاوت باشد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه آنلاین سفیرمال

فروشگاه اینترنتی سفیرمال عرضه کننده محصولات فرهنگی آموزشی بوده و تمرکز اصلی آن بر روی کتابها، ویدئوها و پادکستهای آموزش زبان انگلیسی و فرانسه است. علاوه بر این، بازیهای فکری که در تقویت هوش و یادگیری موثر هستند نیز در این فروشگاه به فروش میرسند.

اطلاعات تماس
  • 021843*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سینما و تئاتر