اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104206283519105

نصب داکت اسپلیت در تهران

نصب داکت اسپلیت

کد: 140104206283519105

https://bit.ly/3NZEU0N

، تهران , (اخبار رسمی): تهران سرویس آنلاین ارائه دهنده تمامی خدمات داکت اسپلیت در شهر تهران با کمترین هزینه و بیشترین کیفیت است. مشاوره و اطلاع از قیمت‌ها 02122669196

نصب داکت اسپلیت
نصب داکت اسپلیت در تهران

نصب داکت اسپلیت با قیمت مناسب آموزش نصب داکت اسپلیت و بررسی نکات مهم در هنگام نصب مشاوره و قیمت 02166593368

نصب داکت اسپلیت ( Install duct split)

همه‌ ما اسپلیت‌‌‌ کولر گازی را می‌شناسیم و می‌توان گفت داکت اسپلیت‌‌ نیز همان اسپلیت کولرهای گازی است با این تفاوت که یونیت‌های داخلی کولرگازی به صورت روکار بر روی دیوار و یا سقف اجرا می‌شود، اما نصب داکت اسپلیت‌ همانگونه که درون تصویر مشاهده می‌کنید دورن سقف‌های کاذب و یا راهرو‌ به صورت توکار اجرا می‌شود. و توسط کانال کشی (با لوله‌های مسی) به اتاق‌های مختلف یک ساختمان وصل می‌شود و هوا را پس از فیلتر و تنظیم دما به درون ساختمان هدایت می‌کند.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که تفاوت کار داکت اسپلیت با کولر گازی در چسیت؟ در پاسخ باید گفت که در سیکل سرمایشی کاملا مشابه کولر گازی عمل می‌کند. اما به هنگام زمستان متفاوت از کولرهای گازی عمل می‌کند. درون یونیت داخلی که عمل هواسازی را به عهده دارد، یک کویل آب گرم وجود دارد و کار آن این است که آب گرمی‌را که توسط پکیج یا موتور‌خانه ایجاد می‌شود، درون کویل جاری کند و با چرخش فن‌ها هوای گرم را وارد ساختمان کند. و همچون کولر‌های گازی از انرژی برق و کمپرسور استفاده نمی‌کند. و یونیت خارجی (کندانسور) داکت‌ اسپلیت در زمستان خاموش است.

ظرفیت سرمایشی و گرمایشی داکت اسپلیت نسبت به کولر گازی بیشتر است بنابراین فضای بیشتری را می‌تواند تهویه کند. درحال حاضر چهار نوع داکت اسپلیت در بازار عرضه می‌شود. که شامل اینورتر( دور متغیر)، معمولی، تک فاز و سه فاز است.

قیمت نصب و راه اندازی داکت اسپلیت

چنانچه به تازگی داکت اسپلیت خود را خریداری کرده‌اید و برای اولین بار اقدام به نصب داکت اسپلیت خود نموده‌اید، نمایندگی شرکتی که از آن خرید را انجام داده‌اید به صورت رایگان نصب را برای شما انجام خواهد داد. اما در صورتی که خانه خود را تعویض کرده‌اید و برای چندمین بار است که می‌خواهید داکت اسپلیت خود را مجددا نصب کنید باید از از متخصصین حرفه‌ای کمک بگیرید. در چنین صورتی از شما هزینه نصب را دریافت خواهند کرد و هزینه نصب آن بسته به نوع خدمات تعمیرکار متفاوت خواهد بود، گاهی ممکن است به هنگام نصب داکت اسپلیت نیاز به سرویس و داشته باشد در چنین صورتی هزینه سرویس و یا تعمیر به آن اضافه خواهد شد.  عوامل دیگری نیز ممکن است بر روی اجرت و دستمزد تعمیرکار موثر باشد. مثلا میزان سختی کار و زمانبر بودن آن از این جهت که تعمیرکار بتواند در ان تایم و بازه زمانی چه تعداد مشتری را رواج دهد میتواند موثر باشد.

نصاب داکت اسپلیت

نصب داکت اسپلیت حتماٌ باید توسط افراد متخصص انجام بپذیرد، عدم توجه به این مورد می تواند به پایین آمدن بهره وری سیستم ختم شود. گرچه شاید در نگاه اول، نصب این سیستم سرمایشی توسط نصاب های مبتدی به کاهش هزینه های تاسیساتی ختم شود، اما باید بدانید آنچه به عنوان هزینه نصب داکت اسپلیت پرداخت می‌کنید، خود نوعی سرمایه گذاری است. با توجه به قیمت این دستگاه ها، عدم نصب صحیح و اصولی سیستم و خرابی دستگاه می‌تواند برای شما مشکل ساز شود که در چنین وضعیتی ممکن است حتی به تعمیر داکت اسپلیت نیز نیاز پیدا کنید.

محل نصب داکت اسپلیت

نصب داکت اسپیلت و انتخاب محل نصب این وسیله از این لحاظ دارای اهمیت می باشد که به منظور بهره مندی از حداکثر کارایی و توان دستگاه اجرای آن و انتخاب محل نصب داکت اسپیلت نیازمند به کارگیری تجربه و مهارت افراد متخصص میباشد. به عنوان مثال محل نصب و قرارگیری داکت اسپیلت بر روی پشت بام می تواند مناسب باشد و از آن جایی که داکت اسپیلت وسیله ای است که امکان کانال کشی عمودی را دارد سیم کشی آن می تواند تا تا پشت بام ادامه پیدا کند. 

نحوه نصب داکت اسپلیت

با ﺁشنایی با نحوه نصب داکت اسپلیت اگر دیدید که خود تخصص و دانش لازم برای این کار را ندارید حتما از یک فرد متخصص و سرویس کار برای نصب استفاده کنید.

مراحل راه اندازی و نحوه نصب داکت اسپلیت

همان طور که در ابتدای مطلب نیز اشاره نمودیم داکت اسپیلت ها نوعی سیستم تهویه مطبوع هستند که دارای عملکرد سرمایشی و گرمایشی می باشند که امروزه استفاده از این سیستم در منازل و ادارات بسیار رایج و متداول شده است. با توجه به افزایش مصرف این سیستم تهویه ای باید نکته ای را متذکر شویم و آن هم نحوه نصب داکت اسپلیت است. در واقع نحوه نصب داکت اسپلیت از آن جهت مهم است که این دستگاه دارای راندمان و بازدهی بسیار بالا است.

حال اگر این سیستم را نادرست و اشتباه نصب کنید سبب به وجود آمدن مشکلات زیادی در عملکرد این سیستم می شود که طبیعتا این امر سبب می شود که کارکرد سیستم نامطلوب شود و دستگاه در تولید سرمایش و گرمایش با کاهش بازدهی همراه باشد. این نکته سبب می شود که نصب اصولی و درست داکت اسپلیت بسیار مهم و ضروری باشد.

مطمئنا شخصی که دانش و تخصص لازم در زمینه داکت اسپلیت را دارد با نصب اصولی این دستگاه هم اشنا می باشد. از این رو در ادامه به تشریح نصب اصولی داکت اسپلیت می پردازیم.

نحوه نصب داکت اسپلیت به صورت اصولی

یکی از ابتدایی ترین کارها که در زمان نصب باید انجام دهید این است که دستگاه را بررسی کنید تا از مقدار ظرفیت و ابعاد دستگاه اطمینان حاصل کنید. منظور از ظرفیت مناسب دستگاه یعنی فضای لازم برای قرارگیری یونیت داخلی و یونیت خارجی، مقدار لوله کشی و همچنین چگونگی لوله کشی بین یونیت داخلی و خارجی. از دیگر موارد مهم این است که طراحی کانال کشی ها باید به صورت کاملا تخصص و حرفه ای انجام شود.

 نحوه نصب داکت اسپلیت

 یا پلاستیکی بین یونیت داخلی و خارجی: مرحله بعدی که در رابطه با نحوه نصب داکت اسپلیت مهم است متصل کردن دو بخش یونیت داخلی و خارجی است که این کار توسط لوله های مسی یا پلاستیکی انجام می شود. لازم به ذکر است بدانید نصب این لوله ها باید متناسب با نوع دستگاه و همچنین میزان ارتفاع و طول مجاز آن باشد.

جاسازی هواساز یا همان یونیت داخلی در داخل سقف کاذب: این مرحله از ابتدایی ترین اصول و نحوه نصب داکت اسپلیت می باشد. در زمان نصب این قسمت از داکت اسپلیت باید دقت داشته باشید که محل قرارگیری یونیت داخلی نیازمند اصول و شرایط خاص است که حتما باید در زمان نصب این شرایط و اصول رعایت شوند. به عنوان مثال یکی از اصول این است که نصب هواساز در محیط هایی مثل اتاق خواب، نشیمن، سرویس بهداشتی و حمام غیر اصولی است.

بلکه این قسمت باید در سقف کاذب ورودی قرار بگیرد. علاوه بر این در زمان نصب هواساز در سقف کاذب باید به فضای ﺁن هم دقت کنید چرا که این قسمت باید فضای لازم و مناسب و کافی برای قرارگیری و تعمیر و سرویس و همچنین فضای مناسب با ابعاد دریچه بازدید را داشته باشد.

جاسازی یونیت خارجی دستگاه یا همان کندانسور: در واقع کندانسور از مهم ترین اجزای داکت اسپلیت است لذا در نحوه نصب داکت اسپلیت بسیار حائز اهمیت می باشد. این قسمت از داکت اسپلیت نیز باید در فضای مناسب و با در نظر گرفتن و رعایت شرایط و اصول باید نصب شود. این موارد در زمان نصب چند کندانسور مهم تر هم می شود. چرا که نصب نادرست این قسمت سبب می شود که طول عمر کمپرسور کم شود و در نهایت منجر به سوختن آن شود.

نصب لوله مسی

نصب و اجرای کانال ها: از دیگر قسمت های مهم در نحوه نصب داکت اسپلیت چگونگی طراحی کانال کشی است چرا که کانال کشی غیر اصولی از مهم ترین عواملی که سبب عملکرد نامطلوب این دستگاه می شود. لذا در زمان کانال کشی باید اصول و قواعدی را در نظر بگیرید که از جمله آن می توان به در نظر گرفتن ابعاد مناسب کانال ها، مسیر کانال کشی، محل قرارگیری و ابعاد دریچه مکش و دهش و همچنین نقشه درست و صحیح کانال اشاره کرد.

این اصول و قواعد در نحوه نصب داکت اسپلیت بسیار مهم می باشد چرا که عدم رعایت این اصول و قواعد بر عملکرد دستگاه بسیار تاثیرگذار است. لذا در زمان نصب و اجرای کانال ها مناسب ترین محل برای قرارگیری دریچه مکش ۷۰ تا ۱۰۰ سانتی متر می باشد.

نصب کامل هواساز و کندانسور: این مرحله آخرین مرحله از اصول و نحوه نصب داکت اسپلیت است.

با ﺁشنایی با اصول و نحوه نصب داکت اسپلیت در میابیم که این کار از عهده هر شخصی بر نمی آید بلکه افراد متخصصی که دارای دانش فنی هستند می توانند به نصب این دستگاه بپردازند. برای نصب این دستگاه ابتدا متخصصان، محل نصب داکت اسپلیت را بررسی می کنند تا مطمئن شوند که دستگاه مورد نظر به درستی انتخاب شده و مناسب محیط مورد نظر است یا خیر؟ سپس آن ها محل نصب یونیت داخلی و خارجی و نوع کانال انتخاب شده و همچنین نقشه کانال کشی را تنظیم می کنند.

در مرحله بعد پس از این که این موارد تنظیم شد و همچنین یونیت داخلی و یونیت خارجی و کانال کشی نصب شد با توجه به محل نصب آن ها شاسی فلزی دستگاه نصب شده و همچنین لوله های مسی نیز اجرا می شوند. پس از این مرحله متخصصان مطابق با نقشه کانال کشی به اجرای کانال ها می پردازند و در نهایت هواساز و داکت اسپلیت نصب می شوند.

مشخصات لوله و عایق جهت نصب داکت اسپلیت

لوله مسی  در سایز های مختلف باید ضخامت متفاوتی داشته باشد. برای سایز ۱/۴ اینچ ضخامت بدنه لوله یا همان گوشت آن باید ۰.۷۱ میلیمتر، برای سایز ۳/۸ و ۱/۲ ، ضخامت آن باید ۰.۸۱ میلیمتر و برای ۵/۸ به بالا ضخامت آن باید ۱ میلیمتر باشد تا نصب داکت اسپلیت بدون ایراد صورت پذیرد. اندازه عایق در خطوط رفت باید ۱۳ میلیمتر و در خطوط برگشت باید ۱۹ میلیمتر باشد. درصورت استفاده دستگاه در مناطق با رطوبت بالای ۶۰% اندازه عایق در خط برگشت به ۲۵ میلیمتر افزایش می یابد. 

نحوه اجرای داکت اسپیلت

نحوه اجرای داکت اسپیلت باید با اجرای مواردی که در قسمت زیر ذکر کرده ایم به ترتیب انجام شود:

  • بازدید محل پروژه و برآورد ظرفیت
  • جانمایی هواساز دستگاه داکت اسپیلت و بهترین طراحی کانال با توجه به نوع سقف کاذب
  • جانمایی کندانسور دستگاه و انتخاب محل قرار گیری لوله کشی آب گرم دستگاه
  • نصب شاسی فلزی هواساز دستگاه داکت اسپیلت
  • اجرای لوله مسی و کابل دستگاه
  • اجرای کانال فلکسیبل
  • نصب کامل هواساز و کندانسور داکت اسپیلت

برای نصب به ابزاری نیاز داریم که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

  • ابراز مورد نیاز
  • لوله مسیلوله خم کنآچار
  • دریلآچار آلنلوله بُر
  • اکسپندر لوله مسیشیب سنج ‌(تراز)دستگاه وکیوم
  • کابل شوکابل شیلدگاز مربوطه
  • فریم  

الزامات نصب یونیت بیرونی داکت اسپلیت

  • یونیت بیرونی نباید در مکانی نصب شود که صدا،لرزش و هوای خروجی ناشی از آن خیلی روی محیط اطراف تاثیر داشته باشند.
  • یونیت بیرونی باید با لاستیک های لرزه گیر نصب شود.
  • لاستیک های لرزه گیر (در مواردی که شاسی نصب شده بر اساس استانداردها باشد) بصورت نواری و در چهارطرف واحد بیرونی نصب شود.
  • اگر یونیت بیرونی در محل عبور و مرور نصب شده است باید اطراف آن حفاظ کشیده  شود.
  • گردش هوا در کابینی که یونیت بیرونی در آن نصب شده است باید  براحتی صورت گیرد تا  انتقال حرارت با بازده بیشترداشته باشیم.  
  • یونیت خارجی باید تراز باشد و بتواند وزن خودش و لرزش هایش را تحمل کند
  • فاصله ی  500 میلیمتری بین یونیت‌هایی که در امتداد هم قرار گرفته اند الزامی است. این کار برای داشتن فضا برای شیرسرویس ها و دسترسی و عملیات مورد نیاز است.

نصب داکت اسپلیت را در چه مناطقی از تهران انجام می‌دهیم؟

این مجموعه برای حفظ رضایت شما چندین تیم در مناطق مختلف تهران به صورت فعال مستقر نموده تا در اسرع وقت خدمات نصب و راه اندازی داکت اسپلیت ها را برای شما عزیزان با رضایت کامل به انجام برساند. شما می توانید به سادگی هرچه تمام و با ثبت درخواست نصب داکت اسپلیت از صفحه سفارش و یا برقراری تماس تلفنی با ما از این خدمات برخوردار شوید.

https://www.tehranservic.com/duct-split/install/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]