اطلاعات تماس
  • 041333*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108226818816238
در دسترس نیست

ساخت رزومه برای مهاجرت

کد: 140108226818816238

، (اخبار رسمی): رزومه صرف نظر از اینکه برای چه کشوری قرار است ارسال شود، باید در کوتاه‌ترین حالت ممکن و نهایتاً در دو صفحه تنظیم و ارائه شود.

ساخت رزومه برای مهاجرت
کاریابی ملی کار

سامانه کاریابی ملی کار

ساخت رزومه برای مهاجرت

برای نوشتن یک رزومه موثر و حرفه‌ای بایستی یکسری قواعد را رعایت کنیم تا شانسمان برای بدست آوردن یک شغل خوب بیشتر شود. اما برای نوشتن رزومه برای مهاجرت به خارج از کشور چه اقداماتی را باید انجام دهیم؟ بسیاری افراد بدنبال مهاجرت به یک کشور خارجی هستند و این از طریق استخدام در یک شغل در کشور مورد نظر ممکن می‌شود.

نکات نوشتن رزومه برای مهاجرت به خارج از کشور (رزومه اینترنشنال) چیست؟

نوشتن رزومه برای مهاجرت به خارج از کشور

در واقع رزومه بستری است که شما را به شغل مورد نظر می‌رساند. اما صرف اینکه ورژن فارسی رزومه خود را به یک زبان دیگر تغییر دهیم، کافی نیست.

توجه به فرهنگ و قوانین کشور مقصد

قوانین نوشتن رزومه با توجه به منطقه جغرافیایی که برای آن رزومه را تنظیم می‌کنید متفاوت است برای مثال اینکه رزومه را برای کشور انگلیس یا کانادا یا کشورهای آسیایی بنویسید، همه این‌ها با هم تفاوت‌هایی دارند. در بهترین حالت رزومه باید مطابق با استانداردها و فرهنگ و حتی با توجه به نیاز کارفرمای کشور مقصد نوشته شود.

طول رزومه

رزومه صرف نظر از اینکه برای چه کشوری قرار است ارسال شود، باید در کوتاه‌ترین حالت ممکن و نهایتاً در دو صفحه تنظیم و ارائه شود.

زبان رزومه 

زبان رزومه یکی از مهم‌ترین آیتم‌هاست که باید به آن توجه شود. از ابتدایی‌ترین نکات برای استخدام در یک شرکت بین‌المللی یا خارجی این است که شما به زبان کشور مقصد و زبان انگلیسی مسلط باشید. بنابراین توصیه می‌شود که رزومه خود را هم به زبان انگلیسی و هم به زبان رایج کشور مثصد بنویسید و برای کارفرماها ارسال کنید.

سوابق تحصیلی و آموزشی در رزومه بین المللی 

قوانین و مدارج آموزشی و تحصیلی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و بهترین حالت این است که شما به زبانی که قابل فهم در کشور مورد نظرتان است، مدارک و مدارج خود را معادل‌سازی کنید. در واقع کارفرما باید دقیقاً بداند که عنوان رشته تحصیلی شما چیست و چه مدت به تحصیل در این رشته مشغول بوده‌اید، از کدام دانشگاه مدرک خود را اخذ کرده‌اید و چه پروژه‌هایی را در راستای تحصیلات خود انجام داده‌اید.

سوابق شغلی

سوابق شغلی بخش مهمی از رزومه بین المللی یا رزومه اینترنشنال است. در این بخش باید تمام سوابق کاری مرتبط با شغل مورد نظر نوشته شود. از آخرین سوابق شروع کنید و در صورتیکه در کشورهای مختلف سابقه کار داشته‌اید آن را بیان کنید. نام مرکزی که در آن مشغول به کار بوده‌اید و مدت فعالیتتان را به همراه وظایفی که بر عهده شما بوده را باید در رزومه بنویسید.

رفع ایرادات و ویرایش

همانند رزومه‌های داخلی، رزومه‌هایی که برای خارج از کشور ارسال می‌شوند هم باید عاری از هرگونه غلط نگارشی و املایی باشد. رزومه نهایی را قبل از ارسال چندین بار بررسی کنید و مطمئن شوید که اشتباهی در رزومه‌تان وجود ندارد چرا که پل رسیدن شما به شغل یا دانشگاه مورد نظر، همین رزومه‌ای است که ارسال می‌کنید بنابراین باید این پل را محکم و بدون ایراد بنا کنید.

ارسال رزومه

رزومه باید در فرمت pdf و به صورت ایمیلی به خارج از کشور ارسال شود. در کشورهای مختلف سایز صفحه A4 متفاوت است که از بخش Page Setup در نرم افزار word می‌توانید سایز صفحات را با توجه به کشور مقصد تنظیم کنید. رزومه را با فرمت پی در اف با یک متن مناسب ارسال کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ملی کار

سامانه ملی کاریابی الکترونیکی

اطلاعات تماس
  • 041333*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی