اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108036788519105
در دسترس نیست

آموزش هواگیری پکیج در زمستان

آموزش هواگیری پکیج

کد: 140108036788519105

، تهران , (اخبار رسمی): آموزش هواگیری پکیج د رفصل زمستان را به صورت کامل در این مقاله به شما عزیزان توضیح داده ایم ، هواگیری بسیار مهم بوده و حتما باید قبل از استفاده از حالت گرمایش پکیج این کار توسط فرد متخصص انجام شود. مشاوره 02166593368

آموزش هواگیری پکیج
هواگیری پکیج

آموزش هواگیری پکیج د رفصل زمستان را به صورت کامل در این مقاله به شما عزیزان توضیح داده ایم ، هواگیری بسیار مهم بوده و حتما باید قبل از استفاده از حالت گرمایش پکیج این کار توسط فرد متخصص انجام شود.

با شروع شش ماه دوم سال و تجربه یک فصل سرد دیگر، بسیاری از خانه های مجهز به سیستم گرمایشی سراسری خود را آماده خوش آمدگویی به زمستان و سرما می کنند. با تنظیم دوباره و هواگیری پکیج ، یکی از بخش های مهم آماده سازی و روشن کردن پکیج و رادیاتور انجام می شود.ناگفته نماند که فرایند هواگیری به این دلیل انجام میشود تا هوای باقی مانده در شوفاژ قبل از روشن شدن پکیج انجام شود. همچنین این کار به افزایش عملکرد و طول عمر پکیج و رادیاتور کمک میکند. در این مقاله قصد داریم با ساده ترین روش و در کمتر از یک دقیقه شما را با نحوه هواگیری پکیج آشنا کنیم.

چرا باید هواگیری پکیج انجام شود؟

دلایل زیر از جمله مهم ترین موارد هواگیری شوفاژ است:

  • احتمالا تجربه روبه رو شدن با چنین موقعیتی را داشته اید که با روشن شدن پکیج و جریان آب در لوله، رادیاتور یا شوفاژ همچنان سرد یا بخشی از آن سرد و نیمه دیگر گرم است.
  • زمانی است که متوجه فشار پایین آب گرم می شوید یا اینکه اصلا آب گرم ندارید؛ صدای پیچیده شده درون لوله های رادیاتور به شما میگوید که باید هرچه زودتر هوای درون دستگاه را تخلیه کنید.
  • استفاده طولانی مدت از پکیج و رادیاتور ها؛ درواقع نشانه این است که عمر مفید سیستم شما رو به پایان است.
  • اختلاف ارتفاع بنا با زمین؛ این اتفاق در آپارتمان ها می افتد که به دلیل اختلاف سطح لوله کشی آب از پایین به بالا است. وقتی فشار آب برای طبقات بالاتر کم باشد، قاعدتا میزان آب مورد نیاز رادیاتور هم پایین تر از حد استاندارد می شود.
  • افت فشار bar؛ ممکن است به دلیل کاهش فشار پکیج دیواری، دستگاه به تخلیه هوا نیاز داشته باشد ( این مورد را در ادامه مقاله بیشتر توضیح می دهیم).

فراموش نکنید که وقتی فشار پکیج کم شود، دستگاه به صورت خودکار خاموش می شود. چرا؟ این اتفاق برای محافظت از دستگاه و قطعات داخلی در زمان کمبود آب است.

نشانه‌های نیاز به هواگیری پکیج دیواری

  • هواگیری پکیج دیواری هم از جمله اقدامات ساده در سرویس پکیج است که با دیدن موارد زیر، انجام آن مشکل سیستم گرمایشی شما را حل خواهد کرد:
  • آب به خوبی گرم نمی‌شود.
  • رادیاتور و شوفاژها به صورت یکنواختی گرم نمی‌شوند و یا به طور کلی سرد هستند.
  • پکیج و رادیاتورها زیاد صدا می‌دهند.
  • آموزش مرحله به مرحله نحوه هواگیری پکیج

در ادامه نحوه هواگیری پکیج را به صورت مرحله به مرحله شرح داده ایم، پس برای هواگیری پکیج مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برای هواگیری پکیج ابتدا لوله آب گرم را باز کنید تا پکیج روشن شود.
  • پیچ هواگیری پکیج را که معمولا در انتهای پمپ پکیج قرار دارد، پیدا کنید.
  • پیچ هواگیری پکیج را با یک پیچ گوشتی باز کنید. پیچ را بر خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید تا باز شود.
  • هنگام باز کردن پیچ پکیج، آب به همراه هوا از پکیچ خارج می‌شود. آب خارج شده بسیار داغ است. پس موارد ایمنی را برای جلوگیری از سوختگی رعایت کنید.
  • برای جمع کردن آب خروجی، یک دستمال نانو یا میکروفایبر که میزان جذب بالایی داشته باشد را زیر پیج هواگیری پکیج قرار دهید؛ می‌توانید از یک سطل یا ظرف مناسب نیز استفاده کنید.
  • خروج آب از پکیج با صدا همراه است، نگران نباشید، پس از این که صدا کمتر شد و فشار آب خروجی یکنواخت شد، یعنی هواگیری پکیج رو به پایان است.
  • در این مرحله از هواگیری پکیج، پیچ پمپ را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا بسته شود. حتما پیچ را کامل محکم ببندید.
  • هواگیری پکیج شما به پایان رسید.

معمولاً بعد از هواگیری خود پکیج، رادیاتورهایی که در اتاق‌ها نصب شده‌اند هم باید هواگیری شوند.

پس از هواگیری کل پکیج و رادیاتورها، حال بایستی فشار پکیج را مجدداً تنظیم کنید. 

افزایش فشار پکیج بعد از هواگیری رادیاتور

این سؤال پیش می آید که  آیا احتمال افزایش فشار پکیج بعد از هواگیری وجود دارد؟ بله، این اتفاق طبیعی است و برای همه انواع رادیاتور ممکن است پیش بیاید.

عموما در کنار رادیاتور اصلی خانه، یک شوفاژ دیواری هم نصب می شود که معروف است به حوله خشک کن. با تخلیه هوای حبس شده این حوله خشک کن نگرانی افزایش فشار پکیج هم برطرف می شود. روش هواگیری این وسیله هم مثل نحوه هواگیری رادیاتور است که بالاتر توضیح دادیم.

آیا افزایش فشار پکیج بعد از هواگیری خطرناک است؟

بالا رفتن فشار پکیج در منازل مسکونی یا هر ساختمان دیگر میتواند آسیب هایی را برای سیستم اصلی و رادیاتورها به دنبال داشته باشد:

  • نشت آب از شیر اطمینان باعث رطوبت گیری ساختمان و در نتیجه آسیب در بلند مدت می شود.
  • پوسیدگی و زنگ زدگی لوله ها
  • آسیب به قطعات داخلی پکیج

بعد از هواگیری پکیج چه کاری باید انجام داد؟

پس از هواگیری پکیج لازم است تا فشار آب پکیج را مجدداً تنظیم کنید؛ ما در یک مطالب جداگانه تنظیم فشار پکیج و دلایل افت فشار یا علت بالا رفتن فشار پکیج را توضیح داده ایم، که به صورت مختصر اینجا هم بیان شده است.

  • فشار نرمال برای اکثر پکیج‌ها بین 1/5 تا 2 بار است.
  • در صورتی که فشار پکیج در خارج از این محدوده باشد لازمست به روش زیر فشار پکیج تنظیم شود.

روش بالا بردن فشار پکیج

در هنگام تنظیم کردن فشار پکیج بعد ز هواگیری، در صورتی که فشار پکیج کمتر از 1.5 بار باشد لازم است که فشار را بالا ببرید،  برای بالابردن آن، شیر کوچک آبی رنگی که در زیر پکیج وجود دارد را باز کنید. سپس به درجه فشارسنج روی پکیج نگاه کنید و تا زمانی که فشار به 1.5 برسد آن را باز نگه دارید، پس از رسیدن به فشار موردنظر، شیر آبی رنگ را ببندید.

روش پایین آوردن فشار بعد از هواگیری پکیج

اگر بعد از هواگیری پکیج ایران رادیاتور و سایر مدل های دیگر، به هر دلیلی فشار پکیج بالا رفت، برای پایین آوردن آن میتوان هواگیری رادیاتور حوله خشک کن را انجام داد. البته راه اصولی آن در مطلب تنظیم فشار پکیج توضیح داده شده است. معمولا در اکثر حمام‌ها یک رادیاتور وجود دارد که به حوله خشک کن معروف است. برای پایین آوردن فشار پکیج معمولا این رادیاتور را هواگیری می‌کنند.

برای این کار، پیچ هواگیری را باز کرده تا مقداری هوا و سپس آب خارج شود؛ پس از رسیدن فشار به حد موردنظر پیچ را ببندید. در این شرایط وضعیت مصرف گاز پکیج را چک کنید.

علت هوا گرفتن پکیج ایران‌رادیاتور

یکی از دلایل ورد هوا به پکیج و رادیاتورهای شوفاژ این است که در بعضی موارد در زمان ورود آب به لوله‌های پکیج و رادراتورها تاخیری در گردش آب صورت می‌گیرد که باعث ایجاد هوا در لوله‌ها می‌شود.

و در طول مدت استفاده از پکیج و رادایاتورها این هوا در لابلای آب در حال گردش در لوله به دام میافتد. که باید حتما خارج شود زیرا باعث پایین آمدن عملکرد دستگاه و سیستم گرمایشی می‌شود دقت بفرمایید که برای رفع این مورد حتما از یک تعمیرکار مجاز کمک بخواهید.

نحوه هواگیری پکیج بوتان

در این بخش می‌خواهیم شما را با نحوه هواگیری پکیج بوتان آشنا کنیم که یکی از برند‌های معتبر در زمینه تولید سیستم گرمایشی می‌باشد.

در جواب به این سوال که می‌گویند علت هواگیری پکیج چیست، متوجه خواهید شد که در اکثر مواقع علت سرد و گرم آب پکیج هواگیری نکردن پکیج است و با انجام هوا گیری پکیج بوتان این مشکل برطرف خواهد شد.

نحوه هواگیری پکیج بوتان اینگونه است که ابتدا پکیج را روشن نموده و سپس شیر زیر پکیج را باز می‌کنیم تا هوا با آب خارج شود.

در مرحله بعدی هواگیری پکیج بوتان باید شوفاژها را هوا گیری کنیم که در این جا بهتر است شیر خروجی را شل کنیم که به صورت ناگهانی آب بیرون نریزد و یک ظرف زیر آن قرار دهیم تا هوا به همراه آب خارج شود.

زمانی که هوا خارج شد می‌توانید شیرهای شوفاژ را محکم کنید و سپس آن‌ها را هم روشن کنید.

در مرحله آخر برای مطمئن شدن از هواگیری سیستم گرمایشی پکیج، می‌توانید شیر زیر پکیج را شل کنید تا مقداری آب از آن خارج شود و مطمئن شوید که هواگیری بوتان انجام شده است.

نحوه هواگیری پکیج ایران رادیاتور

نحوه هواگیری پکیج ایران رادیاتور هم مانند پکیج بوتان انجام می‌شود که در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد.

امروزه یکی از پرفروش ترین پکیج‌ها در بازار، پکیج ایران رادیاتور می‌باشد چرا که قیمت و کیفیت مناسبی دارد در ادامه می‌خواهیم نحوه هواگیری ایران رادیاتور را برای شما توضیح دهیم.

هواگیری این سیستم گرمایشی دو مرحله دارد که یکی از آن‌ها هوا گیری پکیج و دیگری هواگیری شوفاژ می‌باشد.
در ابتدا هواگیری پکیج را انجام می‌دهیم شیر زیر پکیج را باز می‌کنیم و اجازه می‌دهیم آب به همراه هوا خارج شود و تا زمانی که هوا خارج نشده آن را نمی‌بندیم.

در این مرحله از هوا گیری پکیج ایران رادیاتور می‌خواهیم هوا گیری شوفاژ را انجام دهیم خروجی‌ها را باز می‌کنیم و یک ظرف زیر آن‌ها قرار می‌دهیم و منتظر می‌مانیم تا هوا به همراه آب از همه شوفاژها خارج شود و سپس آن را می‌بندیم.
در زمانی که هواگیری پکیج ایران رادیاتور انجام می‌شود با استفاده از دستگاه مانومتر فشار آب را بررسی می‌کنیم که در صورت طبیعی باید 1.5 تا 2 بار باشد.

در آخرین مرحله هواگیری پکیج ایران رادیاتور می‌توانید پکیج را دوباره هواگیر کنید و سپس آن را، راه اندازی کنید.

چرا تعمیرکار پکیح خود را باید از تهران سرویس آنلاین درخواست دهید:

  1. دارای تکنسین های با سابقه کاری حداقل ۷ سال و مختص تعمیرات پکیج
  2. تکنسین های دوره دیده و آشنا به زبان
  3. سعی در تعمیر قطعات و اجتناب از تعویض آن
  4. حداقل زمان برای حاضر شدن در منزل و شرکت شما منطبق بر وقت تعیین شده شما
  5. تعمیر با نرخ مصوب اتحادیه و نهادهای نظارتی
  6. ضمانت نامه و گارانتی قطعات از شش تا ۳۶ ماه
  7. استفاده از قطعات درجه یک و قطعات فابریکی و اورجینال
  8. سرویس دهی به طور شبانه روزی، حتی در تعطیلات رسمی و جمعه ها
  9. دارای نماد اطمینان از وزارت صنعت معدن و تجارت
  10. بالاترین رضایت مردمی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان