اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107066544719105

منبع انبساط پکیج چیست ؟

کد: 140107066544719105

https://bit.ly/3SCF299

، تهران , (اخبار رسمی): اولین اقدام آشنایی تکنیسین ها با قطعات و نحوه عملکرد آنهاست ، در این زمینه منبع انبساط پکیج را میتوان یکی از تاثیر گذارترین قطعات دانست ، که بروز کوچکترین خرابی در آن تاثیر بسزایی در عملکرد پکیج شما خواهد داشت.جهت خرید منبع انبساط با کمترین قیمت و ضمانت با شماره 02166593368 تماس حاصل نمایید

منبع انبساط پکیج چیست ؟
تعویض منبع انبساط پکیج

منبع انبساط پکیج را میتوان یکی از تاثیر گذارترین قطعات دانست ،کوچکترین خرابی در آن تاثیر بسزایی در عملکرد پکیج شما دارد.جهت خرید منبع انبساط با کمترین قیمت و ضمانت با شماره 02166593368 تماس بگیرید

پکیج های گرمایشی از کنار هم قرار گرفتن اجزا و قطعات ریز و درشتی شکل گرفته اند. یکی از این قطعات منبع انبساط پکیج است. که در این مطلب سعی داریم عملکرد و ویژگی های آن را مورد بررسی قرار دهیم. پکیج های گرمایشی یکی از متداول ترین و مرسوم ترین تجهیزات برای تامین آبگرم مصرفی و آبگرم مورد نیاز سیستم های گرمایشی مانند رادیاتور ها، در سراسر دنیا هستند.

در حال حاضر در بیشتر ساختمان های مسکونی و اداری استفاده از این تجهیزات به طور چشمگیری افزایش یافته و در حال توسعه نیز می باشد، بنابراین بسیاری از شرکت های سازنده ی داخلی و خارجی در این زمینه فعالیت گسترده ای داشته و سالانه میلیون ها دستگاه با سطح کیفیت متفاوت تولید و به بازار ارائه می نمایند.

یکی از انواع آنها که دارایی کارایی بیشتری هستند و بدلیل کاهش اشغال فضا و بازدهی مطلوب مورد استفبال قرار گرفته می توان به پکیج دیواری اشاره نمود. پیش از انتخاب و خرید انواع پکیج باید توجه داشت که این سیستم نیز مانند سایر وسایل دارای اجزای مختلفی است. منبع انبساط پکیج وظیفه دارد که نوسانات حجم و فشار آب را کنترل کند.

منبع انبساط چیست و چه وظیفه ای دارد ؟

منبع انبساط پکیج ، یکی از قطعات مشترک در تمام مدلهای پکیج است که بعضا به شکل استوانه یا بشقاب در این دستگاه تعبیه شده است. وظیفه این قطعه، ثابت نگه داشتن فشار آب داخل سیستم گرمایش در پکیج است. دمای آب که بالا می رود، حجم آن نیز افزایش پیدا می کند. در نتیجه فشار دستگاه نیز افزایش پیدا کرده و آب گرم مصرفی به دست کاربر می رسد. در این شرایط، باید فشار کنترل شود تا پکیج و اجزای آن آسیب نبینند. این کار توسط منبع انبساط انجام می شود تا ضمن کنترل فشار آب، مانع از عمل کردن شیر اطمینان شود.

وظیفه منبع انبساط چیست؟

وظیفه منبع انبساط پکیج ثابت نگه داشتن فشار آب داخل سیستم گرمایش در پکیج می باشد.همانطور که میدانید با بالا رفتن دمای آب حجم آب افزایش می یابد. با توجه به اینکه فضای داخل پکیج و لوله کشی ثابت می باشد پس بالا رفتن دما منجر به بالا رفتن فشار در پکیج می شود.در صورتی که قطعه ای مانند منبع انبساط در پکیج وجود نداشته باشد افزایش دما منجر به افزایش فشار بیش از حد میشود و سپس شیر اطمینان عمل میکند.بدین ترتیب منبع انبساط که در آن بالشتک هوایی وجود دارد افزایش فشار پکیج را جبران میکند.

انواع منبع انبساط

۱ _ منبع انبساط باز
۲ _ منبع انبساط بسته

منبع انبساط باز

منبع انبساط باز به نوعی از مخزن گفته می شود که به صورت مستقیم با هوای آزاد ارتباط داشته و فشار هوای وارد شده از بیرون، بر روی سطح و مایعات در گردش موجود در آن اعمال می شود.

این منبع باید همیشه در ارتفاعاتی بالاتر از آخرین مبدل حرارتی در ساختمان قرار بگیرد چرا که در این صورت می تواند فشار کل سیستم را به بهترین نحو بالانس کرده و از هدر رفتن آب نیز جلوگیری کند.

به همین جهت است که به طور معمول منبع های انبساطی باز بر روی پشت بام ها نصب می شوند تا بدین ترتیب هم ارتفاع بیشتری نسبت به سایر اجزای سیستم گرمایشی داشته باشد و هم به صورت مستقیم با هوا در ارتباط باشد.

منبع انبساط در چه سیستم گرمایشی مناسب تر است؟

در منبع انبساط باز فشار هوای داخل سیستم از طریق فشار هوای محیط بیرون تنظیم می شود. به همین علت این مخازن برای سیستم های گرمایشی با فشار کم مناسب می باشند.

در این مخازن میزان فشار وارد شده به سیستم و مایعات با ارتفاع قرار گیری آن و فشار هوا ارتباط مستقیم دارد از این رو نمی تواند فشاری بیش تر از فشار ناشی از اختلاف ارتفاع محل نصب با سیستم گرمایش مرکزی منتقل کند.

آنلاین شو با چندین سال سابقه در این حوزه با بهترین خدمات انواع منبع انبساط پکیج  را به فروش می رساند. توجه داشته باشید خرید منبع انبساط پکیج بدون داشتن تخصص پیشنهاد نمی شود چرا که هم عملی خطرناک بوده و هم چنین نیاز به مهارت و تخصص دارد.

خرابی منبع انبساط پکیج

منبع انبساط در سیستم پکیج غالبا در انتهای پکیج و یا در کنار سیستم کار گذاشته می شوند و حالتی بشکه ای و یا مخزنی شکل دارد. کارکرد صحیح این منبع در سیستم پکیج از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورتی که این منابع انبساط پکیج به هر دلیلی دچار اختلال شود و ایراد از بخش داخلی منبع باشد، تنها راه رهایی از اختلال موجود تعویض منبع انبساط می باشد، اما اگر خرابی به دلیل پیدایش عوامل تخریب کننده ی بیرونی شکل گیرد، نیاز به تعویض نبوده و مشکل خرابی منبع انبساط پکیج قابل تعمیر خواهد بود.

به طور کلی می توان گفت: مشکلاتی مانند خروج هوا از سوزن هوای مخزن، خرابی پرده دیافراگم و یا بالن درون مخزن انبساط، پارگی منبع انبساط پکیج و دفرمه شدن ساختار آن در سیستم گرمایشی پکیج قابل تعمیر نبوده و نیازمند تعویض قطعه تحت نظر تعمیرکاران مجرب می باشد، اما اگر با گرفتگی مسیر لوله ها و یا اتصال نامناسب لوله ها و مهره های سیستم، نشتی جزیی در قسمت پایینی مخزن انبساط پکیج مشاهده شود، به راحتی با تعمیر اتصالات و پاکسازی لوله ها می توان مشکل منبع انبساط در سیستم پکیج را توسط سرویسکار ماهر برطرف نمود.

 علائم خرابی منبع انبساط در سیستم پکیج

موارد مختلفی می تواند نمایانگر خرابی منبع انبساط پکیج باشند، اما به طور کلی بالا رفتن بیش از اندازه فشار، افت فشار و نوسان آن سه عامل کلیدی نشان دهنده ی خرابی منبع انبساط در سیستم پکیج می باشند. معمولا این نوسان فشار در صفحه مانومتری پنل پکیج قابل رویت است.

در صورت خرابی منبع انبساط عقربه و نشانگر فشار بسیار بالا می رود و در هنگام سرد شدن عقربه پایین تر از حد نرمال قرار می گیرد، گاهی آنقدر فشار مدار بالا می رود که شیر اطمینان پکیج وارد عمل می شود و سبب نشتی مقداری از آب داخل مدار می شود و به همین دلیل با سرد شدن مدار گرمایشی دما به شدت پایین آمده و باعث خاموشی کامل پکیج می شود، این بالا و پایین شدن شدید فشار نشان دهنده ی عدم کارکرد صحیح منبع انبساط پکیج است و نیاز به دانش تعمیرکار مجرب دارد.

راهکارهای رفع مشکل خرابی منبع انبساط پکیج

برای اینکه اطمینان پیدا کنید خرابی پکیج از منبع انبساط می باشد، روش ساده ای وجود دارد که می توانید به وسیله ی آن مطمئن شوید که منبع دچار اختلالات داخلیست. جهت انجام این کار کافیست سوزن والو منبع انبساط را با سر پیچ گوشتی کمی فشار دهید. اگر هوا از آن خارج شود به احتمال زیاد منبع انبساط سالم است، اما اگر شاهد خروج آب از این بخش باشید، قطعا منبع انبساط خراب شده و باید تعویض شود. لازم به ذکر است که، به علت حساسیت بالای ساختار پکیج و نیز منبع انبساط در سیستم پکیج در صورتی که با فرآیند کاری این دستگاه آشنا نمی باشید، از هرگونه دستکاری، تست خرابی و تعویض قطعات آن بپرهیزید.

تست منبع‌ انبساط پکیج چگونه است؟

برای مطمئن شدن از این که خرابی پکیج از منبع‌انبساط می باشد روش ساده‌ای وجود دارد.که می‌توانید بوسیله آن مطمئن شوید که منبع مشکل دارد.بعد از تست و بررسی باز بودن شیلنگ و یا لوله رابط منبع انبساط با مدار گرمایش باید سوزن والو منبع انبساط را با سر پیچ گوشتی کمی فشار دهید.اگر هوا از آن خارج شد به احتمال زیاد منبع‌انبساط سالم است.اما اگر آب از آن خارج شود قطعا منبع‌انبساط خراب شده و باید تعویض شود.اما اگر آب و هوا هیچ کدام خارج نشد احتمال دارد که هوای منبع انبساط تخلیه شده است.به دلایل زیادی می‌تواند باد مخزن تخلیه شود .تست و بررسی منبع‌انبساط را خود شما هم به‌راحتی می‌توانید انجام دهید.

اما دقت کنید که تعویض و تعمیر منبع‌انبساط پکیج کار دشواریست و اگر درست به این امر آشنایی نداشته باشید نمی‌توانید آن را به درستی انجام دهید. ( رسوب زدایی پکیج دیواری )از این رو پیشنهاد می‌کنیم برای تعمیر پکیج دیواری همواره به دلیل حساسیت قطعات پکیج تعمیر منبع‌انبساط پکیج خود را به متخصصین بسپارید.

علت خالی شدن باد منبع انبساط پکیج :

باد منبع انبساط یکی از عوامل مهمی است ، که باید در سرویس سالانه حتما چک شود ،چرا که پایین آمدن میزان باد منبع از دلایل خرابی و عدم کارکرد صحیح پکیج دیواری شماست.
اگر منبع سالم باشد کمی باد از آن خارج می‌‌‌شود و یا در برخی مواقع بادی خارج نمی‌شود و باد به هر دلیلی خالی شده است که باید بررسی شود.

اگر منبع انبساط پکیج باد نداشت :

اگر بعد از تست کردن منبع انبساط متوجه باد نداشتن آن شدید به روش زیر عمل خواهیم کرد :

  • اول ورودی آب سرد پکیج را بسته و شیر پرکن پکیج را باز میکنیم و شیر آب گرمی که در پایین ترین سطح قرار دارد را باز کرده تا آب دستگاه کاملا تخلیه گردد و به قسمت بالای دستگاه پشت هود پکیج و روی انبساط والف آن قرار دارد که عملیات را شروع میکنیم .
  • برای اینکار از تلمبه متوسطی که در تصویر مشاهده میکنید استفاده میکنیم و در صورتیکه گیج فشار همراه داشتیم منبع را تا فشار ۱ اتمسفر باد میزنیم و اگر گیج در دسترس نبود روش بنده به صورت تجربی به این صورته که منبع انبساط ۸ لیتری را در صورتیکه باد آن کاملا خالی باشد وبا استفاده از تلمبه متوسط تقریبی ۳۰ بار تلمبه میزنم و با روشن کردن پکیج و مشاهده عقربه مانومتر دقت میکنم تا با بالا رفتن دما فشار بالا نرود.

هزینه تعویض منبع انبساط پکیج :

باتوجه به نوسان قیمت در بازار فروش قطعات نمیتوان بلغ یکسانی برای منبع انبساط پکیج در نظر گرفت چرا که قیمت منبع انبساط با توجه به :

  • گرد، کتابی ،مستطیل ….
  • میزان لیتر
  • نوع ورودی

متفاوت است،در نتیجه بهترین راه برای اطلاع از قیمت ها تماس با پشتیبانی تهران سرویس آنلاین است.در ضمن به یاد داشته باشید تمامی قطعات پکیج خود را میتوانید با ضمانت 6 ماه از ما خریداری کنید.

خرید منبع انبساط پکیج:

تهران سرویس آنلاین تامین کننده قطعات پکیج در تهران منبع انبساط تمامی پکیج های موجود در بازار را با کمترین قیمت به مشتریان عزیز ارائه مینماید ، برای خرید کافیست با نزدیکترین شعبه به خود تماس حاصل نمایید.
برای خرید قطعات پکیج با ضمانت اینجا کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان