اطلاعات تماس
  • 041333*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105136336516238

معرفی گرایش کامپیوتر

کد: 140105136336516238

https://bit.ly/3zUoimf

، (اخبار رسمی):  رشته مهندسی کامپیوتر یک رشته پرطرفدار بین گروه ریاضی است، اما امکان وارد شدن به این رشته از طریق هنرستان هم وجود دارد.

معرفی گرایش کامپیوتر
https://blog.mellikar.com/hiring-a-computer-engineer/

یک مهندس کامپیوتر با توسعه و طراحی دستگاه‌های حافظه، پردازنده ها، برد مدار و شبکه‌ها، قطعات و سیستم های رایانه را آزمایش می‌کند. 

ماهیت رشته مهندسی کامپیوتر

مهندسی کامپیوتر به عنوان رشته ای معرفی شده است که مظهر علم و فناوری طراحی، ساخت، اجرای و نگهداری نرم افزارها و قطعات سخت افزاری سیستم های رایانه ای مدرن و تجهیزات کنترل شده کامپیوتر است. مهندسان کامپیوتر مسائلی را که در سخت افزار رایانه و کمک به پیشرفت فناوری رایانه رخ می دهد حل می‌کنند. این رشته در کشور ما و در خارج از کشور بسیار حائز اهمیت است. این رشته دارای 2 گرایش مهندسی نرم افزار و سخت افزار است. برخی از دانشجویان مهندسی ضمن کسب مدرک دانشگاهی خود در یک دوره کارآموزی شرکت می‌کنند تا بتوانند پس از فارغ التحصیلی  برای کسب تجربه کار کنند.

چه تفاوتی بین رشته علوم کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر وجود دارد؟

برای این سؤالات پاسخ های فلسفی و عملی نیز وجود دارد. هم مهندسی کامپیوتر و هم علوم کامپیوتر، استفاده از رایانه دیجیتال را به عنوان ابزاری که بیشترین تکنولوژی مدرن را ممکن می سازد و همپوشانی بین این دو زمینه قابل توجه است، مطالعه می‌کنند. هر دو رشته به بررسی عملکرد داخلی رایانه ها و سخت افزار مطالعه و همچنین جنبه های نرم افزاری سیستم های رایانه ای می پردازند. دانشجویان رشته های علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر یا مهندسی برق همه برنامه نویسی و عملکرد اساسی کامپیوتر را مطالعه می‌کنند.

برنامه های مهندسی کامپیوتر تا حد زیادی در بخش های مهندسی قوی توسعه یافته اند. مهندسی کامپیوتر بر جنبه های عملی توسعه و استفاده از رایانه ها تمرکز دارد.  مهندسان کامپیوتر سخت افزارها را می سازند در حالی که دانشمندان علوم کامپیوتر به طور کلی چنین کاری نمی کنند.

با این حال ، دانشمندان کامپیوتر مطمئناً از سخت افزار برای تحلیل عملکرد سیستم های رایانه و تعامل با مهندسین سخت افزار به اندازه کافی می دانند. دانشمندان  علوم کامپیوتر در مورد تئوری اساسی محاسبات، زبانهای برنامه نویسی و سیستم عامل‌ها اطلاعات بیشتری دارند.

برنامه نویسی تخصص کدام مهندس است؟

در حالی که مهندسان کامپیوتر اغلب به عنوان برنامه نویس کار می‌کنند، اکثر برنامه های سطح سیستم مانند زبان های برنامه نویسی و سیستم عامل‌ها توسط دانشمندان رایانه یا همان متخصصان علوم کامپیوتر طراحی می‌شوند. با این حال، مهندسان کامپیوتر معمولاً برنامه هایی را برای سیستم های مبتنی بر رایانه می نویسند.

از آنجا که مهندسی کاربرد اصول علوم پایه برای حل مشکلات در محدودیت هاست (یعنی ساخت وسایل!)، مهندسی کامپیوتر مهندسی کاربردی در رایانه ها و سیستم های مبتنی بر رایانه است. به عبارت دیگر، مهندسان کامپیوتر، دستگاه هایی مانند رایانه های شخصی، ایستگاه های کاری و ابر رایانه ها را می سازند. آنها همچنین سیستم های مبتنی بر رایانه مانند سیستم های موجود در اتومبیل ها، هواپیماها، وسایل الکترونیکی، تلفن‌ها، شبکه های ارتباطی و بسیاری از محصولات دیگر را می‌سازند. مهندسان کامپیوتر معمولاً نه تنها سخت افزار بلکه بسیاری از نرم افزارها را در سیستم های مبتنی بر رایانه طراحی می‌کنند.

توانایی های موردنیاز برای استخدام رشته مهندسی کامپیوتر

مهندسان کامپیوتر در حل مسئله پیچیده مهارت دارند، از جمله توانایی های دیگر، در زمینه حل مسئله پیچیده، صحبت کردن با دیگران، شنیدن فعال، تصمیم گیری و تحلیل عملکرد است. آنها اطلاعات را به صورت منظم، از طریق تلفن، به صورت حضوری یا از طریق ایمیل به سرپرستان، زیردستان یا افراد دیگر به شما اطلاع می‌دهند.

آنها در خلاقیت هنری و ایده‌هایی که به توسعه یا طراحی یک پروژه کمک می‌کند، کمک می‌کنند. بسیاری از مهندسان کامپیوتر در آزمایشگاه های تحقیقاتی کار می‌کنند و این شغل را آزمایش می کند و مدل های رایانه ای می‌سازد. این بنگاه ها اکثراً دفاتر تولید یا آزمایشگاه‌های پیشرفته هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ملی کار

سامانه ملی کاریابی الکترونیکی

اطلاعات تماس
  • 041333*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش