اطلاعات تماس
  • 021882*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105106330018491

بررسی موضوه کلاهبرداری در مشارکت ساخت‌و‌ساز

دلیل اصلی افزایش کلاهبرداری در مشارکت ساخت‌و‌ساز چیست؟

کد: 140105106330018491

https://bit.ly/3zMN60z

، (اخبار رسمی): کلاه‌هایی که با مشارکت در ساخت‌و‌ساز برداشته می‌شود! | نمونه هایی از کلاهبرداری در مشارکت ساخت‌و‌ساز| مجازات سنگین کلاهبرداری مشارکت در ساخت‌وساز | شروع به جرم کلاهبرداری در مشارکت ساخت‌و‌ساز| چگونه می توان از کلاهبرداری در مشارکت ساخت‌و‌ساز جلوگیری کرد؟

دلیل اصلی افزایش کلاهبرداری در مشارکت ساخت‌و‌ساز چیست؟
برای جلوگیری از کلاهبرداری مشارکت در ساخت و ساز ساختمان می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

آشنایی با نمونه‌هایی از کلاهبرداری در مشارکت ساخت‌و‌ساز | چگونه می توان از کلاهبرداری در مشارکت ساخت‌و‌ساز جلوگیری کرد؟ | عدم آگاهی، مهمترین کلاهبرداری مشارکت در ساخت‌وساز

کلاهبرداری در مشارکت ساخت‌و‌ساز ساختمان یکی از مهمترین دغدغه‌ها و خطرات در این گونه قراردادها است که به دلیل وعده‌های دروغین و فریب در مشارکت می تواند وقت، آسایش، سرمایه و رفاه را از شما سلب کند.

قرارداد مشارکت در ساخت‌و‌ساز، یکی از قراردادهای پرپیچ و خم و مهمی است که در در زمان امضای آن به عنوان مالک بنا باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم.

با توجه به این توضیحات، برای اینکه سرمایه و زمان شما قربانی کلاهبرداری در مشارکت ساخت‌و‌ساز نشود، توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

کلاه‌هایی که با مشارکت در ساخت‌و‌ساز برداشته می‌شود! در همان ابتدا باید بدانید آنچه عموم مردم از «کلاهبرداری» می‌دانند با آنچه در حقوق و دادگاه‌ها «کلاهبرداری» نامیده می‌شود، تفاوت بسیاری دارد.

واقعیت این است که هر رفتار فریبکارانه و هر عهدشکنی در قرارداد‌های ساخت‌و‌ساز را نمی‌توان تحت عنوان کلاهبرداری در مشارکت ساخت‌و‌ساز دانست و از آن شکایت کرد.

به یاد داشته باشید که در پروسه شکایت به دلیل کلاهبرداری در مشارکت ساخت‌و‌ساز، عنوان شکایت شما و اینکه به کدام مرجع قانونی مراجعه می‌کنید بسیار مهم است.

اگر اتفاقی که برای شما افتاده طبق تعریف قانون «کلاهبرداری» نباشد، ولی شما تحت عنوان کلاهبرداری به دادگاه کیفری شکایت کنید؛ نه تنها  زمان، پول و انرژی زیادی از شما گرفته می شود، بلکه هرگز به هدف خود نخواهید رسید، هیچ حقی به شما داده نمی‌شود و در برخی مواقع ممکن است موضوع را پیچیده‌تر کند.

نمونه هایی از کلاهبرداری در مشارکت ساخت‌و‌ساز اگر شخصی در حین مانور متقلبانه، خود را به دروغ نماینده شهرداری معرفی کرده باشد و شما را فریب داده باشد که در صورت عدم انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت‌و‌ساز با وی به زودی اموال شما که ممکن است ملک کلنگی باشد، توسط شهرداری از شما سلب می‌شود و چیزی دستگیرتان نمی‌شود و فرایند‌هایی از این قبیل. بنابراین شما در صورت عدم آشنایی با نمونه هایی از کلاهبرداری در مشارکت ساخت‌و‌ساز، با او قرارداد بسته و در نتیجه شما مال و یا ملکتان را از دست می دهید.

ممکن است شخصی با رفتار متقلبانه و ارائه سند جعلی، خود را مالک زمین معرفی کرده و شما را به عنوان سازنده یا پیش‌خریدار برای امضای قرارداد فریب داده و از شما پول گرفته است.

در صورتی که سازنده پس از انعقاد قرارداد با مالک، واحدهایی از سهم خود را پیش‌فروش کرده باشد و پس از انعقاد قرارداد پیش‌فروش، قرارداد مشارکت در ساخت را با مالک فسخ کرده باشد.

 این کار سازنده در صورتی کلاهبرداری در مشارکت ساخت‌و‌ساز به حساب می آید که با مالک تبانی کرده و قرارداد او با مالک جعلی باشد و برای گرفتن اموال پیش خریداران باشد.

مجازات سنگین کلاهبرداری مشارکت در ساخت‌وساز علاوه بر اینکه کلاهبردار باید اصل مالی که ربوده شده را برگرداند، قاضی کلاهبردار را به ۲ مجازات محکوم می‌کند:

  • حبس از یک تا هفت سال پرداخت جریمه معادل مبلغ سرقت شده

چگونه می توان از کلاهبرداری در مشارکت ساخت‌و‌ساز جلوگیری کرد؟ اگر هنوز قرارداد مشارکت در ساخت‌و‌ساز ساختمان را امضا نکرده‌اید، خواندن توضیحات این قسمت خالی از لطف نیست.

اگرچه به نظر می‌رسد در صورت بروز هرگونه رفتار فریبکارانه یا غیر صادقانه در قرارداد مشارکت در ساخت‌و‌ساز می‌توانید اقدام قانونی انجام دهید، اما بدون شک پیشگیری بهترین راه برای تامین حقوق شماست.

می دانید که در هر یک از موارد ذکر شده اقدام قانونی و اثبات آنها در دادگاه مستلزم صرف وقت، هزینه و آرامش خاطر زیادی است.

بنابراین، اکیداً پیشنهاد می‌کنیم قبل از تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت و ساز، مقاله زیر را مطالعه کنید.

عدم آگاهی، مهمترین دلیل کلاهبرداری مشارکت در ساخت‌وساز در پایان می‌توان گفت که عدم آگاهی اشخاص از قوانین حوزه ساخت‌وساز و همچنین مشورت نکردن با افراد متخصص برای کسب اطلاعات مهمترین دلیل در شکل‌گیری این کلاهبرداری‌ها است. بهتر است پیش از هر گونه اقدام برای عقد قرارداد در زمینه مشارکت در ساخت‌و‌ساز و یا حتی دیگر امور ساختمانی مانند، بازسازی ساختمان، نوسازی ساختمان و ... با افراد متخصص و یا شرکت‌های ساختمانی معتبر مشورت کنید و از آنها راهنمایی بگیرید تا احتمال این مشکلات و خطرات به کمترین میزان ممکن کاهش یابد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021882*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان