اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102155955618753

آشنایی با انواع مختلف جراحی چاقی

کد: 140102155955618753

https://bit.ly/3LL7MJR

، (اخبار رسمی): جراحی چاقی از درمان های نوین اضافه وزن است که بر اساس آخرین تکنیک های روز دنیا انجام می شود.

آشنایی با انواع مختلف جراحی چاقی
جراحی چاقی
آشنایی با انواع مختلف جراحی چاقی
بالن معده دیگر روش مناسبی برای لاغری نیست
آشنایی با انواع مختلف جراحی چاقی
جراحی چاقی

مقدمه

جراحی چاقی انواع گوناگونی دارد و هدف از انجام برخی از آن ها ایجاد تغییراتی در دستگاه گوارش است. این تغییرات منجر به کاهش وزنی پایدار در طول زمان می شوند. در حال حاضر این جراحی ها سریع ترین راه برای درمان افراد مبتلا به چاقی مفرط morbid obesity در جهان هستند.

جراحی چاقی چیست؟

بیمارانی که شاخص توده بدنی آن ها بالاتر از 40 است و بدنی مقاوم در برابر کاهش وزن به وسیله ورزش و رژیم غذایی دارند، به سمت جراحی چاقی سوق داده می شوند. این جراحی ها به دست فلوشیپ های فوق تخصصی لاپاراسکوپی و جراحی های چاقی از جمله دکتر فربد امامی یگانه با جدید ترین و کم عارضه ترین تکنیک های انجام می شود. انجام می شوند.

جراحی چاقی انواع مختلفی دارد و تشخیص عمل جراحی مناسب برای بیمار بر عهده پزشک فوق تخصص لاپاراسکوپی است. روش مورد نظر با توجه به شاخص توده بدنی بیمار، وضعیت سلامت جسمانی و روانی او، میزان بافت های چربی در بدن بیمار و گسترش آن، ابتلای به بیماری های زمینه ای از جمله فشار خون و کلسترول خون بالا، دیابت نوع دو و غیره تعیین می گردد.

انواع جراحی چاقی:

جراحی چاقی در سه دسته مختلف دسته بندی می شود. جراحی های کاهش سایز، جراحی های متابولیک و جراحی های باریاتریک از انواع جراحی هایی هستند که به منظور کاهش وزن انجام می شوند.

جراحی های کاهش سایز

لیپوساکشن، لیپولیز، ابدومینوپلاستی و ماموپلاستی از جمله روش های کاهنده سایز هستند. این روش ها برای رفع چربی های موضعی در قسمت های مختلف بدن به کار می روند. به طور مثال در روش ابدومینوپلاستی، پوست اضافه شکم برداشته شده و عضلات جمع می شوند. این عمل های جراحی معمولاً در افرادی که در اثر کاهش وزن بسیار زیاد یا زایمان دچار افتادگی شکم شده اند انجام می گردد.

در روش لیپوساکشن، چربی های موضعی به وسیله دستگاه مکنده یا ساکشن تخلیه می شود. این عمل های جراحی جنبه زیبایی دارند و کاهش وزن چشمگیری در آنها دیده نمی شود.

جراحی های باریاتریک

بالون معده و حلقه معده (رینگ معده) نوعی جراحی چاقی باریاتریک هستند. در این روش ها هیچ گونه تغییر دائمی و بازگشت ناپذیری روی دستگاه گوارش انجام نمی شود. بنابراین روشی موقت بوده و بعد از کاهش وزن می توان بالون یا رینگ معده را خارج کرد.

در جراحی چاقی باریاتریک بالون معده، یک بالون سیلیکونی از راه دهان وارد معده شده تا فضای داخل معده را اشغال کند. در روش حلقه نیز رینگی به دور بخشی از ورودی معده انداخته می شود. در هر دو روش، هدف کاهش حجم معده و در نتیجه کاهش حجم غذای مصرفی توسط بیمار بعد از انجام عمل است.

جراحی های متابولیک

اسلیو معده و بای پس معده نیز جراحی چاقی متابولیک هستند. انجام این جراحی ها به روش لاپاراسکوپی و با بیهوشی عمومی صورت می گیرد. طی این عمل های جراحی به روی قسمت هایی از دستگاه گوارش تغییراتی اعمال می شود که به کاهش حجم معده و کاهش مدت زمان ماندگاری غذا در مسیر گوارش کمک می کند.

در جراحی چاقی متابولیک در صورتی که بیماران به توصیه ها و مراقبت های بعد از عمل پایبند باشند، درصد موفقیت عمل 100 درصد بوده و بدون عوارض خواهد بود. بیماران بعد از انجام این عمل های جراحی موظف به رعایت نکات تغذیه ای، پیروی از رژیم های غذایی استاندارد و انجام ورزش و پیاده روی هستند. در غیر این صورت وزن کاهش یافته بعد از مدتی ممکن است باز گردد.

در جراحی های متابولیک میزان کاهش وزن بسیار چشمگیر است. این کاهش وزن برابر با حدود 70 درصد از وزن اولیه بیمار است که طی دو سال رخ می دهد.

عمل های جراحی متابولیک در بیمارانی که دارای شاخص توده بدنی بالای 40 هستند انجام می شود. همچنین در صورتی که شاخص توده بدنی آن ها بین 35 و 40 باشد و به بیماری های زمینه ای مبتلا باشند یا در خانواده درجه یک خود دارای سابقه ابتلا به دیابت نوع دو باشند نیز کاندید مناسبی برای انجام این عمل های جراحی هستند. نوع عمل جراحی چاقی متابولیک بر اساس نیاز بیمار و وضعیت سلامت او تشخیص داده می شود. تشخیص نوع عمل جراحی بر عهده فلوشیپ فوق تخصصی لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی های چاقی است.

جراحی چاقی اسلیو معده:

در جراحی چاقی اسلیو معده sleeve gastrectomy حدود 75 الی 80 درصد از حجم معده کاهش یافته و از بدن خارج می شود. بنابراین اشتهای بیمار کاهش یافته و مدت زمان سیری افزایش می یابد. این روش می تواند همچنین میزان قند خون را کنترل کند. به همین دلیل جراحی چاقی اسلیو معده به عنوان درمان قطعی دیابت نوع دو در بیماران مبتلا به چاقی مفرط شناخته می شود.

چنانچه در شهر تهران زندگی می کنید و به دنبال بهترین جراح چاقی در شهر تهران هستید، باید بگوییم فلوشیپ های فوق تخصصی جراحی چاقی و لاپاراسکوپی پیشرفته مانند دکتر امامی یگانه توان انجام جراحی های چاق با بالاترین مهارت را دارند.

جراحی چاقی بای پس معده:

جراحی چاقی بای پس معده Gastric Bypass Surgery دارای تکنیک های مختلفی است. هدف از انجام این عمل جراحی، ایجاد میانبر در مسیر عبور غذا و کاهش حجم معده است. در این عمل جراحی، معده به دو قسمت تقسیم می شود. قسمت کوچکتر که حجمی برابر با 250 تا 300 سی سی دارد تبدیل به معده جدید شده و ورودی جدید غذا است. قسمت بزرگتر نیز تنها وظیفه ترشح هورمون ها و آنزیم های معده را بر عهده دارد. در این عمل جراحی بخش دورتری از روده به معده جدید پیوند زده می شود. بنابراین قسمتی از روده از مسیر عبور غذا حذف می شود. به همین دلیل به اصطلاح گفته می شود که میانبری ایجاد شده است.

این نوع جراحی چاقی به کاهش مدت زمان ماندگاری مواد غذایی در دستگاه گوارش و کاهش جذب کالری مواد غذایی کمک کرده و در نهایت منجر به از دست دادن وزن می شود

جراحی بای پس کلاسیک، مینی بای پس، ساسی بای پس و ساسج بای پس از جمله تکنیک های این روش هستند. در جراحی بای پس کلاسیک از چند پیوند روده و در جراحی مینی بای پس تنها از یک پیوند استفاده می شود. در این دو روش، بخش برش زده شده معده در بدن بیمار باقی مانده و وظیفه ترشح آنزیم ها را بر عهده می گیرد..

کلام آخر:

جراحی چاقی به روش های مختلفی انجام می شود. بیشترین میزان کاهش وزن در جراحی های چاقی متابولیک از جمله اسلیو معده و بای پس معده است. تغییراتی که در این دو روش به روی دستگاه گوارش انجام می شود، غیر قابل بازگشت و دائمی است. این در حالیست که تغییرات در عمل های جراحی باریاتریک موقت هستند. نوع عمل جراحی با توجه به میزان اضافه وزن بیمار و شاخص توده بدنی او انتخاب می شود. انواع جراحی چاقی توسط فلوشیپ های فوق تخصصی جراحی های چاقی و لاپاراسکوپی پیشرفته از جمله دکتر فربد امامی یگانه انجام می گردد.

برای مطالعه بیشتر سایت دکتر امامی یگانه را مطالعه بفرمایید:

https://dremami.org/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان