اطلاعات تماس
  • 021843*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104146274112957

چگونه sop حرفه ای بنویسیم؟

کد: 140104146274112957

https://bit.ly/3y8VENa

، تهران , (اخبار رسمی): SOP یا همان انگیزه نامه یک متن حداقل 300 و ماکزیمم 1500 کلمه ای درباره هدف شما از مهاجرت و ادامه تحصیل در کشور مورد نظر است. نوشتن انگیزه نامه یکی از مهم ترین قدم های مهاجرت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی در فرایند اپلای است و انگیزه نامه قوی می‌تواند شانس اخذ پذیرش شما را بالاتر ببرد

چگونه sop حرفه ای بنویسیم؟
چگونه sop حرفه ای بنویسیم؟

انگیزه نامه چیست در واقع انگیزه نامه یا همان sop برای اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه‌ها از شما می‌خواهند تا (SOP یا Statement of Purpose) یا همان انگیزه نامه بنویسید. اگر دانشگاه تعداد کلمات را مشخص نکرده باشد

اس او پی شما باید حدود 1200 تا 1500 کلمه باشد و این اولین شانس شما است تا خودتان را به کمیته ی پذیرش معرفی کنید، هدفتان، دست آوردتان، و چرا می خواهید دربرنامه ایی مشخص ادامه تحصیل دهید را بگویید و به شما کمک می‌کند تا خود را از دیگر درخواست دهندگان متمایز کنید. در صورتی که قصد نگارش انگیزه‌نامه برای اپلای را دارید می توانید از سایت سفیرمال اقدام نمایید.

نحوه نوشتن sop حرفه ای

انگیزه نامه شما باید منحصر به فرد، خاص و نوشته شده توسط خود شما باشد. نمونه های خوب را بخوانید و از آنها ایده بگیرید ولی ایده ها را کپی نکنید. همچنین تعداد زیادی Sop نخوانید. خواندن انگیزه نامه های زیاد نوشته شما را از منحصر به فرد بود خارج می‌کند.

  • اگر برای تعداد زیادی دانشگاه اپلای می‌کنید از SOP های متفاوت استفاده کنید و یک SOP را برای همه دانشگاه ها نفرستید.
  • به یاد داشته باشید که افراد حاضر در کمیته تصمیم گیری زمان محدودی برای مطالعه SOP ها دارند. پس انگیزه نامه خود را جذاب و گیرا بنویسید. همچنین مراقب باشید اس او پی شما طولانی تر از حد معمول نباشد زیرا برای خواننده خسته کننده می‌شود و شما ممکن است شانس اخذ پذیرشتان را از دست دهید.
  • املا، گرامر و قواعد نشانه گذاری را بسیار جدی بگیرید. اشتباه در این موارد می‌تواند به عنوان ضعف شما در زبان انگلیسی تلقی شود.
  • انگیزه نامه شما باید ساختار مناسبی داشته باشد. مقدمه ایی مناسب، بدنه و نتیجه گیری. ساختاری دقیق و طبقه بندی شده که متن شما را از حالت خسته کننده بودن خارج می‌کند، باعث می‌شود کمیته ی پذیرش جذب شود و شما را از بین هزاران داوطلب کسب پذیرش انتخاب نمایند. نکته مهم این است که حتما هدف خود از اپلای کردن در پاراگراف اول شرح دهید.
  • لحن SOP شما باید لحنی بین رسمی و غیر رسمی باشد. باید SOP خود را به گونه ایی بنویسید که خواندن و متوجه شدن آن آسان باشد . با زبان ساده بنویسید از زبان استعاره و اصطلاحات استفاده نکنید و ترکیباتی که فهم آنها سخت هست نداشته باشد و به هیچ وجه از اصطلاحات عامیانه در نوشتن SOP استفاده نکنید.
  • حتما در نوشتن متن اس او پی از جملات معلوم استفاده کنید تا ساختار انگیزه نامه شما قابل فهم باشد.
  • بیشتر روی رشد و شکوفایی خود در هنگام نوشتن SOP تمرکز کنید و از بیان این ایده که با درس خواندن می‌توانم حقوق بیشتر بگیرم یا اعضای خانواده ام در آن کشور زندگی می‌کنند و مسائلی از این دست بپرهیزید.
  • از تعداد کلمات مشخص شده، بیشتر ننویسید، SOP شما نباید خسته کننده شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه آنلاین سفیرمال

فروشگاه اینترنتی سفیرمال عرضه کننده محصولات فرهنگی آموزشی بوده و تمرکز اصلی آن بر روی کتابها، ویدئوها و پادکستهای آموزش زبان انگلیسی و فرانسه است. علاوه بر این، بازیهای فکری که در تقویت هوش و یادگیری موثر هستند نیز در این فروشگاه به فروش میرسند.

اطلاعات تماس
  • 021843*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش